Schoolopdracht (Beroepspiloten gevraagd)

Wel, niet om PanPanPan, een veeg uit de pan de geven (woordgrapje) moet wel zeggen dat voor z'n leeftijd (ook niet bedoeld om af te z..) het wel uitermate correct NL is in z'n posten. Zou bijna zeggen dat we met een professionele journalist incl z'n PM vragenlijsten te maken hebben.

Ach wel of we nu met een echte 5 gymnasium scholier te maken hebben danwel met een alias journalist, misschien kunnen dan de echte VM-eieren is een keertje gelegd worden.

Zou bijna doordraven naar Ant.......B tis knap laat of verdomd vroeg

:biertje: of is het een St Emilion (de fles is bijna leeg)
 
het wel uitermate correct NL is in z'n posten.

Waarschijnlijk is PanPanPan hartstikke echt.
Maar het gemiddelde niveau ´Nederlandse schrijfvaardigheid´ is hier zo laag dat je gelijk schrikt als iemand een keer in goed Nederlands iets post hier.

:grijns:
 
Waarschijnlijk is PanPanPan hartstikke echt.
Maar het gemiddelde niveau ´Nederlandse schrijfvaardigheid´ is hier zo laag dat je gelijk schrikt als iemand een keer in goed Nederlands iets post hier.

:grijns:

Haha , ik ben inderdaad hartstikke echt:p.

Ik heb alleen wat meer aandacht aan mijn taalgebruik besteed omdat ik toch wel serieus over wil komen. Ik denk niet dat iemand veel zin heeft in een vragen lijst diE ZeUW GesPeltt.. is.

Wat betreft het huidige niveau van de Nederlandse taal bij middelbare scholieren over het algemeen: Dat is bedroevend laag.

Wellicht beïnvloedde dit de post ook wel een beetje:

of is het een St Emilion (de fles is bijna leeg)
:cool:
 
Het niveau is niet altijd bijster hoog, inderdaad.
Ik zit zelf ook in 5VWO en bij mij presteren klasgenoten het om de helft van hun cijfer te verspelen door spelfouten in hun werkwoorden (is het nou 'ik vind' of 'ik vindt'....?).
 
Op aanraden van Koning Lucht nog een klein 'voorstel' verhaaltje:

Mijn naam is Sharif, ik ben 17 jaar.
Op het moment zit ik in 5GYM en de interesse voor de luchtvaart is er bij mij altijd al geweest.
Van jongs af aan vloog ik al heel veel. De laatste tijd is dit wat minder geworden maar deze vakantie is het weer zover. De eerste keer in een A340! Helaas gaf ik de hoop half op toen ik een jaar of 9 geleden hoorde dat ik een bril nodig had.

Klein en onwetend als ik was dacht ik dat dit het einde was van de ambitie om piloot te worden . 2,5 jaar geleden las ik geheel toevallig op de site van de KLS de eisen en tot mijn grote verbazing zag ik dat het alsnog kon met mijn ogen! Vanaf dat moment ben ik bezig met informatie verzamelen, lezen. Dit leidde ertoe dat ik Airwork vond en toen ging er werkelijk een grote wereld voor mij open.

Na de zomervakantie ben ik van plan de selecties te gaan doen, hetzij bij de KLS hetzij bij EPST.

Wat leuk om te lezen! Ik zit zelf ook in 5 VWO (lees: atheneum).. Ben zelf ook 17 jaar en had ook altijd al passie... Ook ik wil na de zomer vakantie de selectie doen ;)

Misschien kun je mij PM-en als je daadwerkelijk gaat ;)
 
hey allemaal, het is nu waanzinnig druk met de laatste toetsweek volgende week en allerlei andere projectjes die af moeten zijn. Ik verwacht halverwege de week klaar te zijn met de opdracht.
 
Heren, Dames,

Ik heb nog een algemene vraag die in mij opkwam terwijl ik net bezig was: Hebben jullie eigenlijk Collega's of collega-studenten die als gevolg van 11 september nog steeds thuis zitten of om andere redenen na lange tijd solliciteren geen baan in de cockpit hebben kunnen vinden?
 
Zeer zeer sneue opmerking van iemand met 0 uren en geen typerating, uut Hilverdorp en een 747 van de KLM als avatar (een potentiele collega is nog steeds een collega op dit forum maat!)

Sharif, als iemand naar aanleiding van 2001 nu nog thuis zit, zit er wat anders mis...er zijn er een paar die de opleiding genoten hebben, niets hebben kunnen vinden, maar met een gezonde andere achtergrond terug zijn gegaan naar hun roots...(ken iemand die een rechtenopleiding had afgerond, vervolgens een pilotenopleiding, jaren niets kon vinden en uiteindelijk de juridische wereld weer in is gedoken)
Denk overigens niet veel dat je die mensen op dit forum vindt, aangezien men (vaak teleurgesteld) de rug naar de luchtvaart heeft gekeerd...

Succes
 
Collega's kun je weg laten want als ze thuis zitten werken ze dus niet bij een maatschappij en is dus niet je collega.

Hoeft niet per se, een collega is niet per definitie iemand die binnen hetzelfde bedrijf werkt.

Edit: Bedankt Onassis voor bovenstaande post, ik zal het erin verwerken.
 
Klein addendum: mijn idee is dat iemand die al een andere achtergrond heeft, veel vaker geneigd is een andere richting op te gaan zodra het tegenzit na de opleiding....je ziet vaak op dit forum de reacties op de aftermath: vliegen is leuk, vliegen is een droom, opleiding duur maar een manier om een droom werkelijkheid te maken, maar de wereld na de opleiding is spijkerhard en ongenadig...iemand met een beetje verstand en capaciteit laat dat zich niet lange tijd overkomen en hangt de vliegersjas eerder aan de kapstok....Maar dat heeft niet per definitie met 11 september te maken...wachttijd was tijdelijk gemiddeld langer, en daardoor meer 'afvallers', maar het gebeurt nog dagelijks

Groet
 
Ik heb nog een algemene vraag die in mij opkwam terwijl ik net bezig was: Hebben jullie eigenlijk Collega's of collega-studenten die als gevolg van 11 september nog steeds thuis zitten of om andere redenen na lange tijd solliciteren geen baan in de cockpit hebben kunnen vinden?

Mocht je nog zitten verlegen om een verhaal, laat maar even weten... dan zet ik het allemaal wel even in een pbtje. ;)
 
Iemand met een CPL/ATPL opzak is mijn collega. Thuis of niet thuis.

Zat bij Continental Express (ERJ) een meid die van EWR (New York) naar whatever moest vliegen als FO PF op 9/11/2001.... Zodra ze in de lucht hing en uit haar raampje keek zag ze de UAL kisten de twin towers in vliegen, waarop ze zo hard begon te schreeuwen dat ze bijna haar eigen kist stalde. Captain moest het stuur overnemen van haar, waarop ze dacht ik 6 maanden "mental" leave heeft genomen... Dacht dat ze daarna gestopt was met vliegen, maar weet het niet zeker...

Deze dame is dus letterlijk 'door' 9/11 gestopt met vliegen...

Vrouwen...
 
Zat bij Continental Express (ERJ) een meid die van EWR (New York) naar whatever moest vliegen als FO PF op 9/11/2001.... Zodra ze in de lucht hing en uit haar raampje keek zag ze de UAL kisten de twin towers in vliegen, waarop ze zo hard begon te schreeuwen dat ze bijna haar eigen kist stalde. Captain moest het stuur overnemen van haar, waarop ze dacht ik 6 maanden "mental" leave heeft genomen... Dacht dat ze daarna gestopt was met vliegen, maar weet het niet zeker...

Deze dame is dus letterlijk 'door' 9/11 gestopt met vliegen...

Vrouwen...

dat is ook shocky:eek!:
 
Zo, de opdracht is af, ik moet hem echter nog wat aanpassen om hem uitgebreider te maken voor de mensen op airwork. Ik heb het namelijk zo simpel mogelijk gehouden voor iemand die weinig van de luchtvaartwereld weet. Dit zal echter nog een tijdje op zich laten wachten, i.v.m. de toetsweek.
 
Hoi hoi,

Nou ik ben er weer.
Ik was op vakantie en ben helaas nog niet aan aanpassingen toe gekomen. Ik heb tot op heden twee verzoekjes gekregen van mensen die de opdracht zouden willen bekijken.
Ik zal in mijn resterende vakantie dagen even kijken wat ik het best kan aanpassen.

Maar nu een belangrijkere vraag aan de piloten die hebben meegedaan aan dit onderzoekje:
(Eigenlijk had ik dit voor het interview moeten vragen maarja: Trial & Error) Zijn er piloten die er bezwaar tegen hebben dat hun bijdrage eventueel wordt verzonden naar andere mensen? Mocht dit zo zijn dan verneem ik dat graag in een PM.(of PB whatever:p)
 
Back
Top