Luxemburg Apartement gezocht

wazige Harry

New member
Hallo iedereen,

Wie weet een gemeubileerd huurapartement voor mij in Luxemburg?

Vanaf July ga ik als contractor tijdelijk werken in Luxemburg en zoek daar een plekkie om te leven. Genoeg apartementen te vinden daar, maar allemaal tekenen voor een lange tijd en dan een opzegtermijn voor 3 maanden en 4 maanden betalen voordat je maar een minuut gewoond hebt.
Ik zoek iets gemeubileerd met korte opzegtermijn (1 maand) voor ongeveer een half jaar en mogelijk langer, 2 slaapkamers, dichtbij airport.
Weet je wat, laat het me dan even weten.
:biertje:
 
hey wazige Harry,

Het Parc Hotel heeft suites die je voor een maand of langer kan huren. Als ik me nog goed kan herinneren was er geen opzegtermijn. Zeer mooie suites, wordt dagelijks gereinigd, eigen keuken. Wel prijzig voor NLse begrippen maar redelijk in Lux. Er valt wel te onderhandelen (oa wel niet ontbijt inclusief) als je wat langer wilt blijven. ca 15 minuten met de auto van het vliegveld.

Have fun in Luxemburg, zou er zo weer naar toe willen.

Loko
 
Last edited:
Om te beginnen kan je in een crashpad gaan zitten.
Een zo een (was in ieder geval altijd) bij:

BRAUSTUBL RESTAURANT
273 RUE DE NEUDORF
L-2221 LUXEMBOURG
- furnished, 400EUR p.m +125 "chargen" (elctriciteit, water etc.)

kamers voor een nacht, als goedkoop alternatief voor een hotel bij:
NOUVELLE CHARLY'S GARE
2, RUE DU GOLF
L-1638 SENNINGERBERG

Verder kan je misschien wat vinden op
www.athome.lu of www.habiter.lu en http://www.immonews.lu

Als het via een makelaar gaat betaal je doorgaans voordat je erin gaat een maand huur, een maand borg en een maand commissie. Huurcontracten mogen wettelijk niet langer zijn dan een jaar. Enne, ik geloof dat je ook wel overmacht kan aanvoeren als je je appartement niet wil houden omdat je je baan in LUX niet meer hebt.
Veel plezier!
 
Last edited:
Kamer/appartement Luxemburg

Kamer/appartement Luxemburg

Wazige Harry is het gelukt om wat te vinden in Luxemburg? Ben nu zelf ook op zoek en zoek een appartement of kamer zodat ik iig de eerste tijd onderdak heb. Heb je daarnaast misschien nog tips of een advies voor zoekopties?

Groeten!
 
Om wat te vinden in Luxemburg is makkelijk. Als je maar betaald en voor minimaal een jaar een kontrakt tekent. Zoek je iets tijdelijks, ga dan in Trier zoeken.
Dat kost je de helft en is misschien nog wel beter wonen. Zoek je iets tijdelijks kijk dan naar een vakatine woning of pak je caravan of tent en ga kamperen en ga van daaruit zoeken.
 
Om te beginnen kan je in een crashpad gaan zitten.
Een zo een (was in ieder geval altijd) bij:

BRAUSTUBL RESTAURANT
273 RUE DE NEUDORF
L-2221 LUXEMBOURG

kamers voor een nacht, als goedkoop alternatief voor een hotel bij:
NOUVELLE CHARLY'S GARE
2, RUE DU GOLF
L-1638 SENNINGERBERG

Verder kan je misschien wat vinden op
www.athome.lu of www.habiter.lu en http://www.immonews.lu

Als het via een makelaar gaat betaal je doorgaans voordat je erin gaat een maand huur, een maand borg en een maand commissie. Huurcontracten mogen wettelijk niet langer zijn dan een jaar. Enne, ik geloof dat je ook wel overmacht kan aanvoeren als je je appartement niet wil houden omdat je je baan in LUX niet meer hebt.
Veel plezier!

Hey superpilut had jij niet nog een kamer over betaald en wel... door de vlm :haha:
hoe bevalt het nieuwe huis?
 
Hallo,

Ik ben ook op zoek naar accomodatie in de omgeving van Findel/Lux. Heeft iemand enige tips of adressen.( is voor een periode van 3 jaar).
Thx
 
Als je geld hebt in Luxemburg is dat geen probleem. Betaal 1200 per maand ex kosten en je hebt een prima apartement in Luxemburg. Zet een advertentie in Luxemburger Wort (wort.lu) of zoek op wat makelaars. Eitje. Wil je goedkoper wordt het moeilijk, studio 25 m is al 800 euro. Als je bereidt bent om een beetje te reizen ga dan in Trier wonen, net over de grens in Duitsland, dan betaal je al een stuk minder. Advertentie in de Trierische volksfreund (volksfreund.de) of wochenspiegel. Of gewoon via makelaars kantoren natuurlijk.
 
Back
Top