Opwarming Aarde is voorbij, ijstijd komt eraan

X

XDgb14

Guest
De hoeveelheid zonnevlekken is niet gestegen nadat er in maart van vorig jaar sinds 11 jaar nooit zo weinig zonne-activiteit was. "Dat betekent dat de opwarming van de Aarde voorbij is en dat we ons moeten opmaken voor een ijstijd." Dat beweert de Australisch-Amerikaanse wetenschapper Phil Chapman. Het aantal zonnevlekken is een maat voor de activiteit van de zon: hoe meer er te zien zijn, hoe actiever de zon.

Chapman bestudeerde foto's van de U.S Solar and Heliospheric Observatory (SOHO) en merkte dat er nauwelijks zonnevlekken te zien waren. "De Aarde is is tussen januari vorig jaar en januari dit jaar snel afgekoeld, met ongeveer 0,7 graden Celsius. Dat is de snelste temperatuurschommeling sinds er met de metingen is begonnen. We zijn nu terug op het niveau van 1930", beweert Chapman. "Als de temperatuur niet snel terug stijgt, dan kunnen we niet anders dan besluiten dat de opwarming van de Aarde voorbij is."

Uiteraard krijgt ook Chapman met zijn deel van kritiek af te rekenen. Eén van die kritieken is dat zijn onderzoek meer weg heeft van natte-vingerwerk. Zo zou Chapman voorbij zijn gegaan aan La Niña, de tegenpool van het meteorologisch verschijnsel El Niño. La Niña komt voor wanneer ongewoon koud zeewater bij de Evenaar is gemeten. Bovendien zouden de gemiddelde temperaturen nog steeds hoger zijn dan in de 20ste eeuw en liet de NOAA (het Amerikaanse KMI) vorige week nog weten dat maart nooit zo warm was als in 2008 sinds de metingen begonnen. (hlnsydney/sps)

bron

RMK / Kan Wouter Boslimkabouter mooi z'n milieu belasting(en) schrappen :D
 
Dan komt er vast wel een koude of ijstijdbelasting voor in de plaats.
Er is altijd wel wat met dergelijke berichten. Zo is het te koud en zo weer te warm (Al Gore). Zo hebben we een schone lucht en zo is er sprake van een fijnstof epidimie. Zolang er een manier te vinden is om de burger middels belastingen en andere toeslagen uit te melken zal deze altijd gevonden worden, alleen heeft het beestje een ander naampje gekregen
 
Perfect! Worden we straks betaald om CO2 uitstoot te genereren... Hmm, zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar we hoeven er in ieder geval niet meer voor te betalen :grijns: :biertje:

Overigens, ik zou het wel fijn vinden als Nederland een subtropisch klimaat kreeg, dus ik heb helemaal geen probleem met global warming. Ook denk ik niet dat de zeeën zo enorm zullen stijgen als sommige 'wetenschappers' ons willen laten geloven. Als je kijkt naar de Noordpool, die kleiner is dan 'ooit', en dat er nog altijd evenveel strand in Nederland ligt, denk ik dat dat wel mee zal vallen :)

Either way, I win :p:
 
Overigens, ik zou het wel fijn vinden als Nederland een subtropisch klimaat kreeg, dus ik heb helemaal geen probleem met global warming.

Zomer heb ik ook geen bezwaar tegen, maar ik denk dat Nederland en subtropisch iets weg zal hebben van LA of Mexico City, oftewel erg veel smog en astma-related omstandigheden. Dat effect hebben we een jaar of 2 geleden wel gezien toen er honderden Nederlanders (vroegtijdig) dood gingen door de hittegolf. Zelfs als je airco in je huis hebt, denk ik dat je die smog snel genoeg zat zal zijn.

Die mijnheer met z'n zonnevlekken gaat ook over het feit heen dat de opwarming de laatste 20 jaar ofzo niet gerelateerd meer is aan zonne-energie. Dus ik denk dat je je subtropische klimaat nog wel gaat krijgen.

Wat interessante background talks hieronder.

Gore in 2006, voor z'n film: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/1
Gore in 2008, na z'n film: http://www.ted.com/talks/view/id/243

Doen we wel genoeg:
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/128

Heeft climate change wel zo'n grote prioriteit (economisch gezien): http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/62

Zo "makkelijk" zou het moeten zijn om het op te lossen, about the oil endgame:
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/51

Staan nog tientallen andere boeiende talks op ted.com, zeer aan te raden (ook hele andere onderwerpen).
 
Die mijnheer met z'n zonnevlekken gaat ook over het feit heen dat de opwarming de laatste 20 jaar ofzo niet gerelateerd meer is aan zonne-energie.

Kan iemand me dat eens uitleggen? Dann zouden we met behulp van een promille CO2 extra in de atmosfeer (meer is het helaas niet) een soort van Perpetuem Mobile gecreerd hebben. Niet slecht, met behulp van een beetje CO2 dat voor pak'm beet 2 miljoen jaar óok in de atmosfeer zat. (het zijn niet voor niets fossiele brandstoffen..)
 
Hier wil Art ook even aan meedoen.

Als voorbeeld mag Ik graag aanhalen het boek,“Asterix en de Britten”
Het ging zo, er staan twee Britten op de krijtrotsen van Dover over de zee te turen en ze zien de armada van Ceasar J.naderbij komen.

Zegt de ene Brit tegen de ander, “Indrukwekkend , is het niet” zegt de andere, ja, het is”
Vervolgens neemt the Roman Epire bezit van Brittania. Voor een lange tijd.
En wat doen ze, naast en muur bouwen om de Schotten buiten te houden, ze bouwen badhuizen in de open lucht. En waarom? Omdat het klimaat Mid Terrainian was.
Je kan de overblijfselen nu nog zien, hier en daar.

Dat betekent dat het toen, 55 BC, warmer was dan nu.
Ga nu maar eens even in London buiten in een een teiltje zitten in April. Haha, freeze your ass off.

Art is met Asterix hier, Al Gore is een Intrigant. Lees,” Asterix en de Intrigant”

Cheers
Art
 
Waarom moeten er altijd mensen zijn die iets anders willen?
okey een opwarming kan maar een ijstijd niet, waarom?
omdat het interglaciaal ''Holoceen'' waar we nu in zitten nog niet afgelopen is.
Strikt genomen kunnen we het dus nog geen interglaciaal noemen.
maar het is wel zo dat na een interglaciaal een daling van de temperatuur ontstaat.
Dat is de ijstijd die denk ik deze meneer bedoelt. Maar dat kan helemaal niet zo snel gebeuren als word vertelt. Dat duurt milleniums lang...

Ak kan dus wel handig zijn:)
 
Een tijdje geleden was er ook in het nieuws dat de warme golfstroom langs de Nederlands kust zou stoppen als gevolg van de opwarming van de aarde (smelten van het poolijs e.d.). Hierdoor zouden Nederland en omgeving dus veel sneller in een ijstijd kunnen belanden.
 
Zomer heb ik ook geen bezwaar tegen, maar ik denk dat Nederland en subtropisch iets weg zal hebben van LA of Mexico City, oftewel erg veel smog en astma-related omstandigheden. Dat effect hebben we een jaar of 2 geleden wel gezien toen er honderden Nederlanders (vroegtijdig) dood gingen door de hittegolf. Zelfs als je airco in je huis hebt, denk ik dat je die smog snel genoeg zat zal zijn.

'Tuurlijk, dat is waar. Echter, ik verwacht dat de smog er toch wel komt (misschien in mindere mate). Als je ziet dat tegenwoordig haast alle auto's standaard een airco aan boord hebben. Ik zie ook steeds meer huizen met Airco.

Ik heb in steden als Bangkok gezien wat dat doet: de Airco's gaan tegen elkaar opboksen. Om de warmte uit een huis te halen, wordt energie gebruikt. Die warmte, plus de warmte van de gekoelde huizen wordt allemaal in de direkte omgeving gedumpt. Gevolg: de buren willen ook een airco. Dit is een opwaartse spiraal die het leven in (grote) steden straks heel impopulair maakt, vooral als de energieprijzen blijven stijgen.

Het onderliggende probleem is de economie, en de attitude van de mens. De mens is er in 100.000 jaar in geslaagd zijn levensomstandigheden continu te verbeteren, iets wat hem zeer succesvol heeft gemaakt (in onze ogen). Niemand wil meer terug naar de middeleeuwen of zelfs naar de grotten.

Als er niet iets drastisch verandert zal dat m.i. (geen bewijzen voor, dus neem het met een korreltje zout) betekenen dat we nog veel meer ellende over ons heen gaan krijgen. Ook smog in de winter, meer zware orkanen in de herfst, etc etc.

Als je kijkt bijvoorbeeld naar het percentage kinderen met klachten aan hun luchtwegen in zuid limbrug kun je niet meer spreken van alleen smog in zeer warme zomerdagen zo af en toe, het nivo van luchtvervuiling is al veel hoger dan 50 jaar geleden (logisch toch? of niet?). Ik heb overigens zuid limburg als voorbeeld genomen omdat ik hier onderzoeken over heb gelezen, ik er zelf woon, er zelf last van heb, en omdat veel mensen (inclusief Limburgers) het idee hebben dat het hier allemaal zo schoon en helder is. Ik denk dat de randstad vergelijkbare omstandigheden heeft.

Anyways, voorlopig gaan we alleen nog dieper de rode zone in. En ook ik doe er vrolijk aan mee: ik ben al met een half oog aan het kijken naar de nieuwe leasebak. Waarschijnlijk een Toyota Prius of Honda Civic Hybrid. De reden hiervoor is omdat de persoonsgebonden bijdrage lager is bij deze 'milieuvriendelijke' (relatief gezien dan) auto's, en maar ten dele omdat ik er het milieu een beetje mee spaar. Momenteel rijdt ik ook op LPG overigens :p:
 
Kort gezegd, niet typen maar lullen want bij elke adem zucht komt CO2 vrij, het boeikas effect, en Al Gore weet daar alles van......................................ehhhh
 
Ook denk ik niet dat de zeeën zo enorm zullen stijgen als sommige 'wetenschappers' ons willen laten geloven. Als je kijkt naar de Noordpool, die kleiner is dan 'ooit'

Ijsberg, 1/11 misschien wel 1/10 boven water, de rest eronder. IJs kleinere dichtheid dan water dus als het smelt neemt het volume af (omgekeerde lagere school proef: water in een flesje bier (met afsluitdop)en de dag erop is flesje stuk mits het heeft gevroren).

Terug naar de dichtheid, de drijvende noordpool, de superijsberg smelt af waterspiegel daalt, maaruuhhh die ijskap op de zuidpool. Eenderde/tweederde ijs op een stenen continent mocht die (s)melten yep de zeespiegel gaat stijgen hoever... wie zal het zeggen. TNO, MIT, Greenpeace...misschien wel die miljonair greenhouse company voormalig runner up als USA president.
 
Opwarming, Ijstijd, weet ik veel wat allemaal, ik geloof dat het allemaal wel meevalt. Tenminste, meevallen, alles heeft een oorzaak en een gevolg. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar voordat de mens op aarde kwam waren er al 25.000.000 diersoorten uitgestorven. Dat dieren uitsterven lijkt me dus niets 'onnatuurlijks'.

Dat de Aarde wellicht opwarmdt, als 'opwarmer' (mind the pun) voor de Ijstijd, is niet vreemd, want met een cyclus van 60.000 jaar zijn we onderhand weer aan de beurt.

Maar hoe je het ook went of keert, waar we nu mee bezig zijn, kán niet goed zijn voor deze planeet. Wat de oorzaak ook is, zonnevlekken, mensen, chimpansees die teveel scheten laten, ergens is het uit balans. Laten wij er zorg voor dragen dat de weegschaal in ieder geval naar de goede kant hangt.
 
Ik sluit me helemaal bij Q aan. Iedere zoveel tijd wordt de hele indeling van de aarde even overhoop gegooid. De kaarten worden opnieuw geschut, zeg maar.
 
Paar bommetjes op de wereld, iedereen die het overleeft weer terug gezet naar de oude ijstijd en weer opnieuw beginnen. Hoeft niemand zich meer druk te maken of wat voor vliegschool, hoeveel geld ze gaan maken binnen paar honderd kilometer bij Pa en Ma vandaan etc. Is dat wat er aan de hand is daar in buurt van Irak en Iran?

Of zijn we al wat slimmer, als er een type ijstijd aankomt we dat wel behoorlijk kunnen overwinteren. Is dat de reden dat meeste dicht bij paps en mams willen blijven :stapelge:

Is René Goscinny misschien dan wel de nieuwe Nostradamus of is hij meer geïnfluenceerd bij Sir Isaac Newton of de Mayas.
Gelukkig is mijn glas nog altijd halfvol, daarom tip ik mijn bartender ook altijd zo goed :biertje:
 
Perfect! Worden we straks betaald om CO2 uitstoot te genereren... Hmm, zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar we hoeven er in ieder geval niet meer voor te betalen :grijns: :biertje:

Either way, I win :p:

Nee hoor, dan komt er een extra tax om co2 te genereren :haha:
Betaal 5% extra voor je prius, en geen kleine auto's meer in de binnenstad :haha:

Gr
Eelco
 
Climate Change

Climate Change

Maar dat kan helemaal niet zo snel gebeuren als word vertelt. Dat duurt milleniums lang...

Evidence indicates glaciers covered Europe very rapidly during the last ice age (less than 100 years). Look at the frozen Mammoths they unearth from time to time. I guess they haven't changed the school textbooks yet......

Een tijdje geleden was er ook in het nieuws dat de warme golfstroom langs de Nederlands kust zou stoppen als gevolg van de opwarming van de aarde (smelten van het poolijs e.d.). Hierdoor zouden Nederland en omgeving dus veel sneller in een ijstijd kunnen belanden.

That's correct - it's called the "Atlantic Conveyor". It's what gives Western Europe its climate. Rather ironic that global warming will result in a new ice age :eek::eek:!

Evidence indicates it may be slowing down - perhaps that explains last years poor Summer weather.
 
Wordt prima uitgelegd in Al Gore's film. Verbaast me altijd weer dat sommige mensen en ook collega's weigeren om die film te zien. Omdat ze het allemaal niet geloven. Maar toch kennelijk bang zijn om de film te zien...

De Atlantic Conveyor is ook de basis van de film The Day After Tomorrow. Daar is het een beetje gechargeerd om het spectaculair te houden, maar er zit een grote kern van waarheid in. Groter dan de meeste mensen denken!
 
Back
Top