Vroeger, toen ik nog niet bestond

412277527_52fbd21786.jpg


406257920_cc9ca59db8.jpg




Wat kan ik hier nou over zeggen ... :1855:
 
Vroeger, toen ik nog niet bestond...

.... Waren vliegtuigen van hout en was Art captain.
 
Vroeger.

Ooit kreeg ik onderstaand verhaal.

‘Degenen die dit jaar eindexamen doen ……. Ze kennen maar één Paus. Bovendien kennen ze geen andere minister-president dan Jan Peter Balkenende.
Wie is eigenlijk Ruud Lubbers?
Cola kochten ze altijd al in onverwoestbare plastic flessen. De dop was altijd al van kunststof en niet van metaal. Cola in glazen flessen? En dan maar een liter?
Wat is eigenlijk Ministeck?
Atari is voor de meesten net zo vreemd als grammofoonplaten; die hebben ze nooit gekocht, want de CD-speler werd al uitgevonden voor ze geboren waren.
Ze hebben nooit Pacman gespeeld.
Ze kunnen niet geloven dat er computers waren die je op de televisie kon aansluiten met spelletjes die er niet eens uitzagen als tennis.
Twix heette nog nooit Raider.
Er was nooit een tijd zonder merknamen. Wat is eigenlijk houtje-touwtje?
En waarom zou je neonkleurige kleding aantrekken?
Of bij de schouders kussentjes onder je kleding steken?
Deze generatie heeft nog nooit een televisie met maar drie kanalen gezien.
Om helemaal maar te zwijgen van de zwart-wit televisie.
Bestonden er ook televisies zonder afstandsbediening?
Zij hadden altijd al kabeltelevisie.
De Walkman werd door Sony al voor hun geboorte uitgevonden.
Rolschaatsen hebben alleen rolletjes achter elkaar, niet naast elkaar.
De schoen zit er altijd al aan vast.
Ze kennen geen 'Wedden dat' of de 'Showbizquiz' met Jos Brink.
Wie is eigenlijk Jos Brink?
Ze kennen wel Johan Cruijf.
Dat is een voetbalcommentator.
Degenen die nu achttien zijn hebben bij het zwemmen nog nooit over een grote witte haai nagedacht.
Het maakt ze niet uit wie J.R. neergeschoten heeft want ze weten niet eens wie J.R. is.
Michael Jackson was altijd al blank.
Wie of wat is Milli Vanilli?
Of een lolo-bal?
Gel was er altijd al.
Ze geloven niet dat Adidas-schoenen ooit populairder waren dan Nikes en dat het topmodel maar 99 gulden kostte en zonder luchtkussens gemaakt werd.
Ze weten niet dat je computerprogrammas ook op casettebandjes kunt opslaan en dat je grammofoonplaten omdraaien kunt.
Ze weten niet waarom Niki Lauda altijd een pet op heeft.
De aardige man van Persil kennen ze niet. En wie is Petje Pitamientje?
Of Flipje van de Betuwe te Tiel?

Maar jij weet dat allemaal. Want jij bent oud...’
 
Lol,

Stan Smith, en niets anders voor de tennis vroeger. Inderdaad 99 gulden bij de Bristol...
Ik weet nog goed dat er zo'n dikke ehm, flap? op zat onder de veters. Zaten gewoon perfect, altijd.

Oud...

Edit: schoenlip
 
Last edited:
vroeger toen de wereld nog zwart/wit was en je poep met een lange oe schreef. Toen je trappers in je auto had en zwarte piet nog vroeger wit was. Toen een fles citroen sap nog citroen sap erin had en wasmiddel een geur versterker ipv anders om.
 
Vroeger.

Maar jij weet dat allemaal. Want jij bent oud...’

En dan lees je dit in een hotelkamer ergens in Moskou en denkt sjees ben inderdaad een stukje ouder geworden.:biertje: ( zie ook net dat ik hier alweer 8 jaar rond hang)

Maar prachtig stukkie
 
De Stan Smith. Eerst alleen in het groen in latere versies ook blauw verkrijgbaar. Later de basketbalschoenen van Nike. De bomb.

Ben benieuwd wie er Family Ties keek op Veronica. Ik was er aan verslaafd. Alex Keaton you're my hero :)

De eerste disco muziek en hip hop. Sugrahill Gang. Nog steeds goed. Ben benieuwd wie zich italo disco kan herinneren. Dat was als je het nu bekijkt wel heel tacky.

Het komt me allemaal veel te bekend voor! ;)
 
vroeger toen de wereld nog zwart/wit was en je poep met een lange oe schreef. Toen je trappers in je auto had en zwarte piet nog vroeger wit was. Toen een fles citroen sap nog citroen sap erin had en wasmiddel een geur versterker ipv anders om.

Als we dan toch bezig zijn:

Vroeger, toen de Dode Zee nog ziek was! :biertje:
 
Vroegah! Toen haalde je je weer nog bij Pelleboer!! De pater van de weerboeren
 
Aaaargh, ik word oud. Speelde vroeger met speelgoed zonder batterijen, keek de 1 2 3 show waar je wel een tonnetje in guldens kon winnen en het eurovisiesongfestival was iets om voor thuis te blijven. En voetbal....1988.....ach.....

Family Ties. Naast A-team en Knight Rider. Italo disco, net zo mooi als toen al die neon kleurtjes in de mode waren. Of beenwarmers. (Geen van beide ooit gehad voor de duidelijkheid)

Heb ooit na lang smeken Puma's gehad. Nu koop je nike en al die merken bij de Zeeman.
 
vroeger, toen Nederland 3 nog niet bestond,
de nieuwste hit van Elvis gedraaid werd en
iedereen nog Oerend Hard ging
BZN en 'mon amour' iets nieuws was uit Volendam
er nog geen veiligheidsriemen in een auto zaten,
er nog geen APK bestond
de politie met Porsche 911 op de snelwegen rondreed
toen je aan het motorgeluid een type auto kon herkennen
toen een Daf 44, volkswagen kever, Renault 4, Opel Kadet populaire gezinsauto's waren
een telefoon een ronde draaischijf had, die door 5 buren gebruikt werd
Lassie op de woensdagmiddag
 
Ah.... vroeger.... *zucht*
Toen je nog gewoon naar t.v. toe moest lopen om een andere zender te bekijken. Veel lopen deed je niet, want meer dan twee zenders waren er toch niet.
 
Vroeger, toen je nog buskruit kon spelen op straat, of stoepranden
je op je BMX crossfiets of met je autoped door het dorp scheurde, met die stoere gele sirene voor op je stuur
je met je pa meeging naar de Firato in de RAI, waar je voor het eerst naar Teletekst kon kijken
een mobieltje nog minstens 5 kilo woog en Vanessa nog een lekker ding was...

:biertje:
 
Back
Top