Dat klopt. Waarom wil je dat eigenlijk weten?
Overigens denk ik dat als het je om het vliegen gaat je beter naar de civiele luchtvaart kan gaan als je ook nog een ander baantje/project wil doen. Je verdient in een jaar ook 2× zoveel bij de KLM als bij de KLu, alleen op uurbasis bij de KLu meer omdat je bij de KLM vaak en route moet blijven totdat je weer terugvliegt naar NL.
En het ziet er eerder naar uit dat die druk hoger word dan lager.
Vergis je niet, het startsalaris bij de KLM is geen enorme vetpot ook hoor (zeker niet met je studieschuld).
En bij de Klu moet je niet alleen naar het standaardsalaris kijken, daarbij komt nog vlieggeld (best aardig bedrag). En je bent elk jaar wel 4-5 maanden in het buitenland en op uitzending en daarmee verdien je flink extra ook.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb er ook geen verstand van, maar de politiek heeft beloofd dat we per 2010/2011 weg zijn uit Afghanistan. Dan zal de uitzenddruk toch wel weer flink afnemen?
Ik reken gewoon op 2 keer per jaar 3 maand weg hoor, als ik vlieger wordt... Veel meer kan het niet worden, en hey, dan weet je ook weer waar je het voor doet!
:airforce:
Red
Ik merk dat jij nog weinig van de politiek snapt . Geloof me maar de luchtmacht is permanent op uitzending. Zeker de grote wapensystemen als de chinook,cougar,apache en F-16 er gaat de komende jaren geen periode zijn dat die niet op uitzending zijn. De plannen voor na 2010 worden al druk gemaakt hoor.
En zo'n opmerking van tja je weet toch waar je aan begint dus accepteren maar is erg loos. Ik spreek je wel als je 25-28 bent, je voor de 6de keer weg gaat op uitzending en je ook nog een vriendin/vrouw en kind thuis hebt zitten. Uitzendingen zijn erg leuk en intressant om mee te maken maar op den duur heb je gewoon genoeg ervan.
Ik zei ook: ik heb er ook geen verstand van. Dus de uitzenddruk voor vliegers blijft net zo hoog?
Ten tweede, die opmerking heb ik niet gemaakt. Ik wilde alleen een voordeel van een uitzending benoemen. Ik ben zelf nog nooit op uitzending geweest (nog niet eens door de keuringen heen) dus ik weet ook niet hoe het echt is. Ik probeerde het puur positief te benaderen. Excuses als het verkeerd overkwam.
Ik snap ook wel dat jij natuurlijk graag wilt (en dat is ook goed anders moest je er niet aan beginnen). Maar ja ik ken meer vliegers die de uitzenddruk een beetje beu worden dan vliegers die graag meer gaan nog. Het is je baan, maar om te zeggen tja daarvoor heb je gekozen dat is echt te simpel.
En een tipje, nooit de politiek zo snel geloven. Wij zijn dure middelen en die gebruiken ze maar wat graag, het liefste constant.