EPST - FO program Denemarken 2008

Ook in druk verkeer (met drukte op de radio) moet je leren vliegen, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het rond San Diego drukker is dan bij London Control met Heathrow op een steenworp afstand. Tijdens de AJFC heb je niet met ander verkeer te maken. Hooguit een simulatie dat er nog een kist op de baan staat waardoor je een Go-Around in moet.
 
Ik denk dat het duidelijk is dat er gezien de banen van EPST/OAA-ers niets mis is met het programma van OAA.
Aan de andere kant, je vliegerscapaciteiten worden van een aerobatics cursus natuurlijk nooit slechter.

Dat verschil in vlieguren zit overigens niet alleen in die aerobatics. Totale vlieguren via SAA is 200 excl 22.5 FNPT II en 49 uur AJFC. Bij de OAA route is dit 140 uur excl 40 uur FNPT II en 49 uur AJFC.

En die drukkere velden, dat is (volgens de sprekers op de infoavond) een gevolg van de locatie. San Diego tegenover de woestijn.

Groeten,
FF


Beste FF,

Bedankt voor je reactie, bij SAA vlieg je inderdaad meer, nooit mis zoals je zegt. Over het theorie gedeelte.. tja Oxford gaat in de theorie niet heel erg superdiep in op GPS, dat komt tijdens het praktijk gedeelte wel.

De drukkere velden tja, Goodyear *waar het VFR gedeelte gedaan wordt SW Phoenix* is een van de drukkere trainingsvelden aldaar, Lufthansa, Luftwaffe en OAA trainer er allemaal, regelmatig tripjes naar Tucson en Yuma zijn er ook bij. 't is maar hoe je druk deffiniëerd.

Succes met je eventuele selectie!
 
Ik vind het zweedse programma totaal niet verkeerd klinken. Ik was er ook bij 4 december en de school gaf mij opzich wel een professionele indruk.

Verschil ten opzichte van het ''oude'' Denemarken programma is dat deze nieuwe school wel al integrated ATPL opleidingen doet. Alleen de combinatie met EPST is dus nieuw, de opleiding verder bestaat al gewoon en heeft resultaten die zeker niet mis zijn (90,3% average op theorie en 100% score op praktijk examens)

De zweedse school hoort ook bij Oxford Aviation, dus qua naam etc hoef je ook niet echt bang te zijn heb ik het idee.

Daarnaast, je doet nog steeds het gebruikelijke EPST AJFC gedeelte, dus voor maatschappijen zie ik weinig rede tot voorkeur voor een kandidaat van het oxf of zweedse programma.. (het eindproduct blijft hetzelfde, de skills van een leerling volgen toch grotendeels uit de resultaten van de AJFC heb ik mij laten vertellen, hier kijken maatschappijen dan ook naar in combinatie met theoriescores)

En last but not least, je spaart al snel grofweg 20.000eur uit (leuke Typerating...)
 
Zweden vs. Oxford

Zweden vs. Oxford

De verschillen tussen Oxford en San Diego zijn te vinden op de website van EPST:
Verschillen Oxford - San Diego
Kijk dat is nu eens een handig overzicht! Nu zie je dat het Europilot Program in Oxford/Goodyear je in totaal € 118.250,= gaat kosten en het First Officer Program in Zweden/San Diego in totaal zo'n
€ 101.150,=.

En last but not least, je spaart al snel grofweg 20.000eur uit (leuke Typerating...)
Het verschil tussen Oxford en Zweden is dus € 17.100,= volgens bovenstaande site, maar Zweden is wel weer € 22.150,= duurder dan het oorspronkelijke FO-programma in Denemarken...
 
Last edited:
Kijk dat is nu eens een handig overzicht! Nu zie je dat het Europilot Program in Oxford/Goodyear je in totaal € 118.250,= gaat kosten en het First Officer Program in Zweden/San Diego in totaal zo'n € 101.150,=.

En als je "Reizen" en "Garantiefonds" aan zet is het verschil weer kleiner, 10k euro.
 
Mis ik alleen nog wel de 3750 voor de maaltijden, die in Oxford wel meegefinancierd zijn. Daarbij komt dat het in Zweden ook nog een stukje duurder is qua levensonderhoud.

Ik denk dat je dus nog 5000 uit eigen zak voor moet schieten
 
Back
Top