EPST - FO program Denemarken 2008

Uhm.. ja, nou eh.. niet dat het ik nieuwsgierig ben ofzo hoor, maar eh...

KAN IEMAND ME AJB VERTELLEN WAT HET NIEUWE PROGRAMMA WORDT.

Graag. :kerst:
 
Goed nieuws! Laatst had ik nog contact met mvr. Kalsson, die me wat informatie gaf over het Professional Pilot Programme van het Scandinavian Aviation Academy. BFSAA = €63.000 en EPST = €94.000? Hmm, het AJFC programma kost toch geen €31.000?

Gr.
Safa

Guys, sorry voor deze fout bericht. De opleiding zelf kost wel €63.500 maar dan heb je nog al die extra dingen dus levensonderhoud etc etc wat er allemaal bij komt (regelt BFSAA) en dan komt de totale prijs op €85.000.

Gr.
Safa
 
Last edited:
Nee dat kost de MCC inerdaad niet.

En is er een garantiefonds aanwezig?

Kende SAA nog niet, erg professionele website. Dat kon je van Danfly niet zeggen.
Volgens hun site hebben ze vliegers geplaatst bij

First Choice Aviation
Tyrolean
CityAirline
Ryanair
airBaltic
Novair
Sterling
Viking Airline
NextJet
Swiss Flight Services

Ben zeer benieuwd
 
Last edited:
SAA gaat niet voor de plaatsing van de vliegers zorgen.
EPST gaat zelf de vliegers plaatsen zoals ze dat ook voor de Oxford-vliegers doen.
Alles is precies het zelfde als bij Oxford (MCC en garantiefonds).
 
Ze gaan een FO programma starten met SAA Flight Training
http://www.bfsaa.se/

Waarbij ground school en CPL in San Diego worden gegeven.

Meer info volgt morgen op de site van EPST



Is dat niet El cajon Gilespie airport KSEE (San Diego)??...
leuk veld, erg leuke omgeving...!!!

cheers and regards
 
Onder optie 3 is aangegeven zelf een FTO te kiezen en daarna de MCC/AJFC bij EPST te doen. Heeft EPST nog voorwaarden aangegeven waaraan deze FTO dient te voldoen alvorens je daarna de MCC/AJFC bij ze mag volgen? Want wat ik begrepen heb zijn ze niet heel erg happig op "modulaire" studenten die "zomaar" ergens hun papieren hebben gehaald om daarna alsnog de afsluitende course te volgen.

Hoi, ik heb begrepen dat je dan je ATPL theorie moet hebben gehaald met de EPST-normen, dus ik geloof minimaal 85%. En ik geloof dat het alleen geldt voor de mensen die niet naar Denemarken konden vanwege de "pricing issues" van DanFly, dus dan heb je als het goed is al de selectie van EPST gedaan.

Het alternatieve FO-programma zag er goed uit. De opleiding is inderdaad in Zweden en Amerika i.p.v. in Denemarken. Zie http://www.bfsaa.se/. SAA lijkt me een goede school (voor zover ik dat nu kan inschatten). Wel jammer dat de prijs (EURO 94.000) een stuk hoger ligt dan de EURO 79.000 voor Denemarken. Maar goed, het is nog steeds goedkoper dat Oxford.

Dick Verburg vertelde tijdens de informatieavond dat de "optie 3" uit de brief niet mogelijk is in combinatie met SAA. Begrijpelijk. Ook al is het goedkoper bij SAA zelf (EURO 65.000 en inclusief accomodatie e.d. iets van EURO 85.000, zie http://viewer.zmags.com/showmag.php?magid=103225#/page6/), dan nog heeft het voordelen om de opleiding via EPST te doen: je kunt dan gebruik maken van de financiering door ABN-Amro en het Garantiefonds, je doet de MCC Course en de AJFC Course bij EPST en ze helpen je met het vinden van een baan.

Is dat niet El cajon Gilespie airport KSEE (San Diego)??...
leuk veld, erg leuke omgeving...!!!

Klopt, het grootste gedeelte van de opleiding vindt plaats op Gillespie Airport in San Diego, een klein gedeelte in Zweden zelf.
 
Wel jammer dat de prijs (EURO 94.000) een stuk hoger ligt dan de EURO 79.000 voor Denemarken. Maar goed, het is nog steeds goedkoper dat Oxford.

Denemarken was bijna te mooi om waar te zijn....:niet_bli:

Die 94000 euro is wel exclusief eten en tickets. Inclusief eten en tickets ben je dan volgens mij iets van 100.000 euro kwijt.

De totaalprijs van het Oxford pakket is 118.000 euro, dus dat is toch nog een aardig stuk hoger, zeker als je de extra rente ook nog meerekent.

Overigens moet je nog wel extra bijbetalen als je van het garantiefonds gebruik wilt maken, ik weet niet of dit bij Oxford ook zo is.

Verder is het verschil nog dat SAA wat dieper op de theorie ingaat en dat je wat meer vlieguren maakt (6 uur aerobatics :yeehaa:) vanaf wat drukkere velden.
Enige nadeel is dat je één slaapkamer met twee studenten deelt, maargoed, dat kan ook wel weer gezellig zijn.

Ik ben serieus aan het over wegen om voor het FO programma te kiezen.
Groeten,
FF
 
Denemarken was bijna te mooi om waar te zijn....:niet_bli:

Die 94000 euro is wel exclusief eten en tickets. Inclusief eten en tickets ben je dan volgens mij iets van 100.000 euro kwijt.

De totaalprijs van het Oxford pakket is 118.000 euro, dus dat is toch nog een aardig stuk hoger, zeker als je de extra rente ook nog meerekent.

Overigens moet je nog wel extra bijbetalen als je van het garantiefonds gebruik wilt maken, ik weet niet of dit bij Oxford ook zo is.

Verder is het verschil nog dat SAA wat dieper op de theorie ingaat en dat je wat meer vlieguren maakt (6 uur aerobatics :yeehaa:) vanaf wat drukkere velden.
Enige nadeel is dat je één slaapkamer met twee studenten deelt, maargoed, dat kan ook wel weer gezellig zijn.

Ik ben serieus aan het over wegen om voor het FO programma te kiezen.
Groeten,
FF


Na mijn weten is die 94.000 incl tickets en garantiefonds. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zelf je vliegreis gaat regelen. Garantiefonds is altijd onderdeel van EPST dus daar hoeft bij het FO programma niet extra voor betaald te worden.
Het eten is natuurlijk voor eigen rekening.

Meer info hierover op http://www.epst.com
 
Verder is het verschil nog dat SAA wat dieper op de theorie ingaat en dat je wat meer vlieguren maakt (6 uur aerobatics :yeehaa:) vanaf wat drukkere velden.



FF

Hoi FF,

Hoe kom je erbij dat SAA dieper op de theorie ingaat? Van die 6 uur aerobatics heb je gelijk, in Oxford zijn ze van mening dat je verkeersvlieger wordt en dus niet zoveel aan een aerobatics cursus hebt. Ook twijfel ik aan je drukkere velden, Zou je het mij kunnen uitleggen?

Mvg

Marc
AP272 OAA
 
Hoi FF,

Hoe kom je erbij dat SAA dieper op de theorie ingaat? Van die 6 uur aerobatics heb je gelijk, in Oxford zijn ze van mening dat je verkeersvlieger wordt en dus niet zoveel aan een aerobatics cursus hebt. Ook twijfel ik aan je drukkere velden, Zou je het mij kunnen uitleggen?

Mvg

Marc
AP272 OAA

De info die van SAA afkomt:

SAA Flight Training
Gillespie Field Airport
Scandinavian Aviation Academy provides flight training in San Diego, California, USA, in cooperation with SAA Inc (SAA Flight Training). SAA Inc is fully owned by Scandinavian Aviation Academy and functions as a training satellite providing both FAA and JAA training.
The tower controlled Gillespie Field Airport has a very busy airspace with 300 000 movements/year which gives a great start in the aviation career. The airport has three Runways with LOC and GPS Approaches.

Professional Pilot Program, JAA Integrated done in cooperation with Västerås
CAE Global Academy
FAA part 141 Training, approximately 100 students in training

De Info die van EPST.com afkomt:

SAA Basic Training Program Hours Weeks
6 weeks self-study at home, including exam (maths - physics etc.) 6 weeks
ATPL(A) Theoretical Training (incl. CBT and distance learning) 1335 Hours
C172 VFR training (including 6 hours Aerobatic) 94,8 Hours
C172 IFR training 70,2 Hours
BE 76 Duchesss FNPT II Synthetic Flight Training 22,5 Hours
BE 76 Duchess IFR Flight Training 35 Hours*
Boeing 737-800 Airline Jet Foundation Course (AJFC) incl. MCC at EPST 49 Hours

Groetjes Jeroen
 
Na mijn weten is die 94.000 incl tickets en garantiefonds. ..... Garantiefonds is altijd onderdeel van EPST dus daar hoeft bij het FO programma niet extra voor betaald te worden.
Meer info hierover op http://www.epst.com

Hallo Jeroen, er is mij meerdere malen door epst verteld dat er apart betaald moet worden voor het garantiefonds. Dat is zo geregeld omdat het garantiefonds alleen beschikbaar is voor studenten uit nederland en België en niet voor overige nationaliteiten.
Tickets staan niet in het rijtje van dingen die inclusief zijn op de website van epst en er is aan mij duidelijk gemaakt dat de student dit apart moet betalen.

Hoi FF,
Hoe kom je erbij dat SAA dieper op de theorie ingaat?

Dat werd verteld op de infoavond. Er werd nog een voorbeeld met betrekking tot GPS gegeven.

Van die 6 uur aerobatics heb je gelijk, in Oxford zijn ze van mening dat je verkeersvlieger wordt en dus niet zoveel aan een aerobatics cursus hebt.

Ik denk dat het duidelijk is dat er gezien de banen van EPST/OAA-ers niets mis is met het programma van OAA.
Aan de andere kant, je vliegerscapaciteiten worden van een aerobatics cursus natuurlijk nooit slechter.

Dat verschil in vlieguren zit overigens niet alleen in die aerobatics. Totale vlieguren via SAA is 200 excl 22.5 FNPT II en 49 uur AJFC. Bij de OAA route is dit 140 uur excl 40 uur FNPT II en 49 uur AJFC.

En die drukkere velden, dat is (volgens de sprekers op de infoavond) een gevolg van de locatie. San Diego tegenover de woestijn.

Groeten,
FF
 
FO Programma

FO Programma

Het eten is natuurlijk voor eigen rekening.
Is dat zo natuurlijk? Ik dacht dat het eten er bij Oxford en Denemarken wel bij in zat...

Tickets staan niet in het rijtje van dingen die inclusief zijn op de website van epst en er is aan mij duidelijk gemaakt dat de student dit apart moet betalen.
Het staat er inderdaad niet bij. Wel bij het Oxford programma.

Er is mij meerdere malen door epst verteld dat er apart betaald moet worden voor het garantiefonds. Dat is zo geregeld omdat het garantiefonds alleen beschikbaar is voor studenten uit nederland en België en niet voor overige nationaliteiten.
Wat kost dat garantiefonds dan eigenlijk?
 
Tickets staan niet in het rijtje van dingen die inclusief zijn op de website van epst en er is aan mij duidelijk gemaakt dat de student dit apart moet betalen.

Ja op die manier gaan beide programma´s wel redelijk naar elkaar toe qua kosten. In OXF krijg je geloof ik een zakgeld voor eten. De tickets om heen en weer te vliegen zitten er bij OAA wel degelijk bij in.

Vraag me af of een maatschappij gaat kijken naar het vliegveld waar je gelesd hebt. Lijkt me sterk.
 
Back
Top