Inschrijven NLS

cyberboy

New member
Ik wil me graag inschrijven bij de NLS, maar kan dat ook als je in je eindexamenjaar zit? Wordt niet echt duidelijk op de website.
 
Bij de KLS kan je je inschrijven als je je overgangsrapport van H4 naar H5 of van V5 naar V6 hebt. In dit geval doe je de selecties tijdens je eindexamenjaar.

Bij de NLS zal het ongetwijfeld hetzelfde zijn, maar een belletje kost niks ;)
 
Iemand die trouwens weet of dit(Inschrijven in exaenjaar) bepaalde voordelen geeft of juist nadelen?
 
Weet iemand hoe het zit als je in het één na laatste jaar van het HBO zit (met MAVO en MBO als voortraject)? Wanneer is het tactisch gezien het gunstigste tijdstip om in te schrijven voor de KLS?
 
Last edited:
Cyberboy, voor vragen zou ik juist even bellen met de NLS! Dat kan nooit kwaad en je hebt gelijk overal antwoord op! Trouwens is het juist perfect om je aan te melden in je examenjaar. Het laat zien dat jij het echt graag wilt en dat jij, nu de deuren naar het beroep piloot opengaan, er gelijk bij bent! Gewoon doen dus
 
Cyberboy, voor vragen zou ik juist even bellen met de NLS! Dat kan nooit kwaad en je hebt gelijk overal antwoord op! Trouwens is het juist perfect om je aan te melden in je examenjaar. Het laat zien dat jij het echt graag wilt en dat jij, nu de deuren naar het beroep piloot opengaan, er gelijk bij bent! Gewoon doen dus

Denkt de kls anders over die heeft me afgekeurd omdat ik nog niet hellemaal ontwikkeld was.
 
Ik zit dit jaar ook in me examenjaar (6vwo) en ik heb me in november al ingeschreven... en ik zit nu in de voorlopige septermber klas
dus ja,,, het kan bij de NLS ;)
 
Meld je gewoon aan voor de NLS, misschien denken die daar heel anders over. KLS neemt maar heel weinig mensen aan, dus ze nemen al gauw de allerbesten dan, want ze hebben toch keus zat. En ja, mocht het bij de NLS niet lukken dan kun je het altijd nog een jaar later proberen.
 
Weinig mensen? Ik dacht dat ze er binnenkort per jaar 6 klassen van 30 leerlingen elk doorheen jagen (eeh... 6 maal 0.. is nul... 3 maal 6... eh.... start > programma's > buro accessoires > rekenmachine... oja, 180 "man" per jaar dus)? Genoeg mensen dus, maar wel met een hele grote toestroom elke keer weer omdat het merendeel geen idee heeft dat er nog andere vliegscholen zijn naast de "KLM school" :rolleyes:.
 
De allerbesten vind ik overigens een nogal krom begrip. Zo zijn er genoeg mensen die zijn afgewezen bij de KLS, maar gewoon zijn aangenomen bij de EPST (ook een van de beste scholen). Afgewezen worden bij de ene school hoeft dus absoluut niet te betekenen dat je geen piloot zou kunnen worden!

gewoon selectie doen als jij denkt dat je er klaar voor bent :)
 
@ Nosig: Ik bedoel te zeggen inderdaad dat ze weinig mensen aannemen van het grote aantal dat zich aanmeld. Ik dacht mij te herinneren dat ongeveer 15% van het totaal aantal mensen dat aan de keuringen begint uiteindelijk doorkomt. Zelfs bij de cova valt nog bijna 2/3 af!

@ Instyle: Ik zeg niet dat als je niet wordt aangenomen bij de kls dat je dan niet goed bent. Ik bedoel dat de kls naar hun mening de besten er uit pikken. Maarja dat wil absoluut niet zeggen dat als je bent afgewezen dat je niet goed kan zijn in het beroep piloot. Het ligt namelijk ook heel veel aan hoe jij je presenteert voor zo'n commissie. Als jij je niet goed kan presenteren, maar wel enorm goed kan vliegen, dan kun je alsnog afgewezen worden.

Al met al probeer ik alleen maar te zeggen: er zijn meer wegen die naar Rome gaan. Als dit is wat je wil, ga er gewoon voor! De ene afwijzing hoeft absoluut niet te betekenen dat je niet geschikt bent. ( Ik zelf ben afgewezen bij de cova van de kls, maar in juli start ik aan de NLS)
 
Weet iemand hoe het zit als je in het één na laatste jaar van het HBO zit (met MAVO en MBO als voortraject)? Wanneer is het tactisch gezien het gunstigste tijdstip om in te schrijven voor de KLS?

Het gaat in dit topic dan wel niet om de KLS maargoed: Volgens mij is het handigste dat je in je laatste studiejaar de selectie daar doet. Resultaten zijn niet langer dan 1 jaar geldig, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

@ InStyle:
Mee eens. Je kunt een offday hebben en het bij een andere school wel redden. Geen reden voor paniek idd.

gr
 
Resultaten zijn 2 jaar geldig ;)
Juist om de reden dat mensen die zich in hun examenjaar aanmelden misschien hun examen niet halen. Het zou lullig zijn als je dan opnieuw selectie moet doen.
 
Resultaten zijn 2 jaar geldig ;)
Juist om de reden dat mensen die zich in hun examenjaar aanmelden misschien hun examen niet halen. Het zou lullig zijn als je dan opnieuw selectie moet doen.

Ik heb dat dus...Ik zit op t gymnasium en krijg tussen GVSS en COVA te horen dat ik gezakt was:dozey:
Dus heb COVA nog niet gedaan..Zodra ik mijn diploma heb ( dat ik dit jaar ZEKER ga halen ), kan ik KLS bellen voor afspraak voor COVA. Althans, dat hoop ik, want ze zeiden dat het kan gebeuren dat ik alle selectiesrondes opnieuw moet doen omdat er het een en ander kan veranderen in criteria ofzo..Maar waarschijnlijk kan ik gewoon COVA doen! Let's hope!!:grijns:
 
Ik ga me aanmelden, ik hoop dat de NLS wel iets in me ziet ben trouwens bij KLS afgevallen bij PO2. Gelukkig heeft de NLS geen psychologische test.
 
Ik ga me aanmelden, ik hoop dat de NLS wel iets in me ziet ben trouwens bij KLS afgevallen bij PO2. Gelukkig heeft de NLS geen psychologische test.

:passed: gelukkig, dat de NLS zo'n test niet heeft en de vliegmaatschappijen wel
 
Ik ga me aanmelden, ik hoop dat de NLS wel iets in me ziet ben trouwens bij KLS afgevallen bij PO2. Gelukkig heeft de NLS geen psychologische test.

Pardonne-moi?! :snore:

Ik denk dat je niet voor niets bent afgekeurd bij PO2 van de KLS en mag toch hopen dat ze bij de NLS je onvolwassenheid ook goed kunnen doorgronden.

Advies: ga een jaartje studeren en meld je dan pas aan. Met deze instelling zul je er niet komen.
 
@Julien: Je hebt vast wel gelijk, maar 't is wel het proberen waard toch?
 
Hij kan het wel proberen, maar met deze instelling kom je er gewoon niet. Cyberboy geeft zelf aan dat hij bij PO2 is afgewezen en is blij dat er geen psychologische testen zijn bij de NLS. Het zal vast wel een aardige jongen zijn, maar met deze instelling kom je er gewoon niet.

Als hij door de selecties bij de NLS komt, is het nog de vraag of hij door de selectie bij een potentiële werkgever komt waar wel psychologische testen aan de orde komen.

Maarjah, de NLS is ook niet meer zoals het was... :snore:

Overigens Cyberboy; misschien is het even handig om na te denken waarom je bent afgevallen bij PO2 en na te denken wat je hieraan kunt veranderen. Je komt jegens mij nogal onvolwassen over, no offense verder hoor ;)
 
Back
Top