KLS Selectie PO1 - deel 2

Laat maar, ik ben vandaag door PO 1 Gevlogen ^^

Score was naar mijn mening niet geweldig, maargoed, op naar PO 2 !!! :D

Greatz Diezel!!
 
Hey Diezel,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om je eigen vraag te beantwoorden?
Ik ben namelijk wel benieuwd. :)
 
Diezel, zou jij aub die vraag die je stelde zelf beantwoorden? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd aangezien ik dinsdag mijn PO1 heb!
 
PO1 gehaald.

- Figuurreeksen 7
- Technisch inzicht 7
- Ruimtelijk inzicht 9
- Woordanalogiën 6
- Rekenvaardigheid 4

Had ik niet verwacht met mijn VMBO-TL/MBO vooropleiding..
Ik heb mezelf er niet op voorbereid. Dit moet je 'in je hebben' is mij weten te vertellen.
Wat ik wel weet is dat ik voor PO2 mezelf wel ga voorbereiden anders val ik hopeloos door de mand.
Op naar de 2e ronde!
 
Zo, ik heb deze thread en de gesloten thread die hiervoor bestond vandaag eens allemaal bekeken. Staan veel nuttige dingen in. Echter vraag ik me af of de huidige informatie up-to-date is, gezien er de laatste tijd weinig gepost is in dit topic. Zijn de selecties in de tijd veranderd?

Ik vind de normeringen overigens wel belachelijk streng die ik lees; 2 fout per punt. Dit houdt in dat wanneer je 50 van de 60 goed hebt (meer dan 80% dus), een 4 het resultaat is. Dit kan ik moeilijk geloven.

Ik ga pas over zo'n halfjaar de selecties doen, maar toch. Voor degenen die de selecties in de komende tijd gaan doen, lijkt me dit wel handig om te weten.

Verder ben ik ook benieuwd of de zogenaamde 'DAT-boekjes' nog steeds in omloop zijn bij de KLS, en zo ja, waar je deze kan verkrijgen.

Daarnaast, het lijkt mij wel gaaf om een FlightSim op de pc te doen. :cool:Heeft iemand een idee of je dit (gratis) kan downloaden?

Greets, FP7
 
Zo, ik heb deze thread en de gesloten thread die hiervoor bestond vandaag eens allemaal bekeken. Staan veel nuttige dingen in. Echter vraag ik me af of de huidige informatie up-to-date is, gezien er de laatste tijd weinig gepost is in dit topic. Zijn de selecties in de tijd veranderd?

Ik vind de normeringen overigens wel belachelijk streng die ik lees; 2 fout per punt. Dit houdt in dat wanneer je 50 van de 60 goed hebt (meer dan 80% dus), een 4 het resultaat is. Dit kan ik moeilijk geloven.

Daarnaast, het lijkt mij wel gaaf om een FlightSim op de pc te doen. :cool:Heeft iemand een idee of je dit (gratis) kan downloaden?

Greets, FP7

Ik heb in november mijn PO1 en 2 gehaald. Ikzelf heb veel aan de info gehad die hier allemaal staat, want het is nog precies hetzelfde -althans bij mij-. Dus FP7 de informatie is nog steeds up-to-date.

Je zegt 50 van de 60 goed, maar in geen één van de testjes bij PO1 moet je 60 vragen maken. Als ik het goed herinner was 40 vragen in 20min het maximum. En dan is 2 fout per punt prima te doen hoor, alle opgaven zijn vrij simpel, maar door de tijdsdruk (ik had wel steeds tijd over, andere weer niet) gaan de mensen foutjes maken.

Voor je laatste vraag heb ik geen antwoord, maar een demo van FSX is wel gewoon gratis te krijgen..

Hoop dat je hier iets aan hebt!

DCP
 
Ik heb in november mijn PO1 en 2 gehaald. Ikzelf heb veel aan de info gehad die hier allemaal staat, want het is nog precies hetzelfde -althans bij mij-. Dus FP7 de informatie is nog steeds up-to-date.

Je zegt 50 van de 60 goed, maar in geen één van de testjes bij PO1 moet je 60 vragen maken. Als ik het goed herinner was 40 vragen in 20min het maximum. En dan is 2 fout per punt prima te doen hoor, alle opgaven zijn vrij simpel, maar door de tijdsdruk (ik had wel steeds tijd over, andere weer niet) gaan de mensen foutjes maken.

Voor je laatste vraag heb ik geen antwoord, maar een demo van FSX is wel gewoon gratis te krijgen..

Hoop dat je hier iets aan hebt!

DCP


DCP, dank voor je reactie!

Dan is PO1 toch wel enigszins aangepast, gezien het in vorige, wellicht gedateerde, berichten bleek dat er 60 vragen waren.

Gezien jij het nog enigszins vers in je geheugen hebt, weet je er dan misschien nog wat meer over te vertellen?

En waren die vragen echt piece of cake niveau, of ben jij gewoon zo'n hoog begaafde kerel? ;)

FP7
 
DCP, dank voor je reactie!

Dan is PO1 toch wel enigszins aangepast, gezien het in vorige, wellicht gedateerde, berichten bleek dat er 60 vragen waren.

Gezien jij het nog enigszins vers in je geheugen hebt, weet je er dan misschien nog wat meer over te vertellen?

En waren die vragen echt piece of cake niveau, of ben jij gewoon zo'n hoog begaafde kerel? ;)

FP7

Haha, nee ik ben zeker niet hoogbegaafd!
Meestal waren de eerste paar vragen inkoppertjes en nam de moeilijkheidsgraad steeds verder toe. Dus een piece of cake zou ik het in ieder geval niet noemen.
Oefenen kan daarom ook zeker geen kwaad.

DCP
 
Haha, nee ik ben zeker niet hoogbegaafd!
Meestal waren de eerste paar vragen inkoppertjes en nam de moeilijkheidsgraad steeds verder toe. Dus een piece of cake zou ik het in ieder geval niet noemen.
Oefenen kan daarom ook zeker geen kwaad.

DCP


Ik ga zelf voor PO1 en PO2 wel behoorlijk wat voorbereidingen treffen waaronder het boek van Schellinger lezen. Verder een natuurkunde cursus voor het technisch inzicht testje. Daarnaast wat oefenboekjes kopen voor de toetsjes. Ik denk zelf dat ik heel erg veel moeite ga krijgen met ruimtelijk inzicht, dat vind ik op de één of andere manier echt behoorlijk lastig. Verder vind ik dat logica gedeelte ook niet erg makkelijk. Maargoed, des te meer een uitdaging zullen we maar zeggen. ;)

Edit: Hoeveel punten heb jij gehaald en waar had jij het meeste moeite mee en waar juist niet?
 
Hallo!

Ik heb me net aangemeld op deze site omdat ik binnenkort ga beginnen met de selecties van KLS. Ik heb al allerlei testjes op internet gedaan om me voor te bereiden, maar wil eigenlijk het liefst met iemand persoonlijk praten die net PO1, of de hele selectie heeft afgerond. Dan kan ik specifiek vragen stellen en dan weet ik hoe het ongeveer in zijn werk gaat.
Heeft iemand hier interesse in?

Met vriendelijk groet,

Machteld Jacobs
 
Hallo!

Ik heb me net aangemeld op deze site omdat ik binnenkort ga beginnen met de selecties van KLS. Ik heb al allerlei testjes op internet gedaan om me voor te bereiden, maar wil eigenlijk het liefst met iemand persoonlijk praten die net PO1, of de hele selectie heeft afgerond. Dan kan ik specifiek vragen stellen en dan weet ik hoe het ongeveer in zijn werk gaat.
Heeft iemand hier interesse in?

Met vriendelijk groet,

Machteld Jacobs

ik ben hier van 14:15 tot 15:10 op dit forum om je vragen te beantwoorden. Heb net zojuist de selectie positief afgerond :)
 
Hoi Verwings,

Dit is wel een heeeeele late reactie.. maar goed ..
Ik was al over het verdriet heen, na maanden :(
Maar ik was dus ook niet door.. Ik baalde enorm, het was te verwachten maar had toch een klein beetje hoop.. Ik heb namelijk al sowieso geen technisch profiel, heb eigelijk nooit wat met techniek etc gehad maar als ik het had gehad weet ik zeker van mezelf dat ik door was.. Ik zat ergens midden in het lokaal, was enige als meisje.. Er waren een paar niet door volgens mij, waaronder ik.
Ik laat mijn droombaan achter me :'( helaas ..
En jij?

Hoi Tugbis,

Misschien ook wel laat maar ja!!Ik zat links bij het raam tweede rij als ik me niet vergis. Ik kan het me nog wel herinneren. Het was balen, en er waren zeker een paar mensen niet door!!!Als ik de waarheid moet zeggen ben ik nu wel blij dat ik niet door de selectie ben gekomen!!Veel te veel risico om dan met een lekker schuld aan je kont te hangen en geen baan te krijgen!!! Ik heb besloten om eerst iets ander te gaan doen!!Ik zit inmiddels al een tijdje in Delft Lucht en ruimtevaarttechniek, ik ga eerst dit doen en daarna ga ik het zeker nog wel een keer proberen alleen ik denk dat ik dan voor en cadetship ga...frankrijk trekt me wel!!!Maar ik snap niet waarom jij het al zo snel opgeeft!!Als het je droom is moet je er gewoon voor gaan...er zijn verschillende wegen die naar rome leiden!!

Nog veel succes!!!
 
Last edited:
Is er nog iemand hier die binnenkort aan de PO1 begint? Ik heb me aangemeld en wacht nog op het telefoontje!
 
Back
Top