KLS Selectie PO1 - deel 2

Grappig wel die vraag over die koelkast. Doet me denken aan twee andere vragen.
1) als ik de koelkast deur dan open laat staan wat gebeurd er met de temperatuur in de kamer?
2) als ik mijn vriezer in een koude ruimte zet (5 graden) t.o.v. een warme kamer wordt de binnentemperatuur hoger (van -18 naar -15 ofzo). Hoe kan dit?

Overigens hoef je deze vragen niet te verachten op POI. Ik denk dat je alles goed tot een einde kan brengen maar inderdaad zo'n IQ boekje kopen en veel hoofdrekenen alvorens je aan het PO begint kan geen kwaad. Overigens als je door POI bent maar je hebt slechte resultaten dan kan dat ook nog gewoon een prominente reden zijn af te laten vallen bij POII (!) dus probeer zo hoog mogelijk te scoren!(maar dat was je waarschijnlijk al van plan ;) )


頑張って下さい! 機長になる!
 
Mijn eerste post hier op het forum!

Daarom zal ik mij even kort aan jullie voorstellen, ik kom uit Enschede en ik wil al vrij lang verkeersvlieger worden.

Aangezien ik nu in het examenjaar van het VWO zit heb ik me dan toch eindelijk aangemeld voor de KLM Flight Academy!

Volgende week donderdag (12 februari) heb ik mijn PO1 :).

Zijn er nog meer mensen die 12/02 hun PO1 hebben?
 
Last edited:
Ik vind dat altijd een beetje onnodig dat naam weghalen hoor.
Wat post hij nou wat in zijn tegendeel kan werken?
 
Stel hij laat hier blijken dat hij heel zenuwachtig is voor zn PO's, en stel dat mensen van het IAP meelezen. Werkt niet echt in zn voordeel als hij zich hier zenuwachtig en onzelfverzekerd voordoet en bij het IAP niet. Kunnen kleine dingetjes zijn, maar anoniem blijven is altijd handiger.
 
Stel hij laat hier blijken dat hij heel zenuwachtig is voor zn PO's, en stel dat mensen van het IAP meelezen. Werkt niet echt in zn voordeel als hij zich hier zenuwachtig en onzelfverzekerd voordoet en bij het IAP niet. Kunnen kleine dingetjes zijn, maar anoniem blijven is altijd handiger.

Daar ben ik het zelf ook mee eens. Vroeg me al af of het IAP nog iets doet met gegevens buiten de daadwerkelijke tests om. Nu zal dat bij de PO1 nog niet zo zeer het geval zijn aangezien dat volgens mij een hele objectieve test is, maar bij PO2 kan ik me voorstellen dat ze misschien het telefoongesprek analyseren (komt ie vriendelijk en zeker van zichzelf over) of iets in die geest. Iemand die daar ervaring mee heeft?
 
Voor PO2 hoef je niet naar het IAP te bellen hoor ;). Maar dat vind ik wel een beetje ver gaan; telefoongesprek analyseren.
 
Voor PO2 hoef je niet naar het IAP te bellen hoor ;). Maar dat vind ik wel een beetje ver gaan; telefoongesprek analyseren.

Oh nee, klopt daar moet je meteen een afspraak voor maken, nietwaar?

Ik bedoelde niet letterlijk dat ze het gesprek gaan analyseren, maar als je bijv onzeker bent, dat dat je een aantekening in je rapport oplevert. En over het algemeen ik heb bij psychologen een beetje een beeld, dat zij uit de kleinste dingen informatie over jouw persoonlijkheid kunnen halen. Dat bedoelde ik eigenlijk. Weet iemand of ze ook informatie die ze op één of andere wijze buiten de tests om vergaren gebruiken om een oordeel vast te stellen.

Trouwens, Marty, volg je zelf een vliegopleiding?
 
Yeah, ben door! :D

We waren met z'n 11-en, 1 (Duits) meisje was helaas niet door en voor de rest iedereen wel!

Volgende week woensdag (18-02) PO2. Ik ga maar eens in die thread vragen of er meer mensen zijn die dan moeten.
 
Inmiddels 3 boeken aangeschaft betreffende selecties/psychologische testen etc.
Voor PO1 lijkt me een goede voorbereiding:

-De kennisbank
-Aiworkers
- Het boek "Psychologische test; voorbereidende oefeningen" van John Wiering.


Ik denk dat je aan het boek goed je (technische) inzicht kunt checken.
Diverse factoren van PO1 ( wat ik althans lees hier op airwork ) zoals:

-logisch denken
-ruimtelijk voorstellingsvermogen
-numeriek inzicht
-verbaal inzicht
-technisch inzicht


komen in dit boek ( ook te leen bij de bibliotheek ) aan de orde. Een echte aanrader voor dé Wannabees onder ons;):grijns:

Dit is overigens geen antwoord op een vraag, maar enkel een opmerking:eek:fftopic:
 
Boys,

Maandag 2 maart po1 in Houten. Zijn er nog meer mensen die dan gaan?

Yup, ben vandaag gebeld en 2 maart dus PO1.
De man vertelde me dat de officiele bevestiging gelijk verstuurd is.
Niemand meer die hier ook PO1 heeft?
Ik heb er zin in ! :D
 
Jammer! Ik ben niet door...
Had toch het gevoel dat ik wel door was en dat ruimtelijk inzicht wel wat minder was.
Maar ik heb het dus echt rampzalig gemaakt, overigens weet ik niet waar het aan ligt.
Nou ja dan doe ik 4 jaartjes HBO en ontwikkel ik me daar lekker verder en kom ik later wel terug :cool:
 
Back
Top