KLS Selectie PO1 - deel 2

Hey wat leuk! Ook ik heb 21 november PO1 afgelegd in Den Haag. Aan degenen die positief hebben gekregen allen gefeliciteerd!

Vanmiddag heb ik een "positief" score over de resultaten ontvangen. Helaas vind ik mijn resultaten opmerkelijk. Op ieder onderdeel, behalve technisch inzicht, heb ik een gemiddeld (5) gescoord. Op technisch inzicht een 8. Ik hoop niet dat ik de resultaten verkeerd aangehoord heb. Ik zet er namelijk mijn vraagtekens bij.

Ik merkte wel dat ik de vragen erg kritisch heb beantwoord. Dus zodra ik een mogelijk juist antwoord tegen kwam, in de multiple-choice, alsnog de andere antwoorden bekeek op waarheid. Daarbij heb ik het gekozen antwoord nogmaals bekeken op correctheid. Ik vermoed dat dit teveel tijd heeft gekost, met als resultaat dat ik niet alle vragen in de eerste test kon beantwoorden.

De overgebleven vragen heb ik ook niet gegokt. Ik ben van mening dat een antwoord niet gegokt kan worden. Eenmaal in de lucht moeten besluiten ook niet afhangen van gokken. Daardoor vermoed ik dat er in de test rekening mee gehouden wordt. In mijn ogen is de verhouding goed beantwoord tegenover het aantal beantwoordde vragen belangrijker, uiteraard met een drempel. Vandaar dat ik voor deze tactiek heb gekozen. Of dit de juiste is geweest? Ik vermoed van niet.

Overigens heb ik in Den Haag 39 tafels geteld. En volgens mij waren deze allen bezet. :D Ik had een blauw gekleurd overhemd aan en zat direct aan de tafel als je de ingang in kwam lopen.

22 december ga ik op voor PO2. Ben benieuwd of ik nog bekende gezichten tegenkom! Tot dan in ieder geval!
 
Last edited:
Hey SanderG!

Geheel andere tactiek dan ik hanteerde. Ik ging razendsnel door de toetsen heen, gaf mezelf niet meer dan 20 seconden per vraag. Als ik een antwoord niet zag, schreef ik het nummer van de vraag op en ging ik door.
Ik twijfelde dan niet te lang en had iedere keer aan het einde genoeg tijd om de opgeschreven vragen nogmaals rustig te bekijken.
Toch zal ik me er nu niet heel druk meer over maken. Je bent door en hebt dus weer de mogelijkheid je te bewijzen bij PO2.
Jij ook gefeliciteerd. Ik ga je niet zien de 22ste, want ik mag 10 december al komen.
 
Fijn om te horen dat iedereen door is!

Dat je in de lucht beter niet kunt gokken is waar, maar tijdens de instructies werd zelfs nog verteld dat een niet ingevuld antwoord als fout word gezien. Dus een techniek van vragen open laten lijkt mij hoogst onhandig...
 
je kan idd beter alle vrage die je niet hebt wat gokken, dat kan precies het verschil zijn tussen wel of niet door de selectie komen...
 
Ik ben door de PO1 heen, die had ik net als Stratofortress op de 21e. Ik zat ook naast je trouwens ;-) Alleen ik heb de hele resultaten niet gekregen :O Ik kreeg een telefoontje dat ik door was, maar wel net aan, maar geen resultaten... Ik had ook niet anders verwacht (door, maar op het randje) want ik had er niet zo'n goed gevoel over... Maakt het iets uit voor de PO2 denken jullie? Die heb ik trouwens de 11e.
 
Hey Wheli,

PO1 heeft invloed op PO2 ja. Je resultaten die je in PO2 krijg gaan over het gehele PO (psychologisch onderzoek). Ik weet niet wat je precies op school voor resultaten hebt, doe je VWO? Zijn je cijfers goed? Heb je een natuur profiel? als je op school goed scoort dan zou ik dat bij PO2 tegen de psycholoog proberen te vertellen en hem overtuigen dat je het vliegen aan kan.
Suc6 donderdag
 
Ik zit op het gymnasium, doe CM (filo, gs, latijn, wiskunde B1, Ckv2,3 in profiel) en Natuurkunde 1 en duits 12 buiten het profiel. Beetje apart allemaal maar wel veel vakken. Natuurkunde en wiskunde heb ik wel moeite mee, maar ik doe mijn best...
 
6 januari mag ik komen opdraven! :yeehaa:

Al meer mensen die al weten dat ze ook op deze datum moeten?

Groeten,
 
Ik ben door de PO1 heen, die had ik net als Stratofortress op de 21e. Ik zat ook naast je trouwens ;-) Alleen ik heb de hele resultaten niet gekregen :O Ik kreeg een telefoontje dat ik door was, maar wel net aan, maar geen resultaten... Ik had ook niet anders verwacht (door, maar op het randje) want ik had er niet zo'n goed gevoel over... Maakt het iets uit voor de PO2 denken jullie? Die heb ik trouwens de 11e.

Hey wat tof dat ik je na de test weer even spreek! Ik kreeg de resultaten ook niet mede gedeeld. Ik heb ernaar gevraagd. Ik wens je veel succes met PO2 morgen en pak je rust!

Overigens herinner ik mezelf dat degene die naast me zat niet op het VWO zit. :?
 
Oh, dan zat ik niet naast je :p Ik ben trouwens door naar de GVSS, zoals ook in het PO2 topic gepost :):) Heb jij Po2 al gehad?
 
De overgebleven vragen heb ik ook niet gegokt. Ik ben van mening dat een antwoord niet gegokt kan worden. Eenmaal in de lucht moeten besluiten ook niet afhangen van gokken. Daardoor vermoed ik dat er in de test rekening mee gehouden wordt. In mijn ogen is de verhouding goed beantwoord tegenover het aantal beantwoordde vragen belangrijker, uiteraard met een drempel. Vandaar dat ik voor deze tactiek heb gekozen. Of dit de juiste is geweest? Ik vermoed van niet.

Straks in de cockpit moet je inderdaad niet gokken. Maar denk jij dat je alle tijd hebt als bijvoorbeeld je motor in brand staat? nee dan heb je geen tijd. De testjes zijn ook bedoeld om te kijken of je een beetje snel kan werken en onder druk, het zijn niet alleen maar kennistestjes. Het hoort dus gewoon erbij dat je eigenlijk te weinig tijd hebt.
 
In de cockpit wordt inderdaad niet gegokt. Het is of C, of het langste antwoord.
 
Hallo mensen,

Ik moet morgen fase 1 afleggen voor de KLS en ik had een vraagje over de rekenvaardigheidstest/cijfermatig inzicht. Je krijgt dan van die cijferreeksen neem ik aan, en dan moet je kiezen wat het volgende getal is. Maar ik las ook dat je sommen kreeg van:
Hoofdrekenen, in de trend van (3/8 + 7/32) / (5/3 - 2/9) = ?
Maar het moet allemaal heel snel gebeuren, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit soort sommen handig moet aanpakken? Aangezien je maar ca. 20 minuten hebt voor rond de 50 vragen??

I need help!!
 
Je krijgt als ik het goed herinner 34 vragen in 20 minuten. Je moet het achterste getal van de breuk met elkaar gelijk maken, zodat je makkelijk kunt optellen.
 
Eerst herschrijven:
(3/8 + 7/32) / (5/3 - 2/9)
(12/32 + 7/32) / (15/9 - 2/9)
(19/32) / (13/9)
Deze som komt niet echt mooi uit, maar bij de test komen ze wel uit en kan je hem vanaf hier zo uitrekenen.
 
PH-BRM, wanneer heb je de bevestigingsmail gekregen en is het geld ongeveer afgeschreven?
Want volgens mij is er met die van mij weer iets niet goed..
 
Back
Top