KLS Selectie PO1 - deel 2

Ik wil nog een boek kopen met verschillende IQ testen (+ uitleg). Is er één boek dat speciaal aan te raden is, of kan ik zo een willekeurig boek bestellen.?



Chappy
 
Je hebt het of je hebt het niet, maar je kunt wel de opgaven oefenen! Hiermee wil ik aangeven dat je snapt wat er van je gevraagd word en daardoor kost het je minder tijd om op het antwoord te komen.

Neem de bekende vraag van het tandwiel. Als je hem voor de eerste keer ziet is-ie misschien lastig, maar hoe vaker je de vraag doet hoe beter het steeds gaat (tot op zekere hoogte). Je redeneert misschien veel makkelijker als je al bekend bent met de opgaven die gaan komen...
Ik ben dus van mening: Je kunt er wel iets aan doen :)
 
IK heb vandaag PO1 gehaald en heb een magere 24 punten behaald. Heeft de lage score veel invloed op de verdere verloop van de selectie en zijn de kansen nu kleiner? Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft.
 
IK heb vandaag PO1 gehaald en heb een magere 24 punten behaald. Heeft de lage score veel invloed op de verdere verloop van de selectie en zijn de kansen nu kleiner? Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft.

Het feit dat je door bent betekent dat je het 'voldoende' hebt afgerond. PO2 moet dan dus ook 'voldoende' zijn om door te gaan naar de GVSS. Gewoon je best doen dus!
 
daar ben ik het natuurlijk wel mee eens, maar ik meen eens gehoord te hebben dat de COVA wel eens moeilijk kan gaan doen
 
Ik heb vandaag PO 1 gedaan in Den Haag, ben door.
Hier enkele handige typs:

Bij Rekenvaardigheid gaat het niet om cijfer reeksen. maar je krijgt veel van zulke sommen:
65?1 - 3?54 = 3?67
a) 9
B) 2 <-
C) 0
D) geen van alle antwoorden.

Dit is is het laatste onderdeel, Ik had me vooral geconcentreed op de cijfer reeksen maar die gebruikten ze helemaal niet.
Daarnaast krijg je ook een het onderdeel analogieen, die wordt heel streng nagekeken. dat is een belangrijk onderwerp.
Voorderest vond ik Logisch redenatie, Technisch inzicht zeker te doen.
 
Nee hoor ik heb me gewoon aangemeld bij de KLS. Was gisteren ingedeeld in Den Haag bij het AIP. mijn score was 34
 
Ik ben ook bij IAP geweest, maar ik kan me niets van zulk soort sommen herinneren. Maar klopt wat betreft de cijferreeksen, deze komen er haast niet in voor.
Veel staartdeling-vragen en veel 'wat moet er op de plaats van het vraagteken staan'-vragen.

34 is een mooie score btw :)
 
Last edited:
Volgensmij wel, maar het zijn er absoluut niet veel. Ze willen vooral je rekenkundige inzicht testen. Dus niet per se de rekenkundige vaardigheid.

Ohja en deze vraag kwam ook 1 of 2 keer (misschien wel drie:)):

1 * 2 * 3 * 4
__________ = ??? (Dit is de makkelijke versie :grijns:)
4 * 3 * 2 * 1
 
Volgensmij wel, maar het zijn er absoluut niet veel. Ze willen vooral je rekenkundige inzicht testen. Dus niet per se de rekenkundige vaardigheid.

Ohja en deze vraag kwam ook 1 of 2 keer (misschien wel drie:)):

1 * 2 * 3 * 4
__________ = ??? (Dit is de makkelijke versie :grijns:)
4 * 3 * 2 * 1

Dat is dus 0, ziet een kleuter ook :D. Nu de moeilijke versie aub :grijns:

EDIT: antwoord is 1 natuurlijk:D
 
Last edited:
Back
Top