KLS Selectie PO1 - deel 2

Ik was in pak gegaan, als ik jou was zou ik gewoon alvast gaan oefenen met hoofdrekenen, daar heb je bij po1 echt iets aan. Verder kun je je voor PO1 niet zoveel voorbereiden. Zorg wel dat je vast je levensbeschrijving etc op orde hebt want po2 is vaak nog in diezelfde week.
 
Ik heb een boek met een rekenvaardigheidstest daarin staan ook van dit soort sommen komen die ook in PO1 voor?

Wat is x?
5x+10x=30
 
Klopt het dat je bij rekenvaardigheid 40 sommen in 25 minuten krijgt en klad papier mag gebruiken om de sommen eventueel uit te rekenen?
 
@ cyberboy: Volgensmij wel:p
Verder nog een vraag: Over tweet jaar ben ik van plan om aan mijn selectieprocedure te beginnen. Is het dan handig om in die 2 jaren te gaan zweefvliegen. (ervaring opdoen)
 
@ cyberboy: Volgensmij wel:p
Verder nog een vraag: Over tweet jaar ben ik van plan om aan mijn selectieprocedure te beginnen. Is het dan handig om in die 2 jaren te gaan zweefvliegen. (ervaring opdoen)

dat hoort in een ander topic denk ik. Zijn er al genoeg over hier, zoek maar even. de meningen zijn hierover overigens verdeeld :)
 
Klopt het dat je bij rekenvaardigheid 40 sommen in 25 minuten krijgt en klad papier mag gebruiken om de sommen eventueel uit te rekenen?

Zoiets, ja. Die sommen zijn trouwens heel makkelijk hoor, het zijn er gewoon veel. Van tevoren een beetje staartdelingen en vermenigvuldigen met decimalen oefenen, dan moet het wel lukken.
 
Ik heb nog een vraag over het rekenkundige gedeelte.

Ik weet dat het meerkeuzevragen zijn, maar hoe gaat dit in ze werk?

Bijvoorbeeld:

69741/21 =

A) 3322
B) 3321
C) 3322
D) 3221

of gaat het er juist om hoeveel 0'en

bijvoorbeeld:

69741 : 21 =

A) 33,21
B) 332,1
C) 3321
D) 33210


Bij voorbaat dank,


Chappy
 
Back
Top