KLS Selectie PO1 - deel 2

het gaat ze niet direct om de leeftijd, ze zien in dat geval NOG geen first-officer of second-officer laat staan gezagvoerder in je. Je hebt gewoonweg onvoldoende capaciteiten ontwikkeld om in een leidinggevende rol te treden. is ook niet zo gek want tot je 17e ben jue vaak nog beschermd opgevoed, door school of ouders of beiden. in dat geval willen ze gewoon dat je gaat studeren ap&m, aviation studies etcetc.. jezelf ontwikkeld tot volwassen jongeman met capaciteiten die in aanmerking komen voor de rol van gezagvoerder..

met 31 jaar of ouder kom je in het gevaar dat je wat meer moeite hebt met t vinden van een baan omdat ze je graga nog een beetje willen vormen naar hun bedrijfsbeeld.. een ouder iemand is gewoonweg moeilijker te vormen.. dus waar ligt die gulden middenweg? ik heb m nog niet gevonden iig..

gr flying83
 
Ik heb zelf (vanaf mijn geboorte)8 jaar in Zuid-Amerika gewoond, dus op dat punt kunnen ze niet zeggen dat ik te weinig levenservaring heb, toch???
Daar woonden wij vlakbij de luchthaven, vandaar dat ik gek op vliegtuigen en het beroep als piloot ben.
 
Ik kan niet zeggen of bepalen of jij volwassen genoeg bent, tenzij we een x een uur of 2 biertjes drinken in een kroeg en kijken wat er allemaal uitkomt :p

Ff zonder gein, je weet zelf hoe je in t leven staat..vraag desnoods je ouders of vrienden hoe zij over jou denken en hoe ze jou zien..en of ze jou nu al als potentiele gezagvoerder zien. Uiteraard kan je je aanmelden bij KLS NLS EPST etc..enige wat erg zuur kan zijn is dat je afgetest wordt en je 4 jaar later mag terugkomen.. tuurlijk kan je dan in die 4 jaar ook studeren, óf je denkt bij voorbaat al te investeren in je toekomst door eerst 2 jaar te gaan studeren Aviation of AP&M, en dan door te stromen naar Stella of KLS waar jij je het beste bij voelt..

Ken jongens van 17 die nu op de KLS zitten of zijn begonnen, en dat zijn gewoon volwassen jongemannen die t goed doen op de KLS. Wellicht hoor jij gewoon bij die groep jongens die volwassen overkomen en handelen..

gr flying83
 
Ik heb zelf (vanaf mijn geboorte)8 jaar in Zuid-Amerika gewoond, dus op dat punt kunnen ze niet zeggen dat ik te weinig levenservaring heb, toch???

ligt eraan wat je er gedaan hebt...Meeste kinderen van 8 trekken er niet zelfstandig op los om 2 maanden te gaan rondreizen.. waarschijnlijk heb je daar op een internationale school gezeten en heb je wellicht wel tweetalig onderwijs genoten,, tuurlijk kan dat in je voordeel werken.. maar misschien ook helemaal niet omdat je wellicht een achterstand had toen je naar Nederland kwam, en misschien heeft dat je tot heden wel parten gespeeld??!! niets is vanzelfsprekend en zeker niet voor een psychoog..

maar waarom denk je dat je daar meer levenservaring hebt opgedaan dan anderen.. erg benieuwd naar je antwoord!

gr flying83
 
Maar voordat je naar ap&m gaat moet je toch ook testen doen voor de kls. Zullen zij er dan anders aankijken (bij PO2) qua volwassenheid??
@flying83: We praatten op school (in Suriname) gewoon Nederlands of beter gezegd we waren verplicht om nederlands te praten. Suriname was toch kolonie van Nederland vandaar....Thuis praatten wij ook gewoon nederland (nu natuurlijk ook)
Waarom zou ik op dat punt een taalachterstand hebben???
Toen wij naar Nederland kwamen, begon ik in groep 5. Na groep 7 verhuisden wij, waardoor ik naar een ander school moest. Uit mijn cito-toets kwan een uitslag voor VMBO-tl/HAVO. Ik begon bij VMBO-tl en uit mijn cijfers zou blijken of ik goed genoeg was voor Havo.
Toen wist ik al dat ik piloot wil worden en dat je daarvoor HAVO of VWO nodig hebt. Dus ik deed ontzettend mijn best (nu natuurlijk ook) om op een hogere niveau te komen. Na mijn eerste tussenrapport bleek ik goed bevonden te zijn om naar Havo te gaan en na mijn tweede tussenrapport bleek ik ook nog goed bevonden te zijn om naar VWO te gaan. Dit heb ik natuurlijk ook gedaan. Ik krijg weleens vragen van leraren wat ik uberhaut op VMBO-tl deed. Nu doe ik (VWO) natuur/techniek en ik sta op wisk B en natuurkunde allebij een 8 gem. Maar je krijgt toch in groep 4 geen natuurkunde (wel kregen we veel rekenen)
 
Last edited:
Maar voordat je naar ap&m gaat moet je toch ook testen doen voor de kls. Zullen zij er dan anders aankijken (bij PO2) qua volwassenheid??
@flying83: We praatten op school (in Suriname) gewoon Nederlands of beter gezegd we waren verplicht om nederlands te praten. Suriname was toch kolonie van Nederland vandaar....Thuis praatten wij ook gewoon nederland (nu natuurlijk ook)
Waarom zou ik op dat punt een taalachterstand hebben???

had t ook niet over alleen een taalachterstand, kan ook bijv een wiskunde achterstand zijn of natuurkundig etc.. en wist niet dat jij uit suriname komt.. je zei eerder zuid-amerika.. dus vandaar...

Maar natuurlijk kan je gewoon selectie KLS doen, wanneer je afgekeurd wordt AP&M en daarna nog eens, of onder voorbehoud dat je eerst 2 jaar AP&M doet etc. maar wat als je helemaal wordt afgekeurd? wat zijn dan je plannen?
 
Toen wij naar Nederland kwamen, begon ik in groep 5. Na groep 7 verhuisden wij, waardoor ik naar een ander school moest. Uit mijn cito-toets kwan een uitslag voor VMBO-tl/HAVO. Ik begon bij VMBO-tl en uit mijn cijfers zou blijken of ik goed genoeg was voor Havo.
Toen wist ik al dat ik piloot wil worden en dat je daarvoor HAVO of VWO nodig hebt. Dus ik deed ontzettend mijn best (nu natuurlijk ook) om op een hogere niveau te komen. Na mijn eerste tussenrapport bleek ik goed bevonden te zijn om naar Havo te gaan en na mijn tweede tussenrapport bleek ik ook nog goed bevonden te zijn om naar VWO te gaan. Dit heb ik natuurlijk ook gedaan. Ik krijg weleens vragen van leraren wat ik uberhaut op VMBO-tl deed. Nu doe ik (VWO) natuur/techniek en ik sta op wisk B en natuurkunde allebij een 8 gem. Maar je krijgt toch in groep 4 geen natuurkunde (wel kregen we veel rekenen).
Dus als ik het goed begrijp kan je eerst bij de kls zelf de selcties doen, wanneer je niet door bent kan je je nog aanmelden voor AP&M, waarna je na vier jaar je brevet kan bemachtigen.
 
met zo'n verhaal zou ik t best aandurven me aan te melden bij de KLS!:) goede progressie..

Volgens mij kan je na 2 jaar terugkomen (icm apm) als je bij de cova wordt afgetest.. als je bij po2 of gvss wordt afgetest weet ik niet hoe dit zit.. daar zou iemand van ap&m een mooi verhaal over moeten schrijven!

Als je écht gemotiveerd bent en er voor de volle 100% voor gaat moet je t gewoon doen/proberen!

Mijn zegen heb je iig;)

gr. flying83
 
@ Ritesh;;
GEWOON PROBEREN !!! :yeehaa: :D

Maar mensen ik wil hier even een verhaaltje kwijt. In de 1e begon ik met Havo/Vwo en maakte niet eens m'n huiswerk. Ik zat gewoon nog in een sfeer van de basisschool. 1e jaar heb ik verpest en ben ik doorgewezen naar het Havo. 2e jaar ging onwijs goed maar haalde geen VWO. Dit jaar in de 3e klas moet ik een profiel kiezen. Uiteindelijk wil ik voor N&T met Biologie en Duits gaan. Maar dit jaar gaat niet zo zeer goed als in de 2e klas maar zelf nog beter. Ik sta 2 punten hoger voor de overgang naar het VWO. Ik ging om de tafel zitten met m'n mentor en die vertelde mij dat ik beter Havo kan doen als VWO omdat je ook met Havo wordt toegelaten tot een vliegschool. Maar ik heb gewoon genoeg punten dus wat mijn mentor zeggen wil boeit niet, want ik heb gewoon mijn punten maar het zou wel slim van me zijn als ik gewoon m'n Havo zou gaan afronden en als ik zeker weet dat ik nog Vwo wil dan kan dat altijd nog na de 5e. Wat zeggen jullie hiervan? Wat vinden jullie hiervan? Wat lijkt jullie het beste?
 
Ik ben nu nog 15 jaar hoor, op mijn 17de ga ik het pas doen:p, ik ben nog niet zeker voor welk school ik kies. Ik ben nu bezig met Vwo 4de klas.

Verder nog een vraag!
Ik heb een boek met o.a. vragen over ruimtelijk inzicht.
Bij een vraag kom ik op twee antwoorden (als je hem de ene kant klapt en de andere kant)
Dit vond ik raar dus ging ik zelf knippen en plakken, ook hier kwm ik op twee antwoorden.
Wat moet ik doen??
 
Last edited:
Maar Ritesh, wat vind jij en al die anderen hier! Zal ik het nou doen of niet? En Ritesh zat je in de 3e pas in VWO of in de 4e?
 
Sinds de eerste klas al. Begon eertse jaar in Vmbo-tl en binnen 3 maandjes zat ik in eerste klas VWO. Het ligt aan jou. Vindt je het nodig om door te gaan dan hou ik je niet tegen. Als je denkt dat je klaar bent voor een vliegopleiding dan zou ik zo'n uitdaging zeker aangaan;)
 
Maar wat zal nou slimmer zijn? Ik wil gewoon piloot worden bij British Airways al klinkt dat al niet gewoon. Maar als het goed is loop ik nu wel achter op VWO. Het lijkt me eigenlijk niet écht nodig om VWO te gaan doen, want met een HAVO diploma met Natuurkunde en WiB word je ook toegelaten.. Pfftt ben ff de weg kwijt!:D
 
Maar wat lijkt je het verstandigste? Blijven op Havo of door naar het Vwo?
 
Maar er zijn hier mensen die meer ervaring hebben als mij. Op mijn msn heb ik allemaal mensen van mijn eigen leeftijd. Dus niet écht ervaring nee. Daarom doe ik het hier.
 
Back
Top