Met de auto naar Portugal

CB -

Van Zuid FL naar Burbank, CA !?!?!?! (AMF?)

Wat een teirng eind is dat zeg. Over de Rockies heen? of door Wyoming? Wat een pokke end zeg.. 4/5 dagen rijden?
 
lamas geeft het juiste antwoord!!! U krijgt een waardecheque thuisgestuurd...
bij dat tankstation als je vanaf de modelo richting intermarché rijdt kom je langs een tankstation aan je rechterhand, ik meen de galp, het was ook wel een hang out voor bejaarde tandenloze mannetjes, en daar kon je wel LPG tanken... iets duurder dan in NL maar nog steeds belachelijk goedkoop...
 
ja klopt J.I.P -Hoeveel is die waardecheque?
-Wanneer kan ik die dan verwachten?
-Kan ik die dan overal inleveren? hahahah
 
Ik heb zelf een keer HOLLAND - TURKIJE gereden met mij vader. Dus over de afstand maak ik mij geen zorgen. Goed ook om te weten dat ik er iig LPG kan tanken. Alleen duurt het nog wel even voordat ik een auto kan kopen. Ik was namelijk 5 maanden geleden mijn rijbewijs verloren. Deze heb ik ook als vermist opgegeven bij de politie en er verder niets mee gedaan. Afgelopen week heb ik hem teruggevonden, moet ik hem alsnog inleveren omdat ze het zonodig moeten vernietigen. beetje jammer, maar het is niet anders. De nieuwe in creditcardvorm is iig ondeweg.

Tot nu toe dank voor jullie tips


Moes (http://weblogs.aviavision.nl/muzieman/) Ben onlangs een wegblog begonnen!!!
 
als je toch nog geen auto heb zou ik hemzou ik hem daar kopen als ik jou was... er is vast wel één of andere nls-ert die zijn fiat uno o.i.d voor een habbekrats weg wilt doen.. autoverzekering in portugal koop je al voor een krop sla en wegenbelasting hebben ze volgens mij ook niet...

Hoezo kun je nog lang geen auto kopen als je 5 mnden geleden je rijbewijs hebt verloren....??? snap het verband niet....
 
Om een nieuwe auto te kopen moet je je rijbewijs overhandigen zodat Meneer Autodealer een handvol gegevens kan overnemen ;)
 
Miko,

JOH!!! maar een nieuw rijbewijs is zo aangevraagd... dus met enkele dagen kan hij al een auto kopen...
 
Jhah zie nu ook dat ik het idd een beetje raar geschreven heb. 1 April mag ik mijn nieuwe rijppie al ophalen... Weet iemand wat de benzine in Portugal kost? Goedkoop heb ik gehoord, maar iedereen zegt wat anders. Iemand enig idee wat het verstandigste is om te doen? Benzine, LPG of Diesel? Ieder heeft zijn voordelen en nadelen... maar waar wordt er zoal mee richting Portugal gegaan onder de NLS'ers? Benzine auto's zijn mooi, weinig kilometers op de teller en de belasting is goedkoop. Daarentegen is diesel of LPG tanken weer goedkoop, maar dan heb je auto's met veel kilometers en betaal je je blauw aan belasting...

Groetjes Moes
 
Dat is hier in Nederland zo, maar of het ook zo in Portugal is. Best kun je idd de mensen die daar zijn geweest vragen
 
benzine is er duur, evenveel of net iets minder als nederland.

Wij hadden de volgende tacktiek; na avondje stappen in Badajoz (net over de grens in Spanje) lekker goedkoop tanken. :biertje:
 
APK is per half maart verlopen, en ik zit hier nog zeker een maand... Eerste boete is iig al binnen. Bedankt NLS ;)
 
Als je auto niet APK is dan kan je fluiten naar je verzekering bij een ongeluk.... Onder de regel zogenaamd gevaar op de weg.
 
Bovendien hebben de meeste verzekeringen een clausule waarin staat dat je na meer dan 3 maanden in het buitenland sowieso niet meer verzekerd bent.
 
Even een oude topic uit de sloot halen...

Ik heb uiteindelijk twee keer een boete gekregen voor mijn APK :D
 
Bovendien hebben de meeste verzekeringen een clausule waarin staat dat je na meer dan 3 maanden in het buitenland sowieso niet meer verzekerd bent.

Wat je zegt is zeker waar, maar er is niemand die kan bewijzen dat je 3 maanden in het buitenland bent geweest. Gewoon even een hotelnachting boeken en je hebt een bonnetje (lees: bewijs), dat je daar puur op vakantie was ;) of denk ik nou te simpel...

edit: Ik heb daar trouwens op een paar dagen na geen boete gehad.
 
Back
Top