Wie doet er mee met I-fly?

Zo ik ben van de 30 starts af, 32 erop zitten:)
Ik ben nu bij overtrekken en wingdips + start/landing en thermiek.
en het getik van de instructeur komt nu ook.
Kennelijk een concentratietest :)

Maar vandaag had ik het even ernstig verne*kd.
tijdens de laatste sleepstart was ik dus tiploper, maar ik was er nog niet voor uitgecheckt,
maw ik heb nooit geoefend en er was niemand behalve ik. Dus ik steek mijn duim op naar de marshaller en hij die handjes bewegen en ik doe mijn hand weer omlaag, tjah dat had ik dus niet moeten doen, toevallig was de marshaller ook een dbo'er en wist ook niet precies hoe het moest dus hij maar doorseinen en ik mijn handen al op strak(zonder dak wist dat ie omhoog moest blijven). En jah de zweefvlieger ontkoppelde en de sleep vertrok, daar waren ze niet zo blij. Tijdens het tijdschrijven waren niet overal de namen opgeschreven die in de lucht zaten, toevallig zat ik telkens op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en kreeg ik dus telkens de schuld. En nu denken ze dat ik een prutser ben :(
 
Last edited:
Maar vandaag had ik het even ernstig verne*kd.
tijdens de laatste sleepstart was ik dus tiploper, maar ik was er nog niet voor uitgecheckt,
maw ik heb nooit geoefend en er was niemand behalve ik. Dus ik steek mijn duim op naar de marshaller en hij die handjes bewegen en ik doe mijn hand weer omlaag, tjah dat had ik dus niet moeten doen, toevallig was de marshaller ook een dbo'er en wist ook niet precies hoe het moest dus hij maar doorseinen en ik mijn handen al op strak(zonder dak wist dat ie omhoog moest blijven). En jah de zweefvlieger ontkoppelde en de sleep vertrok, daar waren ze niet zo blij. Tijdens het tijdschrijven waren niet overal de namen opgeschreven die in de lucht zaten, toevallig zat ik telkens op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en kreeg ik dus telkens de schuld. En nu denken ze dat ik een prutser ben :(

Zoiets gebeurd elke DBO-er wel een keer...:grijns:
 
Maar vandaag had ik het even ernstig verne*kd.
tijdens de laatste sleepstart was ik dus tiploper, maar ik was er nog niet voor uitgecheckt,
maw ik heb nooit geoefend en er was niemand behalve ik.

Een eenvoudige les: doe geen dingen op het veld die je niet eerder gedaan hebt of die je niet snapt. Mensen en vliegtuigen lopen dan risico.
 
Njah in ieder geval na 66 starts solo.
hoe zit dat met jullie?

owjah, wanneer moet je die logboekjes terugsturen?
 
Njah in ieder geval na 66 starts solo.
hoe zit dat met jullie?

owjah, wanneer moet je die logboekjes terugsturen?

Gefeliciteerd met je solo,

Alles moet uiterlijk 15 november bij het Secretariaat binnen zijn. Hieronder valt

> Een volledig ingevuld KNVvL evaluatieformulier.
> Een kopie van je logboekje. Stuur dus niet je logboek naar de KNVvL

Groet,
 
Wanneer kan je je op geven voor de i-fly regeling van 2009 en wat verstaan ze onder geen vliegervaring. Ik heb namelijk wel een paar proeflesjes gehad in een chessna.
 
Wanneer kan je je op geven voor de i-fly regeling van 2009 en wat verstaan ze onder geen vliegervaring. Ik heb namelijk wel een paar proeflesjes gehad in een chessna.

Proefritjes zijn toch nodig om te bepalen of je echt bij de sport wil?
Nee met ervaring zit je al tegen je solo aan zeg maar:p
Je hoeft je echt niet druk over te maken.
Bij ons heeft iemand al 35 vluchtjes gemaakt en toch opgegeven voor Ifly, er waren geen problemen.
 
Ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn havo-diploma en er staat dat je op havo of vwo moet zitten. Dus dit betekent dat ik niet meer in aanmerking kom.
 
Ifly 2009

Ifly 2009

Hallo,

Ik heb mij opgegeven voor ifly 2009. Ik heb een paar vraagjes.

- Hoe gaat de loting moet je bijv. nog een test of examen doen?
- Hoeveel starts heb je nodig voor solo en hoeveel kost dit? (12 per x bij Terlet waarvoor ik me heb opgegeven)
- Kan ik nog iets doen om meer kans te maken op loting?
- Hoeveel kost jullie het zweefvliegen?

Het zijn er een heleboel :p:

Groet,
Jesper
 
- Elke club krijgt een hoeveelheid plaatsen, dit hangt af van de grootte van de ledenlijst. Er hoeft geen test of examen te worden afgelegd.
- gemiddeld: 50 starts plus je leeftijd. Als je een eigen instructeur hebt, rond de 35.
- Nee, zorg er in ieder geval voor dat je optijd aanmeld.
- junior 570 per jaar. Senior 690 per jaar.

in de regeling van 2008 waren er 103 kandidaten.
je hebt dus veel kans dat je uitgeloot word.
 
Ik heb me logboekje van de regeling van 2008 verzonden. En een bevestiging gevraagd.
Enkel heb ik nu nog steeds mijn geld niet terwijl ze 2 weken terug zeiden dat de 350 van hun rekening af is.
Ik weet niet hoe instellingen dat doen maar als ik iets over maak is het in 3 seconden aan de andere kant:1855:
 
De sluitingsdatum voor I-Fly 2010 komt er alweer bijna aan: 15 januari 2010. Heb nog helemaal geen topic hierover gezien dus vandaar hier even een schop omhoog ;)

Wie mogen er komend jaar leren zweefvliegen met al die korting?? :)

Lijkt het je wat om in je vakanties te leren zweefvliegen bij een Nederlandse club in Frankrijk? Check dan zweven.eu
 
Is het ook mogelijk om mee te doen zonder natuurkunde, want ik ben vanwege scheikunde van profiel veranderd 1.5 jaar terug?
 
Gewoon aanmelden ;)
Volgens mij mag dit ook want er staat bij het inschrijfformulier:
"Vakkenpakket * Geef je volledige vakkenpakket op met in ieder geval Ned, Eng en Wisk"
Geen natuurkunde dus...
Succes !
 
Hee allemaal,
In het krantenartikel waarin ik over de I-fly regeling van 2010 las staat wel dat je natuurkunde nodig bent. Klopt inderdaad dat dat niet hoeft volgens het inschrijfformulier. :confused:

Ik heb me ook aangemeld voor vliegveld Lemerlerveld. Ik had ook een vraagje :
Het wordt gesponsord door EPST. Ben je dan (later) ook 'verplicht' om daar je vliegopleiding te volgen? Vind dat niet zo duidelijk.

Veel succes met loten allemaal ;)
 
Last edited:
Hee allemaal,
In het krantenartikel waarin ik over de I-fly regeling van 2010 las staat wel dat je natuurkunde nodig bent. Klopt inderdaad dat dat niet hoeft volgens het inschrijfformulier. :confused:

Ik heb me ook aangemeld voor vliegveld Lemerlerveld. Ik had ook een vraagje :
Het wordt gesponsord door EPST. Ben je dan (later) ook 'verplicht' om daar je vliegopleiding te volgen? Vind dat niet zo duidelijk.

Veel succes met loten allemaal ;)
Groetjes, Yorin

Nee, je bent hier niet tot verplicht (hoewel EPST het wel graag ziet overigens ;))
 
Ja ik heb me ook aangemeld!
Bij de Zuidhollandse Vliegclub (ZHVC), nu maar hopen dat je ingeloot wordt. :airforce:
 
De sluitingsdatum voor I-Fly 2010 komt er alweer bijna aan: 15 januari 2010. Heb nog helemaal geen topic hierover gezien dus vandaar hier even een schop omhoog ;)

Wie mogen er komend jaar leren zweefvliegen met al die korting?? :)

Lijkt het je wat om in je vakanties te leren zweefvliegen bij een Nederlandse club in Frankrijk? Check dan zweven.eu

Hoeveel mensen mogen er dit jaar eigenlijk meedoen?

Voor de twijfelaars. iFly is echt een aanrader. Het is een mooi opzetje binnen de luchtvaart en daarnaast is het nog een van de leukste ook. Heb zelf enkele jaren geleden meegedaan en geen spijt ervan gehad. Pas wel op: Het is verslavend (maar dat weegt natuurlijk af tegen alle voordelen)

:kerst:

Edit: Had ik al de dikke sponsoring genoemd?
 
Last edited:
Back
Top