FTO en loopbaansucces

FTO en loopbaansucces

  • Ik deed KLS, en kwam goed terecht.

    Votes: 6 11.1%
  • Ik deed KLS, en kwam gemiddeld/slecht terecht.

    Votes: 0 0.0%
  • Ik deed EPST, en kwam goed terecht.

    Votes: 9 16.7%
  • Ik deed EPST, en kwam gemiddeld/slecht terecht.

    Votes: 0 0.0%
  • Ik deed Stella, en kwam goed terecht.

    Votes: 5 9.3%
  • Ik deed Stella, en kwam gemiddeld/slecht terecht.

    Votes: 1 1.9%
  • Ik deed NLS, en kwam goed terecht.

    Votes: 10 18.5%
  • Ik deed NLS, en kwam gemiddeld/slecht terecht.

    Votes: 1 1.9%
  • Overige FTO, en kwam goed terecht.

    Votes: 21 38.9%
  • Overige FTO, en kwam gemiddeld/slecht terecht.

    Votes: 1 1.9%

  • Total voters
    54
Geeft, niet, hoor. Ik ben bekend met al deze bezwaren, helaas. Polls zijn slechts een grove en zeer waarschijnlijk vertekende schatting (helemaal op een forum).

De reden dat ik ze plaats is dat mensen in ieder geval iets van een cijfermatige schattig hebben. Nu moet je afgaan op verhalen als 'een oud-collega van mij had iemand in de klas zitten die'

Als deze polls in de kennisbank komen, zal ik alle bezwaren als 'bijsluiter' erbij vermelden. (weet nog niet of deze er in komt..) Het blijft jammer dat polls en forumanekdotes (en vliegschoolpraatjes) de enige info zijn waar mensen zich op kunnen baseren, en dat terwijl ze een ton gaan investeren.
 
Ik denk dat een hele hoop mensen die volgens mijn definitie 'slecht/gemiddeld' terecht zijn gekomen ontzettend genieten van het vliegen!

Slecht terechtkomen in een situatie dat je vliegt kan toch haast niet?
Vliegen is vliegen. C150 of A380 maakt niet uit.

Slecht terechtkomen is als je niet aan de bak kan komen (als betaald vlieger)lijkt mij.
 
Wat vreemd! Iedereen die mee heeft gedaan aan deze poll is goed terecht gekomen! Ik hoor toch wel eens andere verhalen. En dan vooral op Airwork.
 
Ook ik ken andere verhalen.
Een heleboel mensen gezien op de Ltec dag vorig jaar die als low timer nog niet aan de bak zijn gekomen. (sommigen al 4 jaar na 1e brevetafgifte!)
Sommigen hebben een doemscenario en hebben zelfs schuldsanering aangevraagd.

Die reportage van een paar jaar terug op nova of 1 vandaag ofzo is iedereen vast weer vergeten.
 
Daar poepen de helft van de nederlandse piloten van in hun broek vriend. Met name vandaag de dag, ze weten niet eens waar je het over hebt! maargoed ook, want toen ze piloot wilde worden wilden ze 747 vliegen, niet die gekke dingen die jij hebt gedaan in je leven. Dat is niet voor echte piloten.

Ben je ook cooler als je in je auto van 15 jaar oud met je ogen dicht door het rode licht van een druk kruispunt rijdt?

Ik wou graag 747 vliegen, dat is me ook gelukt. Piloot worden was voor mij inderdaad niet mn leven wagen in een niet luchtwaardig toestel in kutweer. Ik snap die doodsverachting niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
 
Als jij het vliegen van flying mech onder het noemertje "doodsverachting" weet te plaatsen, vliegen wat jij doet rustig te plaatsen onder het noemertje "meevliegen" niet zelf vliegen...

2e2e is een droom baan als je recht van school komt, maar om het andere vliegen nou te vergelijken met het door rood rijden in een 15 jaar oude auto zegt meer over jouwn nog prille kijk in dit wereldje in plaats van de heren die dergelijke 15 jaar oude auto's rijden.

FD
 
Last edited:
In een single engine piston in icing condition (niet voorspeld natuurlijk) op FL100, by night, door de prut, in turbulence, no radar, no boots, crappy instrument panel lighting, irreliable attittude indicator, u/s autoplilot, en verder zonder alles wat je nog meer nodig hebt om te overleven.

Dus jij vliegt fat dumb en happy rond in deze omstandigheden? Ik zou toch een klein kruisje slaan en God op mijn blote knietjes bedanken dat ik weer op de grond zou staan.
Of zie ik hier iets compleet over het hoofd?

kusje
 
Dus jij vliegt fat dumb en happy rond in deze omstandigheden? Ik zou toch een klein kruisje slaan en God op mijn blote knietjes bedanken dat ik weer op de grond zou staan.
Of zie ik hier iets compleet over het hoofd?

kusje

Nou, wat je misschien (misschien ook niet) over het hoofd hebt gezien is dat ik het een klein beetje aangedikt heb verteld. Het staat er ietsjes erger beschreven dan de werkelijkheid.

Maar dat je mij wel eens aan kunt treffen tussen sunset en sunrise in IMC in een SEP zonder de-icing equipment is wel waar. Comes with the job. En ik moet zeggen, ik vind het prachtig. Stel een extra motor, boots, radar en ga zo maar door natuurlijk altijd wel op prijs. Bij voorspelde icing blijf ik wel aan de grond, dat zoek ik ook weer niet op. My limits are low, but I do have limits :grijns:.
 
Het enige wat ik kan toevoegen is dat na 4jaar 777 ik het longhaul vliegen echt wel gezien heb.... Mooie lifestyle, maar vliegen........ NEE... Heb weer zin in Shorthaul...
 
Nou, wat je misschien (misschien ook niet) over het hoofd hebt gezien is dat ik het een klein beetje aangedikt heb verteld. Het staat er ietsjes erger beschreven dan de werkelijkheid.

Maar dat je mij wel eens aan kunt treffen tussen sunset en sunrise in IMC in een SEP zonder de-icing equipment is wel waar. Comes with the job. En ik moet zeggen, ik vind het prachtig. Stel een extra motor, boots, radar en ga zo maar door natuurlijk altijd wel op prijs. Bij voorspelde icing blijf ik wel aan de grond, dat zoek ik ook weer niet op. My limits are low, but I do have limits :grijns:.

Ik vond het wel mooi! Zit zelf ook af en toe in zulk soort situaties..
Heerlijk SEP IFR in IMC !! Das pas werken..:radar:

Vind het toch wel prettiger om in LNAV en VNAV mode te vliegen..
Armen over elkaar.. Langzaam met mijn linkerhand naar de ATTEND switch...
Dan ga je de SEP momenten wel waarderen!!

Maar ik denk dat het niet uit maakt waar je werkt.
Als het maar je maar brengt naar je uiteindelijke ambitie!!

En ik denk ook dat je het per periode moet bekijken.. De bekende UPS & Downs
 
Last edited:
Back
Top