Amsterdam Airlines

Op ppjn.com staat te lezen dat er nog steeds geen AOC is....
 
Las het gister ook PPJN, wat er staat is niet zo positief, vooral als ze deze maand willen gaan beginnen met vliegen. Aan de andere kant blijft het natuurlijk PPJN, dus houd ik nog even een slag om de arm.

Tis wel bijzonder stil op dit draadje, ben benieuwd.
 
Ik snap het ook niet helemaal, eerst zouden ze vanaf maastricht gaan vliegen en nu hoorde ik van menzies grondpersoneel dat zei AA zouden gaan afhandelen op EHAM.
 
Erg professioneel komt de Turjet website mij niet over:

Onder de link "veiligheid" vinden wij........... juist een lege pagina :wegkwijt:

Bij "contact" mag je een "vornaam" invullen, heb je een "PCode" in je "gemeende" en kan je een "Notiz" achterlaten :blabla:

Maarja,... we zullen zien wanneer ze gaan vliegen :p:
 
Nee ok, dat Turjet was al slecht, maargoed ik had toch echt gehoopt dat AA iets verhelderends zou gaan worden maar gezien de gang van zaken houdt ik mijn hart vast :)

Waar zijn die net 'aangenomen' vliegers nou allemaal? Ik hoor en lees dat het er wel een handvol zijn!

Remember:

Knowledge is useless unless you share it!
 
Vandaag? Even bij de jongens van Scramble kijken.

Zijn er trouwens Airworkers aanwezig die voor deze mallevide toko gaan werken?

Ik geef ze hoogstens tot eind van het jaar! :grijns:
 
Ok, dus dat ding is onderweg. Ben benieuwd naar de mensen die hem allemaal willen vliegen want ik hoorde van een EPST student dat er aardig wat selecties zijn geweest en dat er ook aardig wat F/O's zijn 'aangenomen'.

Op Scramble staat inderdaad veel info en dat de registratie PH-AAX zal zijn.
Is het dan zo dat IVW die kist eerst nog even moet keuren voordat hij in het bestand komt? Daarna zal dan ook pas het BvL etc etc komen en daarna weer het AOC?
 
nee,.
het AOC kan parallel aan de vliegtuigen komen.
je kunt immers eerst een leeg AOC aanvragen en er dan vliegtuigen op zetten.
 
nee,.
het AOC kan parallel aan de vliegtuigen komen.
je kunt immers eerst een leeg AOC aanvragen en er dan vliegtuigen op zetten.

Een leeg AOC kun je niet aanvragen. je kunt alleen een AOC aanvragen en als je aan alle voorwaarden hebt voldaan krijg je een AOC toegekend. Zie je het al voor je, een leeg ATPL aanvragen. Nog geen studie, ervaringsuren et cetera en toch al een ATPL hebben!
 
Daar is ie dan.

Helaas nog geen opdrachtgever. :naund:


Krijgen de crews al betaald?

Veel succes voor hen die er mogen werken.
 
Serial number 430...., 15 jaar oud....
De Airbus kennende wordt dat geen probleemloos vliegtuig. En als je er maar ééntje hebt, kan het ook zomaar géén vliegtuig betekenen.




aaaargghhh,

houd toch eens op over de leeftijd van machines..
het staat of valt met het onderhoud..zie hierboven

voor diegene die me niet geloven, er staat in dubai een 747 classic met zulke mooie nacelles dat de FEs hun haar erin kunnen kammen!!




Dat was een van onze eerste A320-200 een complete grafbak..
altijd kaput!

anyway succes ermee

De eerste quote was van mij, de laatste twee van Kliko. :wegkwijt::wegkwijt:

Maar misschien zijn de nacelles nog wel erg mooi.
 
dan nog een quote van kliko

Er bestaan geen oude airbussen, wel oude boeings!!!
:D

tussen deze twee quotes zit nog eens 15jaar..
 
Het volledige artikel::cool:

SCHIPHOL - Op Schiphol is vrijdag (20 juni) het eerste vliegtuig van de nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines gearriveerd. Het toestel, een Airbus A320, landde even voor 17.00 uur op Nederlandse bodem. Amsterdam Airlines least het toestel van ILFC. Nog deze maand wil de maatschappij van start gaan met passagiersvluchten, meldt directeur Matthijs Boertien aan Luchtvaartnieuws.nl.

Nu het eerste vliegtuig op Schiphol staat, laat ook de afgifte van het eigen het Air Operator Certificate (AOC) niet lang meer op zich wachten. Boertien verwacht dat de maatschappij na de benodigde inspecties door de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) de AOC volgende week al op zak kan hebben.

Het is nu voor Amsterdam Airlines nog zoeken naar opdrachtgevers. In april aangekondigde plannen dat de maatschappij vanaf Schiphol en Maastricht vakantievluchten zou gaan uitvoeren naar Turkije, in opdracht van touroperator Turjet, zijn van de baan. Kort daarna bleek dat Turjet reizen verkocht onder valse garanties.

“We zijn het met Turjet eens geworden om uit elkaar te gaan”, zegt Boertien, zonder een reden te willen noemen van de breuk. “We hebben goede alternatieven liggen, we praten zowel met touroperators als luchtvaartmaatschappijen. Het hoogseizoen begint, dus er is veel behoefte aan extra capaciteit”, toont hij zich positief.

De eerste A320 in de vloot van Amsterdam Airlines heeft twee IAE V2500-A1 motoren en is voorzien van 180 stoelen. Tot voor kort was het vliegtuig in gebruik bij Mexicana in Mexico. Amsterdam Airlines heeft de vijftien jaar oude A320 voor vijf jaar geleasd van ILFC. Over een jaar moet de vloot zijn gegroeid tot drie vliegtuigen.

Amsterdam Airlines heeft momenteel dertig man vliegend personeel in dienst. Het gaat om in totaal vijf crews, elk bestaand uit twee vliegers en vier flight attendants.
 
Het is alweer een tijd geleden dat er nieuws was over AA.

Het is wederom stil. Iemand een idee wat er gaande is op het moment?
 
De enige bewegingen die ik de kist zie maken is aan een tug van Oost naar het Romeo platform en vice versa. Ik denk dat Amsterdam Airlines de optimale manier van brandstof besparen uitgevonden heeft :grijns:
 
Last edited:
Back
Top