Amsterdam Airlines

geen zuivere koffie....
B-10 heeft zijn zakken goed gevuld in zijn denim jaren... en dat heeft hij te danken aan de denim-mannen....!!!!!!!!
it's all about the money, niets meer en niets minder
 
Vind het zowieso een beetje een riskante onderneming. Vliegen met een enkele oude ex-Mexicana A320 die nu ergens in de woestijn staat te zonnen is gokken met je geld.
 
Vind het zowieso een beetje een riskante onderneming. Vliegen met een enkele oude ex-Mexicana A320 die nu ergens in de woestijn staat te zonnen is gokken met je geld.

Er zit toevallig wel een electronic flight bag in hoor! :airforce:
 
Dat is dan ook het enige wat nieuw is. Of gebruiken ze 2e hands laptops?
Moeten ze trouwens hun naam niet veranderen in Maastricht Airlines?
 
Lach me dood als ze ook vanaf Zestienhoven gaan vliegen, leuk voor al die Feyenoordfans die zo'n hekel aan Amsterdam / Ajax hebben!! :D
 
Is dat niet risico van het vak? Je weet van tevoren wat er van je verwacht word als piloot zijnde.

Ja, en een gewaarschuwd man telt voor twee. Maar huh, jij bent een van de weinige mensen aan wie ik adviseer om er WEL te gaan werken. En laat ons ff weten hoe je avontuur was. We wachten gespannen af.:biertje:
 
Mag ik naast de al gaande discussie gewoon even lekker oer Hollands zeiken over het VRESELIJKE kleurenschema! (hier te vinden: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3960596/)

En vanaf hun press release quote ik:

"We asked nobody less then the Airbus design bureau to create a livery for Amsterdam Airlines. The top designers at Airbus did more then their best, and created a beautiful livery, r eflecting the Amsterdam Airlines style: first class and elegant with a perfect quality!":traantjes

Tja...het oog wil ook wat!
 
Hehehe ontworpen door Airbus, wat een afschuwelijke vertoning en wat een verschrikkelijk bedrijf. Ik zeg 1 jaar!
 
Ja, en een gewaarschuwd man telt voor twee. Maar huh, jij bent een van de weinige mensen aan wie ik adviseer om er WEL te gaan werken. En laat ons ff weten hoe je avontuur was. We wachten gespannen af.:biertje:
Dank je wel, maar bedankt. Ik heb 13 jaar geleden al nee gezegd tegen de, in mijn ogen, airline onzin. Ik doe het al jaren goed zonder airline hoofdpijn, en de vragen of ik morgen nog wel een baan heb. :biertje:
 
Ach, vreselijk wil ik niet zeggen. Maar ook niets bijzonders. Let's face it - wit met een gekleurd staartje is de helft van alle airlines tegenwoordig.
 
Hoezo First Class? Er is helemaal niet First Class aan dit bedrijf.

Het worden goedkope vluchten naar Turkije!!! Vanaf Maastricht:1855:
De Touroperator Turjet is volgens de Telegraaf van 30-04-2008 al voorzichtig de boel aan het belazeren.

Ik geef ze 4 maanden :biertje:

Proost
 
Waarschuwing voor Turjet

door Arnold Burlage

AMSTERDAM - Vakantiegangers zijn gisteren gewaarschuwd voor praktijken van Turjet BV, dat onder valse garanties goedkope vliegtickets naar Turkije probeerde te slijten.

Ook tickets van de prijsvechters. Prijzen vanaf 50 euro all-in.
www.reizenpaleis.nl/vliegtickets
Het reisbedrijf, gevestigd in Hoofddorp, dat zich aanprees onder de veilige vlag van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), ANVR en Calamiteitenfonds heeft die beweringen gedwongen verwijderd.

Turjet BV, gespecialiseerd in etnisch en toeristisch vervoer, vestigde deze week de aandacht op zich toen het als belangrijkste klant werd gepresenteerd van de nieuwe luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines.

SGR directeur Piet Hein Debets sommeerde Turjet BV gisteren direct om de valse SGR garantie beweringen onmiddellijk van internet te verwijderen. De zusterorganisatie van garantiefonds in Belgie, die Turjet ook als zekerheid noemde, eiste gisteren direct hetzelfde.

Enkele uren na de ontdekking werden de valse vermeldingen verwijderd. De woordvoerder van Turjet BV, de advocaat mr. A. Kara, zei in een reactie: “Hoe dat kon gebeuren, weet ik niet. Inderdaad slordig, het had niet mogen gebeuren”.

SGR verspreidde gisteren direct een waarschuwing via internet. “SGR maakt consumenten erop attent dat Turjet BV, gevestigd te Hoofddorp, Planetenweg 31a, (www.turjet.nl) geen deelnemer is aan SGR. Op de internetsite www.turjet.nl wordt ten onrechte vermeld dat Turjet BV deelnemer is van SGR”, aldus de waarschuwing.

Matthijs Boertien, directeur Amsterdam Airlines, die juist deze week voor de start van de nieuwe luchtvaartmaatschappij vluchten met Turjet vanaf Maastricht Airport heeft aangekondigd, zei: “Wij vliegen met de garantie van een betaling vooraf. Pas als aan die financiële verplichtingen niet wordt voldaan, zullen we daaraan conclusies verbinden”.

Turjet BV hanteert ook handelsnamen als Turjet BV Vliegvakanties, en Turjet BV Airlines. Alleen Turjet BV blijkt officieel bij het handelsregister van de Kamer van koophandel te zijn ingeschreven.

De enige aandeelhouder van Turjet BV is Farouk Cimen, eerder eigenaar van CNN Travel, een eveneens Turkse reisorganisatie die eerder in ons land failliet is gegaan en het SGR lidmaatschap is ontnomen.
 
Last edited:
:D Als die toko het langer volhoud dan een jaar vind ik het knap.
Geef ze geen schijn van kans...

Hebben ze al vliegers ?? of gaat Dhr Boertien elke dag single pilot richting turkije ?

:biertje:
 
Last edited:
Mag ik naast de al gaande discussie gewoon even lekker oer Hollands zeiken over het VRESELIJKE kleurenschema! (hier te vinden: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3960596/)

En vanaf hun press release quote ik:

"We asked nobody less then the Airbus design bureau to create a livery for Amsterdam Airlines. The top designers at Airbus did more then their best, and created a beautiful livery, r eflecting the Amsterdam Airlines style: first class and elegant with a perfect quality!":traantjes

Tja...het oog wil ook wat!

Het zou kunnen dat het airbus design bureau best een hele goede job heeft gedaan. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat lease vliegtuigen na beeindiging van het lease contract compleet wit terug naar de lease maatschappij moeten.

Wellicht hebben de airbus mannen en vrouwen er net zo veel vertrouwen in als de gemiddelde bezoeker aan dit bulletin board. Laten we wel zijn .... een staart een paar winglets en wat letters met wit overspuiten is zo gebeurd. De kist kan dan zo terug naar de lease maatschappij.

Een grotendeels wit vliegtuig is natuurlijk ook wel prettig in het kader van ACMI overigens. Kan je met wat stickers makkelijk en goedkoop wat doen. En ACMI staat hoog op het lijstje van Amsterdam Airlines dus wellicht is dit één van de redenen van dit kleurenschema.

Maar hebben ze nu al vliegers eigenlijk?
 
Amsterdam Airlines

For those of you new to this site:-

You can tell exactly what kind of Airline it is by the way employees are treated.

I was going to contact them in March while I was in Holland but after reading their T & C's it was obvious this was a waste of my time.

I have a hard time taking this seriously.
 
Tja

Een rooie staart met AA, meer kun je het ook niet noemen.

B10 weet het zoals altijd weer mooi te brengen natuurlijk met een hoop bluf en poeha en met van die engelse termen als Quality, ACMI, This Business. Bla bla bla bla bla bla bla (blijven praten B10, dan krijgt niemand de kans om tegenspraak te leveren)

:traantjes

Als het niets wordt in NL dan neemt hij de boel toch mee naar Afrika, huurt een paar lui uit verwegiestan en doet een paar rondjes in Sudan of Niger ofzo.

Proost
 
T & C's

T & C's

Well, for sure this is not standard contract for everyone. If you are a TRI or TRE the conditions are very different as far as I know..

Any A320 TRI/TRE can write their own contract at the moment - T & C's here would have to be much better to attract anybody.

Different people on different T & C's for the same job? Always results in plenty of unhappy people.

I try to keep things simple.

My attitude:- "Do things properly or don't bother!" You can quote me.
 
Problemen voor Amsterdam Air :grijns:

02 MEI 2008

Turjet BV probeerde onder valse garanties van SGR, ANVR en Calamiteitenfonds goedkope vliegtickets naar Turkije te slijten. Het reisbedrijf, gespecialiseerd in etnisch en toeristisch vervoer, vestigde de aandacht op zich toen het als belangrijkste klant werd gepresenteerd van de nieuwe luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines.

Matthijs Boertien, directeur Amsterdam Airlines, die voor de start van de nieuwe luchtvaartmaatschappij vluchten met Turjet vanaf Maastricht Airport heeft aangekondigd, zei: 'Wij vliegen met de garantie van een betaling vooraf. Pas als aan die financiële verplichtingen niet wordt voldaan, zullen we daaraan conclusies verbinden.'

Turjet BV, gevestigd in Hoofddorp, dat zich aanprees onder de veilige vlag van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), ANVR en Calamiteitenfonds heeft die beweringen gedwongen verwijderd.

Beweringen verwijderd
SGR directeur Piet Hein Debets sommeerde Turjet BV gisteren direct om de valse SGR garantie beweringen onmiddellijk van internet te verwijderen. De zusterorganisatie van garantiefonds in Belgie, die Turjet ook als zekerheid noemde, eiste gisteren direct hetzelfde.

Enkele uren na de ontdekking werden de valse vermeldingen verwijderd. De woordvoerder van Turjet BV, de advocaat mr. A. Kara, zei in een reactie: 'Hoe dat kon gebeuren, weet ik niet. Inderdaad slordig, het had niet mogen gebeuren.'

Waarschuwing
SGR verspreidde gisteren direct een waarschuwing via internet. 'SGR maakt consumenten erop attent dat Turjet BV, gevestigd te Hoofddorp, Planetenweg 31a, (www.turjet.nl) geen deelnemer is aan SGR. Op de internetsite www.turjet.nl wordt ten onrechte vermeld dat Turjet BV deelnemer is van SGR', aldus de waarschuwing.

Turjet BV hanteert ook handelsnamen als Turjet BV Vliegvakanties, en Turjet BV Airlines. Alleen Turjet BV blijkt officieel bij het handelsregister van de Kamer van koophandel te zijn ingeschreven.

De enige aandeelhouder van Turjet BV is Farouk Cimen, eerder eigenaar van CNN Travel, een eveneens Turkse reisorganisatie die eerder in ons land failliet is gegaan en het SGR lidmaatschap is ontnomen.



Dit bedrijf zal nooit van de grond komen, wat een lachetje om met een mallevide Turkse touroperater reizen aan te bieden. Het zal mij niet verbazen als dit binnenkort bij Tros Opgelicht komt!
 
Wat is het gevaarlijk stil bij deze club...

.. alhoewel: 17 juni komt de eerste 320 en 27 juni de eerste vlucht naar Antalya? En later dit jaar de 2e 320 voor het midden oosten en de 3e volgend jaar?
 
Last edited:
Back
Top