Amsterdam Airlines

Mooi verhaal, de eerste kist, terwijl in de berichten stond dat dit een toevoeging zou zijn.

Anyway, de mensen die door selectie zijn gekomen (50% van totaal hoorde ik), die kunnen pas eind dit jaar beginnen.
 
Mooi verhaal, de eerste kist, terwijl in de berichten stond dat dit een toevoeging zou zijn.

Anyway, de mensen die door selectie zijn gekomen (50% van totaal hoorde ik), die kunnen pas eind dit jaar beginnen.

Ze zouden toch al rond 15 april beginnen met vliegen?
 
streefdatum is 1 april zelfs :D

maatje van mij zei dat er low timers op afkomen zonder rating, low timers met rating en zelfs f/o's met meer dan 3000 uurtjes.
 
Serial number 430...., 15 jaar oud....
De Airbus kennende wordt dat geen probleemloos vliegtuig. En als je er maar ééntje hebt, kan het ook zomaar géén vliegtuig betekenen.

Een A320 is als een Franse auto, een nieuwe is goed, maar zou je hem ook tweedehands kopen...?

Valt wel mee, ik heb ze zo rond 184 gevlogen en die liepen nog perfect. Ik denk niet dat een 15 jaar oude B737 beter of slechter is om eerlijk te zijn (ja, die heb ik ook gevlogen).

Maar goed, het is allemaal minder betrouwbaar dan een nieuwe kist ja, en dat is idd risicovol als je er maar één hebt.
 
Wij vliegen met MSN 002 A340 rond G-VHOL prima vliegtuig, minder problemen dan sommige A340-600's hangt echt af van het onderhoud!
 
aaaargghhh,

houd toch eens op over de leeftijd van machines..
het staat of valt met het onderhoud..zie hierboven

voor diegene die me niet geloven, er staat in dubai een 747 classic met zulke mooie nacelles dat de FEs hun haar erin kunnen kammen!!

On topic.

waar gaat dit heen met de Nlse luchtvaart, het gaat nergens meer over..
wat een wanvertoning, als je serieus genomen wil worden door iedereen, begin dan met je personeel serieus te nemen.

k.
 
maatje van mij zei dat er low timers op afkomen zonder rating, low timers met rating en zelfs f/o's met meer dan 3000 uurtjes.

Well for this operation they'll need Instructors and experienced Captains - doubt there will be too many takers given the posted terms and conditions.

waar gaat dit heen met de Nlse luchtvaart, het gaat nergens meer over..
wat een wanvertoning, als je serieus genomen wil worden door iedereen, begin dan met je personeel serieus te nemen.

Well as long as people will sign any contract/fly at any price nothing will change.

It's beyond pathetic - it's tragic.
 
Weet iemand hier wat ze eigenlijk willen gaan doen met deze 320 en de eventueel volgende.
Heb de website eens bekeken maar dat heeft me niet veel wijzer gemaakt. Er wordt voornamelijk gesproken over het uitvoeren van charters in verschillende cabine configuraties en wat ACMI werk. Met name het uitvoeren van charters lijkt me geen gemakkelijke opgave om mee te beginnen gezien de volatiliteit van de olieprijs. Het risico van een stijgende brandstof prijs ligt bij charters geheel aan de kant van de carrier. Als beginnende onderneming valt er ook niets te hedgen, afgezien nog van het feit dat je daarvoor ook nog heel wat financiele zekerheden moet meebrengen.

Uit het persbericht heb Ik begrepen dat het eerste toestel is afgenomen en dat de financiele leaseverplichtingen nu dus nagekomen moeten worden. En zolang een vliegtuig op de grond staat wordt er niets verdiend en lopen de financiele verplichtingen gewoon door. Ik ken de precieze cijfers uiteraard niet maar schat dat de lease rate om en nabij de USD. 250,000,- per maand ligt. Als het minder is hoor ik het wel.
Dus, waarom wordt er niet gevlogen nu het toestel is afgenomen?

En op het personele gebied, tja, daarover is hierboven al het een en ander opgemerkt. Het is te gemakkelijk om als nieuwe maatschappij er van uit te gaan dat de beloning struktuur aan de gematigde kant moet zijn, men is immers een start up, want wellicht is het beter om het personeel meteen goed en markt conform te betalen. Met name bij start ups kunnen de fontline troops het bedrijf maken en breken en een adekwade beloning komt de bottom line vanzelf tengoede. Er is een Engelstalige uitdrukking voor, pennywise, etc.

Het kan natuurlijk zijn dat Ik hier de plank mis sla en dat de heren bestuurders het allemaal goed voor elkaar hebben, hoop het voor ze, ook voor het toekomstige personeel, maar je moet wel een beetje desperaat zijn om daar binnen te stappen lijkt me.

En, overigens, het is niet Hadjj en Umara maar Hadjj en Umrah. Umara was/is een heel ander verhaal.

Cheers
Art
 
Wij vliegen met MSN 002 A340 rond G-VHOL prima vliegtuig, minder problemen dan sommige A340-600's hangt echt af van het onderhoud!

Onderhouden jullie de nieuwe kisten een stuk minder dan? :D

On topic. Als er Nederlanders ge-applied hebben dan moeten die toch ook hier op airwork rondneuzen? Why so silent?
 
Even ter info: In Nederland is het inderdaad mogelijk om iemand 2x een tijdelijk contract aan te bieden van max één jaar. In de Horeca waar ik werkzaam was tot ik besloot de luchtvaartwereld in te stappen was dit vrij gebruikelijk.

Afhankelijk van de functie werd de duur aangepast. Koks en Kelners kregen vaak 2x een 6 maanden contract. Op management niveau werd bijna altijd voor 2 x een jaar contract gekozen. Daarna was het óf eruit óf een vastdienstverband.

De Flex wet is later gekomen en is "correct me if I'm wrong " meer gerelateerd aan detachering, uitzendwerk en oproepkkrachten.
 
Weet iemand hier wat ze eigenlijk willen gaan doen met deze 320 en de eventueel volgende.

Wat ik heb begrepen uit "de wandelgangen", is dat ze luxe vakantiereizen aan willen gaan bieden. Dus gokken op het hogere segment. Luxe configuratie en luxe maaltijden dus.

Nogmaals, geen idee of het waar is...
 
Ach, de NLse operators hebben de vakantievluchten zo uitgekleed dat als je een pakje appelsap serveert met een pakje Liga je al in het luxe segment zit.

En in de eerste klas mag je de Flair lenen van de stewardess.
 
Wrong Plan

Wrong Plan

Wat ik heb begrepen uit "de wandelgangen", is dat ze luxe vakantiereizen aan willen gaan bieden. Dus gokken op het hogere segment. Luxe configuratie en luxe maaltijden dus.

Nogmaals, geen idee of het waar is...

The Dutch market is price driven. The number of people who are prepared to pay more for more is too small to sustain this business model.

If this is the plan it's doomed to fail IMHO.
 
The Dutch market is price driven. The number of people who are prepared to pay more for more is too small to sustain this business model.

If this is the plan it's doomed to fail IMHO.

I know... I didn't say it was a good idea. :D
 
Diep triest die salarissen. :(

Eigenlijk zouden we massaal voor de gein bij dit soort baggertenten moeten solliciteren, om daarna vlak voor het interview af te zeggen met de reden dan je in het buitenland meer kunt verdienen.

Hup, CV-tje opleuken en spammen die lui! Laat ze maar met hun handen in het haar zitten als niemand komt opdagen.
 
Back
Top