Amsterdam Airlines

chupito

New member
Geachte heer B-10 en heer KBOA,


Hier komen we toch niet meer voor uit ons bed:

"Therefore the place at which the Flight Crew Member can be stationed will be in accordance with operational company requirements". En wat dacht u van deze?:

"Duration of employment
A Flight Crew Member will be employed the first year after conversion training to serve for a maximum of 12 months. If the Flight Crew Member agrees and has performed to the satisfaction of the company, the employment may be continued for another period of maximum 12 months."

of uh salaris:

" Captain
The Fixed salary is € 78,000 per annum or € 6,000 per 28 calendar days (13 Salary Periods per year).
Holiday pay is € 6,240 per annum or 8% of yearly salary (13 Salary Periods).
Production Pay is € 100 per hour exceeding 55 block hours per Salary Period.
Separation allowance is € 100 per day starting 11th day away from Schiphol Airport

Senior First Officer
The Fixed salary is € 39,000 per annum or € 3,000 per 28 calendar days (13 Salary Periods per year)
Holiday pay is € 3,120 per annum or 8% of yearly salary (13 Salary Periods)
Production Pay is € 50 per hour exceeding 55 block hours per Salary Period
Separation allowance is € 50 per day starting 11th day away from Schiphol Airport

Junior First Officer
The Fixed salary is € 31, 200 per annum or € 2,400 per 28 calendar days (13 Salary Periods per year)
Holiday pay is € 2,496 per annum or 8% of yearly salary (13 Salary Periods)
Production Pay is € 40 per hour exceeding 55 block hours Salary Period
Separation allowance is € 40 per day starting 11th day away from Schiphol Airport

Per Diem allowance
Per Diem allowance is €1, 50 per hour and will be paid when the Flight Crew Member does not return to home base in the same duty period. The Per Diem allowance comes into effect at the departure from home base and ends when the crew member has returned to home base. "

Het gaat toch goed met de luchtvaart? Dat is toch de reden dat bijv. Denim Air leeg loopt? Waarom dan naar Denim 2?

Hata loho!

C.
 
Het gaat toch goed met de luchtvaart? Dat is toch de reden dat bijv. Denim Air leeg loopt? Waarom dan naar Denim 2?

Dat is de enige juiste typering. Denim Air 2 met Airbusjes ipv Dashes en Fokkers.

Amsterdam Airlines gaat voor derden in het Midden Oosten werken of waar dan ook. Pak je koffer maar vast in. Laat me raden? 10 op, 5 af? Misschien geven ze zelfs tickets van en naar Riyadh...
 
Geeft wel weer mogelijkheden voor de starters onder ons toch?

Bron is gewoon de website trouwens.
 
Last edited:
Dacht ik ook! Zolang je geen type rating hoeft te betalen uiteraard, want dan wordt het wel een beetje gortig, met name de 12 maanden contracten.

Als ik de term "conversion training" zie dan lijkt het erop dat ze type rated mensen zoeken. Iemand een link naar de bron? ... ik kan het niet vinden..
 
Thanks for the link. Ik heb eventjes zitten lezen en ik denk dat ik inderdaad nog maar eventjes in het verre oosten blijf zitten.

In ieder geval wel duidelijke informatie over de "terms and conditions" op de website. Adequate salary, 1 year contract en

We believe in individual contact and negotiation with each employee and therefore we do not welcome unions as representation of the collective.

Zoals al eerder gezegd ... wellicht een mooie kans voor mensen die aan de eisen van junior first officer voldoen. Ik weet alleen niet wie je in de linker stoel kan verwachten met deze terms and conditions ....:bwah:
 
I am with 19/77 here.

Een basis salaris van E.6000 bruto voor een A320 gezagvoerder? Wat blijft daarvan over in het Nederlandse belasting stelsel? Om nog maar te zwijgen over het salaris aanbod voor een junior F/O. Je kan bijna niet geloven dat hier mensen op af komen.
Indien wel, nou succes ermee dan. Hoe kan een junior F/O hier in hemelsnaam mee rondkomen als hij moet beginnen zijn 150K lening terug te betalen. Het lijkt wel uitbuiterij.

En waar ik echt niets van begrijp, of het rationele erachter niet zie, is de contractduur van twaalf maanden, na gebleken geschiktheid nog eens maximaal twaalf maanden. En dan? Er uit of nog een kontrakt van twaalf maanden? Begrijp het echt niet. Willen ze daar ieder jaar de opgebouwde ervaring vervangen door nieuwe direct entries? Kunnen de F/O’s nooit gezagvoerder worden? Is het om het vliegend personeel nooit salarisverhoging te hoeven geven? Echt, ik kan deze bedrijfs politiek niet volgen, vind het zelfs bizar.
Als iemand mij dat hier kan uitleggen, graag, ben een en al oor, of oog in dit geval.

Dan heb ik het ook nog niet over pilgrims vliegen naar Jeddah met een A320. Vanuit Nederland.? Of is het de bedoeling vliegtuigen en bemanningen in Jeddah te stationeren?
Alsjeblieft zeg, In Jeddah wonen? Nou heb ik zelf wel het een en ander van de wereld gezien voor korte en ook langere tijd, inclusief het Kingdom, heb overal wel kunnen aarden min of meer maar Jeddah? Nooit, voor degenen die dat toch ambieren, vraag er veel, heel veel geld voor maar vraag je tegelijkertijjd ook af of je al je vrijheden ervoor wil inleveren, want die ben je daar namelijk kwijt.
En de olie industrie in Noord Afrika? Waar terroristen begonnen zijn infidel compoundings op te blazen in Algerije en Al Qaida het klaar heeft gekregen de Parijs Dakar rally te laten cancellen?
Zucht, ik wil hier niet de scaremongerer uithangen maar bezint eer ge begint.
Verder neem ik voetstoots aan dat ze er in het Amsterdamse hoofkantoor allemaal goed over nagedacht hebben.

Cheers
Art
 
Show me the money!

Show me the money!

En waar ik echt niets van begrijp, of het rationele erachter niet zie, is de contractduur van twaalf maanden, na gebleken geschiktheid nog eens maximaal twaalf maanden. En dan? Er uit of nog een kontrakt van twaalf maanden?

I'm no expert on labour laws in Holland but I believe that there are less "social costs" involved with contract employees.

Let's compare gross salaries (mine vs. what is being offered) -25% :passed:

Net salary -50% :passed: (I was conservative on the taxes - I believe the difference is greater).

I won't even start on secondary benefits - there's no comparison!

My Airline is now offering EU basings on the 330/340 fleet - one more reason why I no longer need to accept sub-standard T&C's.

If they want to attract experienced Captains they'll need to do much better - I'm voting with my feet.
 
Contract van 12 maanden :huilt::traantjes:wegkwijt:

Ik zou zeggen, Prettige wedstrijd finding people!!.
 
Last edited:
Sinds de flexwet wordt na 3 achtereenvolgende tijdelijke contracten uitgegaan van een contract voor onbepaalde tijd.Dit gebeurt ook als de achtereenvolgende contracten een periode van 3 jaar of langer beslaan. Bij achtereenvolgend wordt een periode van minder dan 3 maanden tussen de contracten verstaan. Dus vraag me af wat er na je 2de extensie gebeurt.

Ze willen ook geen bonden over de vloer krijgen. De enige manier om ze buiten de deur te houden is zorgen dat ze niet nodig zijn!
Als er individuele contracten (neem dus aan verschillend) worden afgesloten, waarbij het al gepubliceerde salaris en duur van het contract onder de industrie standaard ligt, is dit vragen om “problemen”.

Er zullen vast typerated mensen solliciteren, maar denk dat deze lui na een weekje Pieter Baan Centrum, ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.

Grtz Mike5.
 
Contract van 12 maanden. Ik zou zeggen, Prettige wedstrijd finding people!!
Er komen anders genoeg vliegers op af nu.

Dus vraag me af wat er na je 2de extensie gebeurt

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar ja. Op papier kunnen zij een vlieger bedanken en weer een andere, goedkopere kracht aannemen.

Om het toch weer een wat positievere draai te geven: als je dan echt die 800 blokuren per jaar vliegt, dan kan je na 12 of 24 maanden wel weer je heil elders zoeken toch?
Ik ken wel een aantal a320 luitjes met 1 uur on type, die willen maar al te graag vliegen dus ja goeie kansen voor diegenen!

Ik denk dat de contracten hetzelfde zijn voor bijvoorbeeld alle junior f/o's.

En Mike5, bedoel je met dat centrum een tijdje in de compund in Saudi Arabia?
Misschien kan iemand die omstandigheden eens neerzetten want daar ben ik wel even benieuwd naar.
 
Maar wie zegt dat je die 800 uur vliegt? Je wordt gepland voor minimaal 800uur, dat is wat anders als dat je het ook daadwerkelijk vliegt. Ze zijn nog niet eens van start gegaan!

Welke captain of SFO wil nu voor dat bedrag onder die omstandigheden gaan werken?? Om in Nederland te wonen, met de kans over 2 jaar weer te verhuizen!

Ik kom zelf af en toe (gelukkig niet vaak!!!) in Saudi, en daar wil je absoluut niet lang verblijven! Ken een aantal mensen die daar in een compound wonen, en die willen hun zeer riante salaris onderhand graag inleveren voor een baan in Europa! Met riant bedoel ik zeer riant en heeeel veel meer dan Amsterdam Airlines betaalt! Heb nu een collega die een bomaanslag overleefd heeft op haar compound omdat ze door de explosie in het zwembad geslingerd werd. Een aantal van haar toenmalige collega’s waren minder gelukkig. Ga je naar een hotel liggen daar blokken beton voor. Bij de oprijlaan staan meerdere jeeps (met een groot machinegeweer) en militairen ernaast. Welkom in het gastvrije Saudi!!!

De mensen die bij Amsterdam Airlines solliciteren moeten dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar een aantal steekjes los heb je wel om voor zo’n contract te gaan werken!

Grtz Mike5
 
Last edited:
Ik zei ALS je die 800 per jaar vliegt. Niemand weet of het zo zal zijn.

Is een bedrijf niet verplicht om mensen te compenseren als zij in dit soort gebieden moeten verbijven voor hun werk?
Maargoed 2208 slots voor schiphol is al een begin.

Mike 5 dit soort verhalen over de compunds zijn erg goed om neer te zetten zodat de mensen die net binnenkomen in de vliegwereld daar in ieder geval wat meer info over hebben.
 
Wat een Kl*te operatie is dit zeg!!! Behalve de kist dan.

Genoeg airlines die ab-initio's aannemen op dit moment waar de condities toch net iets beter zijn bv DHL, Westair enz....

A Airlines mij niet gezien :)
 
News Major software contract signed
On Friday 14th March Amsterdam Airlines signed a major software contract with Lufthansa Systems. This contract is the basis for delivery of electronic flight bag, electronic routemanual, and performance software by Lufthansa Systems.
--------------------------------------------------------------------------------

Contract for first A320
On friday 14th of March we signed for our first Airbus A320. With this, Amsterdam Airlines 'took possesion' of the ILFC owned A320 with Manufacturers Serial Number 430.

--------------------------------------------------------------------------------

Amsterdam Airlines is searching
Flight Crew and Cabin Crew: The qualification requirements for all personnel include the highest possible professional qualifications and we welcome persons who fit in our team and truly believe in our values. Amsterdam Airlines pays an adequate base salary and in addition use variable elements of compensation to make us into an attractive employer for those who are prepared to work hard. For more information visit our Careers page.
 
On friday 14th of March we signed for our first Airbus A320. With this, Amsterdam Airlines 'took possesion' of the ILFC owned A320 with Manufacturers Serial Number 430.

Serial number 430...., 15 jaar oud....
De Airbus kennende wordt dat geen probleemloos vliegtuig. En als je er maar ééntje hebt, kan het ook zomaar géén vliegtuig betekenen.

Een A320 is als een Franse auto, een nieuwe is goed, maar zou je hem ook tweedehands kopen...?
 
Back
Top