Stella en Lufthansa

Status
Not open for further replies.
Staat dit in het contract wat je met Stella hebt? Dit zou betekenen dat je baangarantie hebt?
Volgens mij is Stella helemaal niks verplicht.., en de ABN die komt het geld gewoon bij jou halen... Daar staat Stella volgens mij helemaal buiten...

Dus, zeker weten?


als jij een baan bij ops, baangarantie noemt...
dit heeft ook te maken met het garantiefonds dat afgesloten is.
 
Hahaha,

QUOTE: "heb jij na zoveel maanden nog geen baan moet stella een baan voor jou regelen, dit i.v.m de abn amro bank die ook geld wilt zien "

Dit is volgens mij echt niet waar...

Maar goed, je zegt dus als je na een bepaalde tijd geen baan hebt dat je gegarandeerd bij Stella Ops aan slag kan? Leuke optie, maar wist je dat je bij Stella Ops niet eens genoeg verdiend om je rente van je schuld te betalen? Dus komt het er volgens mij weer op neer dat Stella heel weinig verplicht is... Dat ze je eventueel zullen helpen bij het zoeken naar een baan is iets HEEL anders...
 
Sommigen mensen laten zich echt alles wijs maken hé?! Ik verbaas me er steeds weer over! :haha:

Stella (of welke school dan ook) is een commerciële instelling en ABN (of welke bank dan ook) is ook hartstikke commercieel. Garantiefonds klinkt wat hipper dan lening dus geven ze er die naam aan. De enige garantie die je hebt is dat je na je opleiding rente moet betalen, baan of geen baan!

Feit is en blijft dat school niets verplicht is aan de bank, jij wel! Jij tekent het contract, niet school. Dus mensen verdiep je eens wat meer in leningen en kijk verder dan dat je neus lang is. Als je je laat naaien doe het dan wel voorzichtig! :grijns:

my 2cents
 
Even terugkomend op het circus van E-J H.

Ik vind het wel een fantástische media stunt. De trucjes en slimmigheidjes zijn ze nog niet verleerd in Teuge bij het management en in Maastricht bij het management (wat weer uit Teuge vandaan komt). Laten we eerlijk zijn, als je iets goed kunt, moet je dat blijven doen... Alleen op die manier haal je nóg meer geld binnen. Gaat overal op deze manier hoor. De pers houdt van deze verhaaltjes. Is namelijk weer eens wat anders dan negatieve dingen over economie, oorlogen, verkiezingen in USA en bomaanslagen waar dan ook. Even een tussendoortje zullen we maar zeggen. En een tussendoortje ben je ook als leerling van deze school. Ff lekker voor erbij. Geen naam, maar een nummertje. Dat rekent lekker makkelijk.
 
Ik vind het wel een fantástische media stunt. De trucjes en slimmigheidjes zijn ze nog niet verleerd in Teuge bij het management en in Maastricht bij het management (wat weer uit Teuge vandaan komt). Laten we eerlijk zijn, als je iets goed kunt, moet je dat blijven doen...

Ik vind er niets fantastisch aan als een bedrijf de grenzen van misleidende informatie opzoekt. De Reclame Code Commissie houdt zich liever bezig met een reclame die tienduizenden mensen op het verkeerde been kan zetten dan een paar honderd jongens en meisjes met schijnbaar teveel geld, dus die doen er toch niks mee.

Mensen die nog steeds denken dat alles geoorloofd is op de weg naar een winstgevende onderneming hebben het echt niet begrepen en krijgen ook geen respect van mij. Er bestaat ook zoiets als "MVO" oftewel "maatschappelijk verantwoord ondernemen."

Trucjes en slimmigheidjes zijn prima als je een nieuw merk sinaasappelsap op de markt zet, maar niet als het gaat om jonge mensen die 150.000 euro neerleggen voor jouw product. Hetzelfde geldt voor jouw uitspraak "dat het overal zo gaat". Wederom: niet overal worden jonge mensen met een potentiëel levens-ruïnerende schuld geconfronteerd.

Het geven van misleidende informatie aan (potentiële) klanten geeft aan dat men absoluut geen respect heeft voor jou als klant, maar ook niet als persoon (mens).

Dat zegt overigens niks over de kwaliteit van de instructie bij Stella! Maar het zal binnenkort gezellig worden als je ieder kwartaal met 125 concurrenten de arbeidsmarkt opgestuurd wordt. En een paar maandjes later zijn het er al 250. Enzovoorts. Gezellig.
 
Ik vind er niets fantastisch aan als een bedrijf de grenzen van misleidende informatie opzoekt. De Reclame Code Commissie houdt zich liever bezig met een reclame die tienduizenden mensen op het verkeerde been kan zetten dan een paar honderd jongens en meisjes met schijnbaar teveel geld, dus die doen er toch niks mee.

Ik vind het ook alles behalve fantastisch, ik vind het ronduit belachelijk op zijn zachtst gezegd. In de context van mijn verhaal moet je dan ook een vorm van ironie inzien...
 
Mocht dit verhaal inderdaad niet helemaal kloppen, heeft zoiets dan geen negatieve gevolgen voor de Stella studenten?

Of maken bedrijven als L.C. zich niet druk om dit soort werving? Kan me voorstellen dat een maatschappij baat heeft bij een verzadigde markt, drukt tenslotte de lonen.
 
Ik ben via via in bezit gekomen van een e-mail van Lufthansa Cityline.

Letterlijke quotes hieruit:

"Last week I got some phone calls from the netherlands regarding the Stella announcement.

They don't have any agreement for a special supply.

We ask Stella as well as EPST, KLS and so on in the Netherlands for pilots. We are looking for 120 Pilots in 2008. But also in Germany and Europe.

So don't worry about Stella our Management takes already care about the article."


Naam van de afzender uiteraard bij mij bekend, dit is 100% echt. Eigenlijk wel een beetje jammer, want stiekem had ik wel gehoopt dat Stella een mooie deal had kunnen sluiten voor hun studenten.

Je kunt hier in ieder geval je eigen conclusies uit trekken, ik denk dat er maar eentje mogelijk is.
 
(ja , dat het niveau Engels van de gemiddelde Nederlandse sollicitant waarschijnijk beter is...)
 
Hier kun je zeker je eigen conclusies uit trekken.. En dat is dat t een beetje ongeloofwaardig overkomt. Hoe kom jij ''viavia'' in het bezit van een e-mail van LH. En wat jaap stobbe zegt; het zou mij verbazen als dit het niveau Engels van LH Cityline is :)
Maarja, terug on-topic!
 
Hier kun je zeker je eigen conclusies uit trekken.. En dat is dat t een beetje ongeloofwaardig overkomt. Hoe kom jij ''viavia'' in het bezit van een e-mail van LH. En wat jaap stobbe zegt; het zou mij verbazen als dit het niveau Engels van LH Cityline is :)
Maarja, terug on-topic!

Ik denk niet dat Iz de persoon is die hier onzin gaat lopen rondbazuinen.
 
Mr. Jones, ooit wel eens van netwerken gehoord?

Ik heb persoonlijk geen slechte relatie met Stella (sterker nog: geen relatie). Tuurlijk, ik heb wat tegen scholen die potentiëel gevaar opleveren voor studenten. Maar als je van mij verwacht dat ik daarom een e-mail namens CLH ga lopen verzinnen, dan ken je me echt niet.
Bij ons zijn ze volgens mij nog heel tevreden over de ex-Stella studenten, vandaar ook "potentiëel" gevaar en zeg ik dus niets negatiefs over de kwaliteit van de opleiding zelf. Als je nu de Stella opleiding gaat volgen en gewoon je beste beentje voor zet, dan heb je niets te maken met overaggressieve marketingpraat en studeer je gewoon af en ga je naar een airline. Zolang de kwaliteit van instructie, syllabus en materialen goed is, heb je niks met de marketingafdeling te maken.

Overigens zie ik in jaap stobbe's antwoord nergens een indicatie dat hij twijfelt aan de echtheid, alleen dat het Engels ruk is (en dat klopt), dat lees jij er alleen maar in.
 
Mr. Jones, ooit wel eens van netwerken gehoord?

Ik heb persoonlijk geen slechte relatie met Stella (sterker nog: geen relatie). Tuurlijk, ik heb wat tegen scholen die potentiëel gevaar opleveren voor studenten. Maar als je van mij verwacht dat ik daarom een e-mail namens CLH ga lopen verzinnen, dan ken je me echt niet.
Bij ons zijn ze volgens mij nog heel tevreden over de ex-Stella studenten, vandaar ook "potentiëel" gevaar en zeg ik dus niets negatiefs over de kwaliteit van de opleiding zelf. Als je nu de Stella opleiding gaat volgen en gewoon je beste beentje voor zet, dan heb je niets te maken met overaggressieve marketingpraat en studeer je gewoon af en ga je naar een airline. Zolang de kwaliteit van instructie, syllabus en materialen goed is, heb je niks met de marketingafdeling te maken.

Overigens zie ik in jaap stobbe's antwoord nergens een indicatie dat hij twijfelt aan de echtheid, alleen dat het Engels ruk is (en dat klopt), dat lees jij er alleen maar in.

Ik denk dat je de reacties van mr Jones maar het best kan laten voor wat ze zijn. Dat helpt de discussies op dit forum niet. (tenminste als ik kijk naar de inhoud van de 9 reeds geposte berichten.) No (of little) offence mr Jones, maar probeer er aan te denken dat het ook gewoon mensen zijn aan de andere kant van het schermpje.

Voor de rest ben ik het (als student van Stella trouwens) helemaal eens met het bovenstaande. Ongeacht of het hele Lufthansa verhaal nu waar is of niet.
 
Last edited:
Ik snap de drang van Stella om steeds de media te zoeken ook niet, het werkt alleen maar averechts de laatste tijd als je het mij vraagt. Volgens mij heb je daar geen verstand van marketing voor nodig.

Krijgt Stella volgende maand weer een zogenaamd 'contract' met Ryanair omdat daar ook in de afgelopen maanden 20 mensen heen zijn gegaan? Het zou mij niets verbazen.

Ik ben overigens benieuwd wat Lufthansa met het bericht gaat doen.

-SNO-
 
Stella geen banden met maatschappijen? Eat this :)

@ MR Jones, Ik zou me er op concentreren iets volwassener posts te plaatsen in plaats van een lekker puh opening. Zo wek je de reacties die je juist niet wilt hebben alleen maar in de hand. En das niet leuk voor de sfeer op dit forum. (Die trouwens sowieso bijzonder grimmig is..)

En verder terechte kritiek @ mr Jones (nickname mr lekkuh puh)... C

Hier kun je zeker je eigen conclusies uit trekken.. En dat is dat t een beetje ongeloofwaardig overkomt. Hoe kom jij ''viavia'' in het bezit van een e-mail van LH. En wat jaap stobbe zegt; het zou mij verbazen als dit het niveau Engels van LH Cityline is :)
Maarja, terug on-topic!

Meneer Jones, trekt u zich vooral niets aan van de (vaak goedbedoelde) kritiek en ga vooral door met uw huidige reaktiestijl. Mijn advies echter: neem een nieuwe naam en begin met een schone lei, want ik hoop dat u zich net zo ergert aan mijn posts als ik mij aan die van u.

dan nog tegen de anti-stella mensen ;)
hoe kunnen jullie een mening vormen als jullie geen enkel benul hebben van hoe stella met haar studenten omgaat en hoe de kwaliteit van lesgeven is...

@Sammyw: ik ben serieus blij dat er eindelijk eens een student van stella is opgestaan om stella te verdedigen, want het werd inderdaad wat eenzijdig. Dat neemt niet weg dat veel van de kritiek niets heeft te maken de kwaliteit van de opleiding, maar wel met de onjuiste voorlichting door stella en de verkeerde voorstelling van zaken. Verder is stella flink bezig een markt te verzieken waar velen van ons deel van uit maken en daarom denk ik dat iedereen het recht heeft commentaar te leveren, zowel positief als negatief.
Overigens wil ik verder wel vermelden dat uw kritiek niet geheel terecht is, want sommigen van ons negatievelingen hebben wel een benul van de omgang met studenten en de kwaliteit van het lesgeven (lees ondergetekende).

Dat komt omdat het mensen zijn die niks beter te doen hebben dan nieuwkomers platgooien met hun negatieve ervaringen. :dozey:

Ga is naar buiten, pluk de dag!!
Er is meer dan het land van Airwork!!
Misschien komen er dan eindelijk is positieve reacties!!

@Strut: airwork is net als de televisie: er zit een knop op en je hoeft NIETS te lezen, maar laat ons "negatievelingen" aub doorgaan met de jongere generatie te waarschuwen voor de valkuilen waar wij eerder zijn ingevallen. Als u niets negatiefs wilt horen, is dat ook prima en ik ben met u eens dat niet alle meningen even netjes verwoord worden, maar probeer eens tussen de regels door te lezen en doe er uw voordeel mee (of niet).

P.S. Het regent en stormt buiten, dus ik wacht even met plukken.

ik denk dat het punt is dat mensen die wel positieve reacties hebben gewoon geen zin meer hebben om op airwork te kijken/
iets achter te laten omdat zoals je als zegt er best wel veel mensen zijn die alleen maar hun negatieve ervaringen er op gooien...
ik had ook al snel het gevoel van laat maar zitten
nadat ik, naar mijn mening, alleen maar negatieve post's over stella las.

@Sammyw: ik hoop het niet, want ik lees graag positieve berichten en ik nodig u uit om al onze kritiek met goede argumenten te ontkrachten, maar laten we het wel vriendelijk houden. Ik denk ook dat het wel mee valt met de positieve reakties op airwork in het algemeen, want tussen de regels door lees ik dat de meesten van ons enorm veel lol hebben in het werk.
Ik ben dus van mening dat er meer aan de hand is, maar dat is mijn bescheiden mening.

@Neos: u was mij voor.
Bent u in de positie om positief dan wel negatief commentaar te leveren omtrent de werkwijze van stella?
Ik denk dat we het inmiddels allemaal over eens zijn dat de kwaliteit van de opleiding uitstekend is, maar what about: beloftes m.b.t. rooster, tijdschema, houding van management, beschikbaarheid instructeurs/vliegtuigen, continuiteit enz. Ik hoop dat al het bovenstaande is verbeterd in het afgelopen half jaar.

Happy landings.
 
Ik moet opeens aan Allo allo denken :)

Nu je het zegt;

Ik was eens met een CLH crew in Lyon. We hadden nog het oude crewhotel bij het station, dat leek op een oud kasteel/landhuis. Bij het inchecken, een franse man achter de balie, een duitse crew en een engelse crew en iedereen sprak op zijn eigen manier engels..... Hilarisch
 
@MG

Net als bij tv kijken ''zap'' je wel eens langs een programma waarbij je blijft hangen..
Airwork is een forum.. Een forum waarbij er om een objectief beeld gevraagd wordt.
Het zo mocht zijn dat iemand wilt reageren. Maar dat niet doet omdat hij anders gelijk negativiteit naar zich toe trekt. Mocht het uiteraard positief zijn. Airwork is een wel besproken onderwerp als het gaat om een vliegerforum op het net in Nederland. Mijn complimenten Diana! Maar helaas is dan ook iedereen het eens dat er altijd dezelfde mensen hier negatief reageren. En daardoor de moeite niet meer nemen!!! Daardoor komt de objectiviteit in gevaar! Ik vind dat erg jammer voor de wannabees!!! Ik ben zelf ook in een klote tijd begonnen. Ben tegen dingen aangelopen waar ik mijn twijfels over heb.. Maar die hebben mij wel gebracht waar ik nu zit!!! Ik denk ook dat u het eens bent als ik zeg dat iedere jonge vlieger zijn eigen pad loopt met alle haken en ogen!!! En wees AUB wat milder met al uw Airwork vriendjes.... Misschien komen er dan ook positieve berichten. Het is namelijk een feit dat het beter gaat in de luchtvaart!! U heeft toch ook weer een nieuwe baan!!
Het enige wat ik hierover nog kwijt wil is voor de toekomstige aspirant verkeersvliegers.
Bezoek iedere school en kijk waar jij je het beste bij voelt en ga niet te veel af op mooie verhalen.. WEET dat je er alleen voor staat.. JIJ moet het doen.. En als laatste kies een school met garantiefonds!! Begin er anders niet aan!!!
Gelukkig is het hier CAVOK en ''ik'' ga de dag plukken!!!

Fijn weekend allemaal!!!
 
Ik vind het niet zo raar dat er op het Airwork veel al negatief wordt gepraat over bepaalde vliegscholen. Ik denk dat de reden hiervoor is dat de positieve verhalen al op de homepages van de betreffende vliegscholen staan. Dit pbb zorgt gewoon voor een tegenhang en hier stellen mensen dingen aan de kaak waar de vliegscholen zelf niet voor uitkomen op hun sites. Tevens wordt er hier over zaken gesproken waar de scholen zelf over liegen. Ook dat de vliegscholen vaak een te rooskleurig beeld van de situatie weergeven is een onderwerp van discussie op dit pbb en naar mijn mening is dit pbb daar nu juist ook voor! Hoe kom je er anders achter dat Stella geen contracten heeft??? Bel je de maatschappijen op? Vraag je de scholen de contracten zwart op wit te laten zien? Ik denk het niet en waarom niet? Omdat veel mensen de waarheid niet WILLEN zien. Velen hebben zich al jaren verheugd op het volgen van een vliegopleiding. De selekties zouden enorm zwaar zijn en jarenlang was het de gedachte dat het beroep maar voor zeer weinigen is weggelegd. Iedereen is er dan ook apetrots op dat ie door de selektie van een vliegschool komt! Dan is het natuurlijk erg bitter als achteraf blijkt dat het helemaal niet zo´n kunst is om op een bepaalde vliegschool te worden aangenomen! Dan is het ook erg bitter om te horen dat daarna niet automatisch bij de maatschappij van je dromen terecht komt. En nog bitterder dat je voor iets dik anderhalve ton hebt betaald zonder een realistisch uitzicht op een goed betaalde baan omdat je na je opleiding bij de maatschappijen WEL een zware selektie moet doorlopen waar NIET iedereen wordt aangenomen! Er is in dit geval 1 partij die zich kapot lacht...500 x 120000 euro is 60 miljoen !!!! En wat hebben ze verkocht? Wishfull thinking.....

Cheers!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top