Stella en Lufthansa

Status
Not open for further replies.
Destijds heeft DFA ook op de site gezet had CLH langs is geweest:
http://www.dfa-fto.nl/?nieuws/a/16/
Staat alleen niet bij of er ook daadwerkelijk leerlingen heen zijn gegaan... Iemand die er meer over weet?
gr

Dit bericht van de DFA klinkt een stuk realistischer dan dat van Stella. Inderdaad zit er naar mijn weten sowieso 1 leerling bij CLH van de DFA en die had alles erg goed doorlopen en waren ze dus wezen kijken op de DFA. Zoals het bericht al zegt..."ze kwamen een presentatie geven van wat te doorlopen" en "ze zien graag dat leerlingen zich aanmelden". Dit klinkt meer als een eerlijk bericht dan het bericht van Stella. Kan me voorstellen dat Stella hetzelfde bezoek heeft gehad en dat iemand van CLH heeft gezegd dat ze ongeveer 100 piloten nodig hebben. Logische volgende stap is dan voor Stella (die al erg mediageil is) een persbericht eruit gooien dat CLH 100 leerlingen bij Stella komt halen. Beetje met zinnen spelen doet wonderen.
 
Destijds heeft DFA ook op de site gezet had CLH langs is geweest:
http://www.dfa-fto.nl/?nieuws/a/16/
Staat alleen niet bij of er ook daadwerkelijk leerlingen heen zijn gegaan... Iemand die er meer over weet?
gr

Ja, ziehier het levende bewijs!;)

Van de presentatie klopt ook, ik zou eraan meehelpen maar was op het laatste moment niet meer nodig.

Denk ook maar eens in het oogpunt van CLH.. Waarom zouden zij in godsnaam zo een verbintenis met Stella aangaan terwijl ze nu al weten dat die mensen er gaan solliciteren + alle andere mensen van alle vliegscholen in NL, Duitsland etc.?
En Stella de aanname selecties aanpassen? hahahahah, dan zouden ze minimaal 3.500.000 per jaar mislopen aan mensen die de testen dan niet zouden halen. Zou uit een financieel oogpunt natuurlijk heel dom zijn..

@ raphael: als je ziet dat ze per jaar misschien rond de 60, zo niet minder, piloten aannemen is dit best aannemelijk dat Stella een groot deel van de mensen levert. Als ik nu al hoor hoeveel mensen van Stella hier solliciteren en hier zijn aangenomen kan dit alleen maar meer worden..

@Capri: Gelukkig maar dat er ´eindelijk´ wat aan gedaan wordt.. Had ook wel eerder gemogen want is al een beetje uit de hand gelopen.
 
Voor iedereen die graag bij LH of CLH wil werken kan ik enkel adviseren IN DUITSLAND JE OPLEIDING TE DOEN.

dat scheelt je namelijk 60.000 euro.

Succes

(Waar je ook wilt werken trouwens, in NL is een opleiding gewoon te duur.)
 
beste mensen,

zoals altijd op airwork weer een heleboel gedoe om stella...
is het "probleem" van stella nu dat ze te commercieel zijn?

het is echt niet zo dat stella elke randdebiel toe laat omdat de baas een miljoentje meer in zn portemonee wil hebben...

ik heb nu 4 maanden stella er op zitten en merk nergens dat de studenten het niveau van de atpl opleiding niet halen.

ik merk dat stella flink aan het groeien is, meer buitenlandse studenten in maastricht, meer en meer cessna's op het terrein enz.
maar is dit een slecht punt??? stella is een commercieel bedrijf en zoals in elk bedrijf gaat het om winst maken toch? maar dat wilt niet zeggen dat winst voor kwaliteit gaat.

dan nog het lufthansa punt.
ons werd vermeld dat de 3/4 van de stella studenten de duitse dlr test doorkwam en dat 1/4 van de studenten van lufthansa's eigen school maar door kwam...
ik heb geen idee hoe het zit met de mogelijke 100 mensen die stella daar heen mag sturen en dat hoef ik ook niet te weten.
iets wat wel prettig is aan het contract met stella is dat ze aan jou veel geld kwijt zijn als je binnen een jaar na de opleiding nog geen baan hebt, dus hulp naar het zoeken van een baan is er ook genoeg... alleen
iedere nuchtere hollander hoort toch ook wel te weten dat geen een school zo maar studenten in de linker stoel van een maatschappij kan dumpen?
iedereen weet dat je je iedere keer weer opnieuw moet bewijzen om verder te komen.

dan nog tegen de anti-stella mensen ;)
hoe kunnen jullie een mening vormen als jullie geen enkel benul hebben van hoe stella met haar studenten omgaat en hoe de kwaliteit van lesgeven is...

greetz
 
dan nog het lufthansa punt.
ons werd vermeld dat de 3/4 van de stella studenten de duitse dlr test doorkwam en dat 1/4 van de studenten van lufthansa's eigen school maar door kwam...

Leerlingen van de Lufthansa school hoeven geen DLR-test meer te doen. Die hebben ze al gedaan.......ze hebben zelfs een baan garantie. Dus die info is niet volledig correct. Tevens wordt er bij de DLR-test testjes gedaan die je op een vliegschool niet leert. Ik heb ze laatst nog eens geprobeerd.....zonder succes:dozey:.

Ik denk dat hier genoeg mensen zijn die hun ervaring over de luchtvaart vertellen om andere te waarschuwen. Niemand (heb ik nog niet gelezen) zegt dat de kwaliteit van de opleiding bij Stella slecht is, maar zetten wel hun vraagtekens bij de aantallen mensen die Stella wilt gaan opleiden (onrealistisch veel naar mijn mening) en de promotie in de media over hoe Stella mensen aan een baan krijgt (zie Cityline verhaal).

Als je zo graag in Duitsland wil werken, dan kan je beter voor ongeveer 50.000 euro een opleiding daar doen 9zoals eerder vermeld). Zolang je VWO hebt krijg je bij iedere maatschappij, indien behoefte, een mogelijkheid om een selectie te komen doen.

Succes
 
beste mensen,

zoals altijd op airwork weer een heleboel gedoe om stella...
is het "probleem" van stella nu dat ze te commercieel zijn?

het is echt niet zo dat stella elke randdebiel toe laat omdat de baas een miljoentje meer in zn portemonee wil hebben...

ik heb nu 4 maanden stella er op zitten en merk nergens dat de studenten het niveau van de atpl opleiding niet halen.

ik merk dat stella flink aan het groeien is, meer buitenlandse studenten in maastricht, meer en meer cessna's op het terrein enz.
maar is dit een slecht punt??? stella is een commercieel bedrijf en zoals in elk bedrijf gaat het om winst maken toch? maar dat wilt niet zeggen dat winst voor kwaliteit gaat.

dan nog het lufthansa punt.
ons werd vermeld dat de 3/4 van de stella studenten de duitse dlr test doorkwam en dat 1/4 van de studenten van lufthansa's eigen school maar door kwam...
ik heb geen idee hoe het zit met de mogelijke 100 mensen die stella daar heen mag sturen en dat hoef ik ook niet te weten.
iets wat wel prettig is aan het contract met stella is dat ze aan jou veel geld kwijt zijn als je binnen een jaar na de opleiding nog geen baan hebt, dus hulp naar het zoeken van een baan is er ook genoeg... alleen
iedere nuchtere hollander hoort toch ook wel te weten dat geen een school zo maar studenten in de linker stoel van een maatschappij kan dumpen?
iedereen weet dat je je iedere keer weer opnieuw moet bewijzen om verder te komen.

dan nog tegen de anti-stella mensen ;)
hoe kunnen jullie een mening vormen als jullie geen enkel benul hebben van hoe stella met haar studenten omgaat en hoe de kwaliteit van lesgeven is...

greetz



Antwoord op je laatste vraag:

Dat komt omdat het mensen zijn die niks beter te doen hebben dan nieuwkomers platgooien met hun negatieve ervaringen. :dozey:

Ga is naar buiten, pluk de dag!!
Er is meer dan het land van Airwork!!
Misschien komen er dan eindelijk is positieve reacties!!
 
Hallo Sammy!

Volgens mij is er niemand hier op dit pbb geweest die vraagtekens zet over de kwaliteit van de intructeurss etc. Die is vast niet slechter dan ergens anders.
Waar het mij om gaat zijn leugens die verspreid worden door Stella. Namelijk dat ze contracten hebben met maatschappijen zoals klm, transavia en lufthansa. Dit is NIET waar! Ze wekken de indruk dat zij de uitverkorenen zijn om mensen aan lufthansa te mogen leveren...ik kan je vertellen, ten eerste gaat het om cityline en ten 2e kan IEDEREEN bij cityline solliciteren, van welke school dan ook! Verder heb ik een probleem met de agressieve manier van werving, via randstad etc. De indruk wekken via de media dat er een extreem piloten te kort is etc. Dit doet overigens de KLS ook maargoed, die hebben WEL een contract met de KLM. Zij het dat je ook geen baan garantie hebt. Naar mijn weten is er in Nederland nog steeds geen piloten te kort omdat de markt gewoon te klein is. In het buitenland zijn vweel maatschappijen op zoek maar vergeet niet dat dit komt omdat veel selekties erg streng zijn en er veel mensen afvallen. Buiten deze maatschappijen zijn er andere bedrijven waar gewon nog grof voor de typerating betaald dient te worden....piloten te kort? Ja, misschien mensen tekort die nog steeds niet voor hun typerating willen betalen, en das toch echt effe wat anders!
Dat 3/4 van de Stella gasten de dlr haalt is leuk, maar er zijn idd maanden waar wel 80% de dlr haalt. Met de dlr alleen ben je er alleen niet..vervolgens moet je ook nog de sim doen, dan het asessment en vervolgens nog het gesprek! Ik durf te wedden dat stella je geen bewijs kan laten zien waaruit blijkt dat stelselmatig 75% van stella de GEHELE selektie van Lufthansa Cityline haalt. Zoals ik al in een ander bericht heb geschreven...bij cityline werken een handvol ex stella piloten...laten daar nog eens 15 man bijkomen komende 2 jaar, dan heb je denk ik een relatisch beeld over hoeveel mensen de selektie bij Lufthansa Cityline echt halen. In dit http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7455 topic heb ik er ook eea over gezegd. Terechte kritiek genoeg lijkt me !
Ik begrijp best dat de leerlingen bij Stella gemotiveerd zijn om piloot te worden maar ga alstjeblieft geen roze bril dragen....

Cheers!

Posted by Strut:
"Dat komt omdat het mensen zijn die niks beter te doen hebben dan nieuwkomers platgooien met hun negatieve ervaringen"

Stella is niet nieuw, naam gewijzigd en uitgebreid.
Ik hoop alleen dat anderen geen negatieve ervaringen met Stella krijgen....

Ik ga nu de dag plukken ;-)

Cheers!
 
Last edited:
Antwoord op je laatste vraag:

Dat komt omdat het mensen zijn die niks beter te doen hebben dan nieuwkomers platgooien met hun negatieve ervaringen. :dozey:


Ik heb welgeteld 2 maanden geen vliegende baan gehad na mijn opleiding. Ik heb in mijn carriere weinig negatieve ervaringen gehad. Dus denk wat je wilt denken of haal er je voordeel uit.
 
Antwoord op je laatste vraag:

Dat komt omdat het mensen zijn die niks beter te doen hebben dan nieuwkomers platgooien met hun negatieve ervaringen. :dozey:

Ga is naar buiten, pluk de dag!!
Er is meer dan het land van Airwork!!
Misschien komen er dan eindelijk is positieve reacties!!

ik denk dat het punt is dat mensen die wel positieve reacties hebben gewoon geen zin meer hebben om op airwork te kijken/
iets achter te laten omdat zoals je als zegt er best wel veel mensen zijn die alleen maar hun negatieve ervaringen er op gooien...
ik had ook al snel het gevoel van laat maar zitten
nadat ik, naar mijn mening, alleen maar negatieve post's over stella las.
 
Hallo Sammy!

Volgens mij is er niemand hier op dit pbb geweest die vraagtekens zet over de kwaliteit van de intructeurss etc. Die is vast niet slechter dan ergens anders.
Waar het mij om gaat zijn leugens die verspreid worden door Stella. Namelijk dat ze contracten hebben met maatschappijen zoals klm, transavia en lufthansa. Dit is NIET waar! Ze wekken de indruk dat zij de uitverkorenen zijn om mensen aan lufthansa te mogen leveren...ik kan je vertellen, ten eerste gaat het om cityline en ten 2e kan IEDEREEN bij cityline solliciteren, van welke school dan ook! Verder heb ik een probleem met de agressieve manier van werving, via randstad etc. De indruk wekken via de media dat er een extreem piloten te kort is etc. Dit doet overigens de KLS ook maargoed, die hebben WEL een contract met de KLM. Zij het dat je ook geen baan garantie hebt. Naar mijn weten is er in Nederland nog steeds geen piloten te kort omdat de markt gewoon te klein is. In het buitenland zijn vweel maatschappijen op zoek maar vergeet niet dat dit komt omdat veel selekties erg streng zijn en er veel mensen afvallen. Buiten deze maatschappijen zijn er andere bedrijven waar gewon nog grof voor de typerating betaald dient te worden....piloten te kort? Ja, misschien mensen tekort die nog steeds niet voor hun typerating willen betalen, en das toch echt effe wat anders!
Dat 3/4 van de Stella gasten de dlr haalt is leuk, maar er zijn idd maanden waar wel 80% de dlr haalt. Met de dlr alleen ben je er alleen niet..vervolgens moet je ook nog de sim doen, dan het asessment en vervolgens nog het gesprek! Ik durf te wedden dat stella je geen bewijs kan laten zien waaruit blijkt dat stelselmatig 75% van stella de GEHELE selektie van Lufthansa Cityline haalt. Zoals ik al in een ander bericht heb geschreven...bij cityline werken een handvol ex stella piloten...laten daar nog eens 15 man bijkomen komende 2 jaar, dan heb je denk ik een relatisch beeld over hoeveel mensen de selektie bij Lufthansa Cityline echt halen. In dit http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7455 topic heb ik er ook eea over gezegd. Terechte kritiek genoeg lijkt me !
Ik begrijp best dat de leerlingen bij Stella gemotiveerd zijn om piloot te worden maar ga alstjeblieft geen roze bril dragen....

Cheers!



Cheers!


over al dat gepraat over die contracten heb je gelijk maar al vraag je op een open dag daar verder naar zullen ze je ook zeggen dat bijna geen een school baangarantie/contracten heeft.
en welke commerciële doet dit soort dingen nou niet, naar de buitenwereld laten zien van, kijk is waar onze jongens vliegen en met wie wij gesprekjes hebben...

en ik ben echt wel de laatste die een rare roze zonnebril opzet hoor:haha:
ik heb mij nooit laten omlullen om naar stella te gaan omdat ze zogenaamd bij de grote maatschappijen studenten leveren.
ik weet best dat je selectie na selectie na selectie moet doorgaan om een baan te krijgen en dat heeft niks met de school te maken maar alles met jou zelf.

geen piloten tekort? was dit niet voor het eerst dat een maatschappij naar de scholen toe gaat om te vragen of de studenten bij hun de selecties wouden gaan doen?

ik heb hier en daar wat dingetjes opgevangen hoe het gaat met de jongens die aan het soliciteren zijn maar most of the time zit ik gewoon met mn hoofd tussen de boeken :grijns:
dus als ik straks zelf de solicitatie molen in ga hoor je meer over hoe het nu werkelijk de stella studenten afgaat ok? ;)

greetz
 
geen piloten tekort? was dit niet voor het eerst dat een maatschappij naar de scholen toe gaat om te vragen of de studenten bij hun de selecties wouden gaan doen?

Nee, dat gebeurde 8 jaar geleden ook al.

Veel succes met studeren en vliegen.
 
beste mensen,

iets wat wel prettig is aan het contract met stella is dat ze aan jou veel geld kwijt zijn als je binnen een jaar na de opleiding nog geen baan hebt, dus hulp naar het zoeken van een baan is er ook genoeg...

greetz


Kun je me daar wat meer over vertellen?Volgens mij kost het Stella niks als jij na je studie geen baan hebt...

Gr.
 
Nog 1 dingetje Sammyw,

Ik ben blij dat iedereen de atpl goed doet op Stella, maar volgens mij doet Stella dit ook niet zelf maar wordt dit uitbesteed aan een opleiding uit Lelystad...Stella doet hier niets voor maar als leerling kun je er wel een bom meer voor gaan betalen via Stella dan als je het via deze opleiding uit Lelystad zelf doet...ik hoop voor je dat binnenkort het niveau van de atpl opleiding ook behouden kan blijven bij Stella..

Maatschappijen die naar Stella toekomen..tja...volgens mij bedoel jij Cityline en die zijn zo een beetje bij iedere vliegschool in heel Nederland langs geweest. Punt bij Cityline is dat ze een erg strenge selektie hebben, vrijwel identiek aan die van Lufthansa en German Wings, maar iedereen die de selektie haalt, gaat vervolgens liever naar die andere maatschappijen dan naar Cityline vanwege de arbeidsvoorwaarden...tot zover het piloten tekort.

Succes met je opleiding!

Cheers!
 
Nog 1 dingetje Sammyw,

Ik ben blij dat iedereen de atpl goed doet op Stella, maar volgens mij doet Stella dit ook niet zelf maar wordt dit uitbesteed aan een opleiding uit Lelystad...Stella doet hier niets voor maar als leerling kun je er wel een bom meer voor gaan betalen via Stella dan als je het via deze opleiding uit Lelystad zelf doet...ik hoop voor je dat binnenkort het niveau van de atpl opleiding ook behouden kan blijven bij Stella..


Cheers!


ik heb geen idee waar je dit vandaan hebt hoor??
de tehorie word les gegeven door ervaren ex-nls leraren...
dit is in maastricht, in teuge word iedereen dacht ik ook gewoon op het vliegveld door eigen leraren les gegeven...
de vlieginstucteurs zijn ook allemaal ervaren jongens waaronder meneer jan minolie die de meeste vlieguren heeft van iedereen in nederland en waarschijnlijk van west-europa...
 
Kun je me daar wat meer over vertellen?Volgens mij kost het Stella niks als jij na je studie geen baan hebt...

Gr.

heb jij na zoveel maanden nog geen baan moet stella een baan voor jou regelen,
dit i.v.m de abn amro bank die ook geld wilt zien ;)
 
heb jij na zoveel maanden nog geen baan moet stella een baan voor jou regelen,
dit i.v.m de abn amro bank die ook geld wilt zien ;)

Staat dit in het contract wat je met Stella hebt? Dit zou betekenen dat je baangarantie hebt?
Volgens mij is Stella helemaal niks verplicht.., en de ABN die komt het geld gewoon bij jou halen... Daar staat Stella volgens mij helemaal buiten...

Dus, zeker weten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top