Verrassing van IVW

LHU

New member
Mijn SEP verloopt binnenkort.
Dus vorige week trainingsvlucht met instructeur gemaakt, formuliertje ingevuld. Maandag opgestuurd, met kopietjes logboek erbij.
En.... wat denk je....
Vandaag enveloppe van IVW bij de post, ik denk nog, zo dat is snel, want was altijd gewend dat het nieuwe brevet dan gewoon werd opgestuurd, waren nooit kosten aan verbonden.

Was echter geen nieuw brevet, was brief met acceptgiro:
Geachte heer U,
Met ingang van 1 januari 2008 is voor de verlenging van de SEP (land) een vast tarief verschuldigd van 102 euro. De beslissing op de aanvraag wordt genomen, nadat de betaling is verwerkt.

Zo... in een keer van gratis naar 102 euri, had ik mijn trainingsvlucht dan maar een paar weken eerder gedaan.
In october verloopt MLA, zal ook wel weer zo iets zijn
:eek!:
 
Ongelooflijk... waarom deze absurde kosten? ach wat een ontzettend k*tland wordt/is dit.

Valt me nog mee dat ze het niet een CO2-toeslag noemen of Klimaat-compensatiekosten...
 
Ondanks bovenstaande posts alle lof voor het IVW.
Ik vind juist dat ze steeds goedkoper worden.

Laatst nog, kreeg ik na het doen van m'n CPL (A) voor dezelfde kosten een CPL (H) toegestuurd! :haha:
Scheelde me toch even een volledige heli opleiding!
 
Mijn goede voornemen voor 2008 is me niet meer op te winden aan alle leges, belastingen, ed die ik moet betalen voor de meest mallotige zaken en dan met name om alle zelf benoemde clubjes en projecten in stand te houden waar een stelletje prutsers andermans geld uitgeven, maar op deze manier wordt het wel moeilijk. :)

Maar toe gegeven wat een afzetterij!
 
510 Eur voor een ATPL afgifte.....is toch een beetje meer dan 100 Eur...zelfde snelheid, nutteloze kosten
 
En ik schrok me laatst al de klere toen ik een afspraak maakte voor m'n medische keuring. Eu 70,- er bovenop voor IVW.
En nu dit weer voor verlenging van je brevet.
Waar zijn die gasten nu feitelijk mee bezig en hoelang blijven we dit slikken?
Van mij mogen ze doodvallen !

Sorry voor m'n taalgebruik, maar hier kan ik gewoon niet langer netjes onder blijven. Oplichterij van de bovenste plank is dit !
 
Onder de zinspreuk: ''Makkelijker kunnen we het niet maken, wel duurder."

Als de lieden in Den Haag zich beklagen over de hoge salarissen van CEO's omdat er geen verhouding zou zijn tussen prestatie en beloning dan ben ik benieuwd naar de legitimatie van deze kosten.
 
In dat stuk uit de staatscourant staat onder het kopje toelichting dat:

De stijging nu naar volledige kostendekkende tarieven is met name voor de general aviation en de groene velden (de kleine luchtvaart) een te grote stap.

Vervolgens hebben ze over aangebrachte reducties voor luchtvaartterreinen. De kosten waren volgens hen in 2007 niet dekkend.

Verder bij de toelichting voor artikel 6:
De tarieven voor de afgifte van bewijzen van bevoegdheid en bevoegdverklaringen zijn op basis van realisatiecijfers aangepast. Voor enkele producten waarvoor in het verleden geen tarief in rekening werd gebracht zijn nieuwe tarieven toegevoegd.

Behalve het kostendekkend maken, zegt het nog niet veel.
 
Volgens mij staat daar dat in België de verlenging SEP 84 euro kost, dus ruim 20 euro goedkoper dan in Nederland. Om over de initiële afgifte PPL nog maar te zwijgen: Belgie 140 euro, Nederland 487 euro.
Ik zou zeggen: "Blijft waar ge zijt" ;)

als de licentie vernieuwt moet worden voor PPL moet je zowel licentie als SEP laten vernieuwen. er staat echter dat in dat geval enkel de licentiekost moet betaald worden. Dus 140 eur toch denk ik. Kzal het je binnen 4 jaar met zekerheid kunnen zeggen :radar:
 
What the f***

487 euro voor de afgifte van een PPL :passed:

Hopelijk gaat het geld WEL gebruikt worden voor de (kleine) luchtvaart en verdwijnt het niet weer ergens in de bekende bodemloze put.

Misschien wel het moment om nu eindelijk eens de landingsgelden te gaan verlagen dan...of het gras wat vaker te gaan maaien :grijns:

Je zou haast lekker met je RPL blijven rondknorren...
 
Back
Top