Condor arbeidsvoorwaarden

Ach zo betalen ze bij veel meer maatschappijen. Het jammere is alleen dat het niet uit maakt of je nu 757/767 of A320/B737 vliegt, ICA of Europa.

Je krijgt er nog geld voor en als je nu geen baan hebt moet je het zeker doen.
 
Je krijgt er nog geld voor en als je nu geen baan hebt moet je het zeker doen.

Mee eens, maar wie investeert er nu nog een ton in een vliegopleiding als je zo betaald gaat worden. Het staat (mijn bescheiden mening) in geen enkele verhouding meer tot wat je moet presteren als piloot en om piloot te worden.
 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat is helaas bij meerdere werkgevers zo.
Bij mijn huidige werkgever is het loon ook niet bijster hoog en is het dus lastig(er) aflossen op je studieschuld. Het staat totaal niet in verhouding met de kosten die je maakt om dit beroep te kunnen uitoefenen.
 
Mee eens, maar wie investeert er nu nog een ton in een vliegopleiding als je zo betaald gaat worden. Het staat (mijn bescheiden mening) in geen enkele verhouding meer tot wat je moet presteren als piloot en om piloot te worden.

Ben ik het absoluut mee eens! Probleem is dat niemand wat meer moeite wil doen voor een sponsorship / baangarantie bij Lufthansa, Air France, CTCwings, Etihad, whatever. Nee, KLM is heilig en daar wil ik alleen werken, dus ga ik 100+K in de schuld.

Anywayz, ik dacht dat de arbeidsvoorwaarden bij Condor te vergelijken waren met Lufthansa. Ziet er bijzonder droevend als te bedenken valt dat er ook nog veel moet worden afbetaald van je studieschuld.
 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat is helaas bij meerdere werkgevers zo.
Bij mijn huidige werkgever is het loon ook niet bijster hoog en is het dus lastig(er) aflossen op je studieschuld. Het staat totaal niet in verhouding met de kosten die je maakt om dit beroep te kunnen uitoefenen.

Spot on! Als ik nu voor de beslissing zou staan om een vliegopleiding te doen (vrije markt) dan zou ik het nooit doen. Vooral kijkende naar de T&C. Alleen indien ik een sponsorship zou krijgen of iets vergelijkbaar wel. Piloten in spe zouden er goed aan doen het advies van Julien te volgen en er alles aan doen om een sponsorship te bemachtigen bij AF of LH. Als dat niet lukt nog eens heel goed nadenken of je wel verder wilt in een bedrijfstak waar de salarissen mega onder druk staan.

Er zijn betere beroepen: accountant, doktor, advocaat (sponsorship beschikbaar via de Nederlandse staat) en vrijwel zeker van een baan. Tevens hoef je niet meteen af te lossen uit je eerste salaris, waardoor je eerder een eigen huis kunt kopen en kan profiteren van stijgende huisprijzen (over lange termijn).

First Choice gaat in Mei een studie aan de universiteit volgen :grijns:, want ik ga dit niet fulltime tot aan pensioen doen.

FC
 
Ik heb ongeveer een klein jaar geleden bij condor gesolliciteerd, toen afgewezen omdat mijn duits niet het voldoende niveau had, wat mij toen werd verteld is dat ze daar de operation manuals etc alleen in het duits hebben. Is dat nog steeds zo?
 
Sommige OM's zijn in het Duits, maar het meeste is engels. Volgens mij moet het van JAA ook in het engels. Enigzins goed duits is toch wel belangrijk voor de dagelijkse gang van zaken.
 
ff vraagje is Condor nu wel of niet overgenomen door AirBerlin?

Vond dit op AB's website.

Condor take-over called off


Air Berlin PLC and Thomas Cook Group PLC informed the German Federal Cartel Office on Friday about the withdrawal of the application to acquire Condor Flugdienst GmbH by Air Berlin. The September 2007 contract for acquiring Condor in the course of a share swap was cancelled by mutual agreement. Both companies have agreed to continue negotiations regarding the feasibility of alternative solutions. Both Air Berlin and Thomas Cook are interested in exploring other options. In a written communication to the Federal Cartel Office, both parties cited the significantly changed economic framework conditions since the contract was concluded – the price of kerosene alone has more than doubled in the meantime – as the main reason for withdrawing the application. At present, the parties involved intend to continue their discussions, without being subjected to time pressure.
 
Condor is (gelukkig) niet door AB overgenomen. Per 9 februari, dan zijn alle Condor aandelen in handen van Thomas Cook, is Condor volledig zelfstandig. De LH piloten die nog bij Condor vliegen kunnen voorlopig, met behoud van LH CAO, bij Condor blijven. De nieuwe contracten zijn dezelfde arbeidsvoorwaarden die AB hanteert, maar heeft verder niets met AB te maken.
 
Back
Top