Ook DLR (GU)

Ik mag eind januari DLR GU in Hamburg doen voor Cityline. Tot zover niets bijzonders, want volgens mij is half Nederland uitgenodigd. Maarrrrr, met nog zes week te gaan en geen SundP of ATTC wordt het volgens mij wel een beetje krap qua tijd.
Heeft iemand het uberhaupt gehaald zonder bovenstaande bedrijven?
Wat ik op dit moment heb zijn de DLR test oefeningen en een paar downloads uit 2001 van vage sites. Ik ben verder van plan om de Skytest cd aan te schaffen and that's it.
Wat is jullie mening: uitstellen die DLR GU óf een aantal uren per dag Skytesten en DLR-en?

Verder staat in de kennisbank dat er ATPL vragen komen, maar in de uitnodiging die ik heb ontvangen staat hier niets over in.

Alvast bedankt voor jullie input.
 
hoi,

Van wat ik me er nog van herinner komen er inderdaad een aantal ATPL vragen in voor. Is niet zo heel erg moeilijk. Ze vragen meer van die basis dingen. Verder is het ook goed te doen zonder training. Heb het ook gehaald. gewoon beetje oefenen elke dag dan moet het goed te doen zijn. Vond de FQ zwaarder. Maar ook die is te doen als je je hoofd erbij houdt.

Grtz.

Marlon
 
Heb dit jaar begin feb. een brief met uitnodiging voor de 28e gekregen voor de GU. Ben een week later naar ATTC gegaan, voorbereiding gedaan en uiteindelijk ook gehaald.. Het is opzich wel moeilijk, maar dit komt puur op je voorbereiding aan. Als jij je de komende weken in principe opsluit en veel gaat oefenen, zou het geen probleem moeten zijn. Als je je er echt niet goed bij voelt kan je het altijd nog uitstellen.. De onderzoeken die daarna komen is iets heel anders. De sim is geen probleem, al zou ik je wel aanraden om dat ding een uur of 2 af te huren om het gevoel een beetje te krijgen van de handling. En het laatste onderzoek zou je, mocht je Duits niet heel goed zijn, ook nog een cursus Duits tegenaan gooien.
Heb je meer vragen, pm me!

Gr P.
 
O.k. bedankt voor de snelle reacties! Weet ik in ieder geval wat ik tijdens de feestdagen moet doen. Geen Scrooge dit jaar ;)

Wat me verder opviel met m'n gesprekken met Frau Buck is dat ze me diverse keren vroeg of ik het zeker wist dat ik voor Cityline wou gaan en niet voor GermanWings. Behalve snellere upgrades tot captain zijn er nog meer adders onder het gras?
Ik heb trouwens definitief voor Cityline gekozen. Mijn sixth sense geeft toch de voorkeur aan Cityline.
 
Wat me verder opviel met m'n gesprekken met Frau Buck is dat ze me diverse keren vroeg of ik het zeker wist dat ik voor Cityline wou gaan en niet voor GermanWings. Behalve snellere upgrades tot captain zijn er nog meer adders onder het gras?
Ehh....stuk meer salaris en Lufthansa CAO..? ;)
Nee....blijf maar bij je CityLine beslissing....we kunnen je erg hard gebruiken.
Succes!
 
Zonder voorbereiding is het te doen. Met wat extra oefening (taal dus ook) zul je wel wat relaxter de resten ondergaan denk ik. Zelf heb ik het zonder die bedrijven gedaan.

Suc6!
 
Ik mag eind januari DLR GU in Hamburg doen voor Cityline.
Ben 23 jan de pinöt. Cursus is m.i. wel nuttig.
14/1-18/1 kun je er nog terecht (MUC) en FRA heel januari bijna.
E 1.390 voor GU en FQ inkl. hotel.

German Wings vs. Cityline... Die Qual der Wahl?
Neejoh.. A319/320's.. Zit niet eens meer een stuur in :grijns:..
 
Last edited:
yo mostly sunny,

Hoe heb jij je aangemeld bij CLH dan, dat je een mevrouw aan de lijn krijgt die je probeert te strikken voor germanwings...??

PM kan ook !;) ik hoor graag van je.

Greetz
C
 
Eerst via de reguliere website aangemeld. Verder had ik wat vragen over al die formulieren die je vervolgens mag versturen. Dus de contactpersoon (Frau Buck) angerufen en vervolgens begon ze over de voor- en nadelen Cityline & GermanWings. Daarna had ik haar nog twee keer nodig en weer was het: 'weet je zeker dat je voor Cityline kiest?'
 
Haha, die Frau Buck zit natuurlijk primair zieltjes te werven voor het LH concern..

Die skytest komt volgens mij van Topilots. ook zo'n bedrijf. Ik was erg tevreden over hun seminar trouwens. heb bij hen de FQ gedaan! heb je daar al geinformeerd voor beschikbaarheid GU cursus?

Heb me dus ook via een bedrijf voorbereid: als je het nu zou kunnen doen ivm tijd, geld etc dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan. Doe je het niet en haalt de selectie niet, dan sla je jezelf voor je kop omdat je een eenmalige kans hebt gemist om bij een erg goede werkgever te komen! (zeker German wings met uitzicht op LH concern). maarja dat is persoonlijk natuurlijk.

Denkt trouwens niet te licht over die ATPL vragen, want er zaten als ik het me goed kan herinneren toch wat instinkers en weetjes bij (mijn atpl theorie had ik trouwens wel al 3 jaar achter me ten tijde van GU).ook die duitstalige vragen zijn effe wennen als je je ATPL examens in het Engels hebt gedaan!. Alle Engelstalige vragen (examen is een mix van eng. en duits. vragen) komen uit dat voorbereidingsboek voor de cathay pacific sollicitatie procedure. dus als je die effe uit je hoofd leert heb je die alvast in de pocket!

succes in ieder geval! en ik zou toch echt nog een keer over germanwings nadenken, vooral met het oog op de toekomst!waarom wil je daar niet werken?
 
ga es even zoeken naar de atpl vraagjes, maar volgens mij heb ik er nog wel een paar op mijn back-up dvd´s staan. Mocht je interresse hebben pm me maar...
 
Wel een tafel , en je kan er rechtop in staan.
En je vliegt 'm niet bij Cityline:haha:
 
@ Capricorn: heb me inderdaad via lufthansa-pilot aangemeld.

@ Plane Driver: pm is onderweg en alvast dank!

@ de rest: daarom dus Cityline. Volgens mij is de onderlinge collegialiteit bij jullie super en de meesten van jullie hebben dezelfde sense of humour als ik.

@Jax: misschien heb je wel gelijk mbt GermanWings. Maar misschien in de toekomst is er te weinig ruimte voor hen als je het vergelijkt met Air Berlin die alles en iedereen opslokt. Persoonlijk zie ik meer bestaansrecht in Cityline. Maar ik ben geen luchtvaarteconoom. Ik dacht dat Crossair ook bestaansrecht zou hebben....De uitslag kennen we..
 
Jax, je schreef:
'Alle Engelstalige vragen (examen is een mix van eng. en duits. vragen) komen uit dat voorbereidingsboek voor de cathay pacific sollicitatie procedure. dus als je die effe uit je hoofd leert heb je die alvast in de pocket!'

Kun je me zeggen welk boek dit is / hoe ik hier aan zou kunnen komen?
 
@ egbert: effe googlen!

http://www.afeonline.com/shop/product_info.php?products_id=147

hier kun je hem meteen kopen zelfs! ;-)

en nee, ik heb hem zelf niet. ;-) ooit alleen een keer kopietjes met die vragen erop in mijn handen gehad. effe off topic: het easy jet technical questionaire dat je moet maken tijdens de easyjet soll. is ook 100% deze vragen.

@mostly sunny:

Tja bestaansrecht german wings kan ik ook niets van zeggen. Maar dan heb je wel een airbus rating in je handen. Maargoed een moeilijke keuze en ik begrijp je argumentatie wel. Denk alleen dat je financieel en carriere technisch beter af bent bij german wings.

groet

Jax
 
"Leider nicht bestanden" stond in mijn brief....
Heb de eerste ronde Champions League (DLR GU) dus niet overleefd 26 maart. Zag mezelf toch wel een beetje in de tweede ronde na een dag Hamburg. Real time de testen doen ging me zelfs beter af dan thuis. Helaas, het mocht niet zo zijn.
Jax, Sierra Mike Delta en DjBlackbird: bedankt voor jullie input!

Als een dankjewel aan het Bulletin Board ben ik bezig een verslagje te maken van het DLR gebeuren. Hopelijk hebben de mensen die na mij gaan er wat aan. Ik pak nog een aantal tissues en ga verder met solliciteren.
 
Back
Top