Tattoeages

In de UK krijg je een tattoo bij elk pak melk en zo is het dus ook gewoon onder luchtvaartpersoneel. De o-zo nette captain loopt op ica bestemming ook gewoon in zijn zwembroek en dan is ineens een tattoo van LIVERPOOL FC op zijn borst heel goed zichtbaar. Who cares?

Bij mijn huidige werkgever staat heel duidelijk:

Tatoeages en piercings: Toegestaan, zolang niet zichtbaar.
 
Toen ik jaar of 16 was had ik nog bedacht dat een assortiment van pleisters in verschillende kleuren echt een gat in de markt zou zijn....misschien maar eens patent aanvragen ;)

En over het eerst afmeten van waar hij komt, door een dunne stof van een overhemd zie je elke tatoo....
In de states heeft Johnson and Johnson nu pleisters in verschillende (bruin)tinten...
 
JO,

verwijdering van tattoo's
Ik dropte mevr kliko voor haar wekelijkse uitdeuk/plamuur/relax/in de modder zitten beurt bij het braschaats badhuis (belgie). en ik zag toch echt iets over tattoos verwijderen.

k.
 
Kan me voorstellen dat hij niet zichtbaar mag zijn, maar als je er een hemd overheen hebt wat zou het dan uitmaken? Het is toch je eigen keus ofniet? Mensen hebben soms iets te snel vooroordelen over tattoo's en schuiven je meteen in een bepaald doosje ;) Als jij je tattoo gewoon goed kunt afdekken zodat hij tijdens je werk niet gezien word kan me niet voorstellen dat je daardoor niet aangenomen zou worden. Als ze moeilijk gaan lopen doen, kun jeje ook afvragen bij wat voor bedrijf je nou eigenlijk aan t solliciteren bent.

Ik heb dr zelf geen maar kijk niet anders naar mensen als ze er wel 1 hebben. Of je moet van top tot teen volzitten ;)
 
Ik zou maar zorgen dat ie niet zichtbaar is. Hoe je het doet zoek je zelf maar uit, maar er zijn genoeg mensen die er wél over vallen.

Plaats anders ff een foto van je tatoeage, dan weten we waar we het over hebben.
 
JO,

verwijdering van tattoo's
Ik dropte mevr kliko voor haar wekelijkse uitdeuk/plamuur/relax/in de modder zitten beurt bij het braschaats badhuis (belgie). en ik zag toch echt iets over tattoos verwijderen.

k.

Ik geloof je graag :)
maar ben met even zoeken op google al genoeg tegen gekomen in ieder geval.
Brasschaat is trouwens goed te doen voor mij. Heb dan ook het vermoeden dat als ik hier heel hard uit het raam schreeuw dat jij me dan kan horen :grijns:

Maar geloof ook wel dat het helemaal geen probleem is als je er een hebt en die zichtbaar wordt tijdens een plons in het zwembad. Alleen of het een bezwaar is dat deze voor een klein gedeelte zichtbaar zou kunnen zijn tijdens werktijd.

Foto plaatsen lijkt me niet nodig Q-nimbus aangezien ik nu al voldoende heb aan jullie antwoorden.

nogmaals bedankt !
 
Last edited:
Captain op een boot of op een vlieger vervullen dezelfde representatieve functie, de captain op een boot zit er 95% vol mee een captain op een vlieger kan dat niet ? :dozey:
 
Captain op een boot of op een vlieger vervullen dezelfde representatieve functie, de captain op een boot zit er 95% vol mee een captain op een vlieger kan dat niet ? :dozey:

Mee eens. Dat tattoo-anker van m'n -varende- oom ligt inmiddels wel op de bodem van z'n bovenarm..

Zo'n tattoo hoeft natuurlijk niets over iemand te zeggen.
Lekker laten zitten hoor.

Zoals The Who al zeiden:
Welcome to my life, tattoo
I'm a man now, thanks to you
I expect I'll regret you
But the skin graft man won't get you
You'l be there when I die
:grijns:
 
Het is heel simpel: Onze klanten (passagiers) begrijpen over het algemeen helemaal NIETS van ons werk. Als je tijdens de vlucht naar de WC gaat vallen er al een paar om door een paniekaanval.

Dit gekoppeld aan het internet van tegenwoordig waar iedereen z'n mening kan spuien (zie net het topic over de zielige Telegraaf "journalist"), dan is het niet zo moeilijk om te bedenken waarom airlines liever iemand zonder -zichtbare- tattoo's heeft. Een piloot met donkere huid en een baard is voor veel passagiers een potentiële terrorist en een piloot met een tattoo is een Hell's Angel. Je mag dan bij aanname van een vlieger met een duidelijk zichtbare tattoo alvast een apart bakje maken voor de klachtenbrieven over hem, die komt gegarandeerd vol tijdens z'n carrière. Zelfs al is dat totaal onterecht.

In deze tijd waarin branding zo zorgvuldig wordt uitgedokterd is het ook heel simpel. Airlines (en andere bedrijven) besteden veel geld om precies de juiste kleur voor hun logo te hebben, de juiste vormen en uitstraling om zo precies hun kernwaardes te uiten naar het publiek. Een tattoo wordt door de meeste mensen met de volgende kernwaardes geassociëerd: "duister, louche, ruig, onbezonnen, alcohol, drugs, geweld, criminaliteit, alternatief, niet normaal" Ook hier weer, kan dat volkomen onterecht zijn. Maar je kunt begrijpen waarom een airline dat risico niet graag loopt.

Dit is uiteraard een beetje gechargeerd en er zijn allerlei gradaties. Een kleine "schattige" tattoo van een hartje of whatever zal waarschijnlijk weinig negatieve reacties uitlokken.
 
maare,..

waarom geen tattoo over je tattoo tot aan de onderkant van je arm..
of als dat te drastisch is,.. bodypainten kan ook..

gewoon een witte onderarm-mouw in laten graferen, en vergeet de manchet knoopjes niet ;)
 
Een tattoo kan ook handig zijn voor de navigatie.

maptattooass.jpg
 
Het is heel simpel: Onze klanten (passagiers) begrijpen over het algemeen helemaal NIETS van ons werk. Als je tijdens de vlucht naar de WC gaat vallen er al een paar om door een paniekaanval.

Dit gekoppeld aan het internet van tegenwoordig waar iedereen z'n mening kan spuien (zie net het topic over de zielige Telegraaf "journalist"), dan is het niet zo moeilijk om te bedenken waarom airlines liever iemand zonder -zichtbare- tattoo's heeft. Een piloot met donkere huid en een baard is voor veel passagiers een potentiële terrorist en een piloot met een tattoo is een Hell's Angel. Je mag dan bij aanname van een vlieger met een duidelijk zichtbare tattoo alvast een apart bakje maken voor de klachtenbrieven over hem, die komt gegarandeerd vol tijdens z'n carrière. Zelfs al is dat totaal onterecht.

In deze tijd waarin branding zo zorgvuldig wordt uitgedokterd is het ook heel simpel. Airlines (en andere bedrijven) besteden veel geld om precies de juiste kleur voor hun logo te hebben, de juiste vormen en uitstraling om zo precies hun kernwaardes te uiten naar het publiek. Een tattoo wordt door de meeste mensen met de volgende kernwaardes geassociëerd: "duister, louche, ruig, onbezonnen, alcohol, drugs, geweld, criminaliteit, alternatief, niet normaal" Ook hier weer, kan dat volkomen onterecht zijn. Maar je kunt begrijpen waarom een airline dat risico niet graag loopt.

Dit is uiteraard een beetje gechargeerd en er zijn allerlei gradaties. Een kleine "schattige" tattoo van een hartje of whatever zal waarschijnlijk weinig negatieve reacties uitlokken.

O-o-o, zorgvuldige uitgedokterde en dure branding ... waarom moeten die opendeuren of flauwekul zo duur zijn ... meestal vind ik het ontzettend dure gebakken lucht ... en wat een vooroordelen, die associaties met tattoo's.
ICA Airliners vervoeren lui van all over de world met een onnoemelijke schakering aan culturen. Vakantie-charters vervoeren mensen van alle lagen van de bevolking.
Kom op nou! Wat voor risico lopen die airliners nou met een captain met een tattoo ... tenzij het een cartoon van de profeet betreft natuurlijk, maar dan loopt de captain i.e.i. zelf gevaar.

p.s. ik heb zelf ook een bescheiden tattoo, net als Prins Bernard, die zeer werd gewaardeerd in luchtvaartkringen!
 
Putty, don't have a cow.

Het gaat er niet om of je het er mee eens bent of niet. Hoe je het ook wendt of keert, zo is de houding van de airlines. En als je graag bij een airline wilt werken, is het geen slecht idee om je daar aan te conformeren. Als je graag een statement wil maken, doe je dat maar lekker ergens anders, zo redeneert een airline.

De hele wereld hangt (helaas) van vooroordelen en preconcepties aan elkaar. Zelfs jij en ik zullen er bewust of onbewust een heleboel hebben.
 
In dagelijkse communicatie wordt bijna driekwart van alle communicatie door symbolische communicatie bepaald. Kijk maar op de luchthaven. Iemand met afgezakte baggyjeans en woeste "fresh out of bed look" kapsel zie je niet voor piloot aan. Je vraagt je eerder af hoe zo'n persoon eigenlijk een ticket kan veroorloven.

Terwijl iemand met een flightcase, donkere broek evt met donkere trui en witte blouse eronder, al gelijk als een positioning pilot wordt geclassificeerd.

Hele beschouwingen over een persoon zonder er ook maar één woord mee te hebben gewisseld.

Zo ook met tattoo's. Of hoofddoekjes. Oorbellen.
 
Ik heb eerstens niet de pretenties iets te kunne veranderen, tweedens niet de behoefte airline piloot te worden hoor.
Waar ik me een beetje over opwindt:
1. altijd die blabla rondom branding, begrijp me goed ik geloof in reclame maken (ben ondernemer geweest), maar niet in die poeha, alsof het hebben van een tattoo door een enkele captain het imago van de maatschappij schaadt ... wel netheid en correctheid van het personeel of het misdragen van enkele daarvan.
2. de conservatieve vooroordelen ... ik kan er naast een zichtbare tattoo dan nog wel wat bedenken om af te keuren: een kop als een biljartbal, een paar gouden tanden, een protserig opzichtig horloge (ik heb in een ander topic een aantal pooiermodellen gezien hoor).
Tot slot. Heel wat jeugd valt momenteel in zwijm voor de met tattoo's versierde David Beckham en niet alleen jeugd ... heel wat zakenmannetjes trekken aan wat hij draagt en gaan op reis met het vliegtuig. Er zijn maatschappijen die Beckham denk ik best als reclamezuil willen hebben.
 
Er zijn maatschappijen die Beckham denk ik best als reclamezuil willen hebben.

Als piloot? :grijns:

(kleine kanttekening: easyJet was destijds heel blij met een fameuze rugby prof als nieuwbakken cadet. Genoemde sportman vliegt nu bij Vrigin. En mr. Iron Maiden die vliegt ook rond ergens in een UK jet. Niks ten nadele van sporters dus, vond het gewoon een leuk inkoppertje om de vooroordelen te bevestigen.)
 
Last edited:
Toon mij één reclame waar één of meerdere tattoos duidelijk worden getoond bij die Beckham.

Google Images "Beckham" geeft op de eerste pagina één hele foto met een tattoo waarbij hij vergeleken wordt met de ster van "prison break".
 
Het gaat er om of een enkele captain met een tattoo het imago schaadt van een maatschappij. Ik geloof stellig van niet. Uiteraard heeft een tattoo invloed op de indruk die mensen krijgen van het dragende individu. Heb ik aan den lijve ondervonden; zowel positieve als negatieve reacties.

Maar dan toch eens een paar keuzen voorleggen:

Piloot A: strak in het tenue met korte mouwen, een tattoo op de onderarm, verder een enigszins sportief postuur van normale lengte.
Piloot B: strak in het tenue met korte mouwen, g e e n tattoo, verder een wat papperig postuur met duidelijk overgewicht.

Piloot A: zie hierboven
Piloot B: het tenue is netjes, maar iets te groot, g e e n tattoo, verder een klein tenger postuur.

Wie zou Jan Publiek prefereren als captain en wat zou de keuze zijn van een Airliner?
 
Het gaat er om of een enkele captain met een tattoo het imago schaadt van een maatschappij. Ik geloof stellig van niet. Uiteraard heeft een tattoo invloed op de indruk die mensen krijgen van het dragende individu. Heb ik aan den lijve ondervonden; zowel positieve als negatieve reacties.

Maar dan toch eens een paar keuzen voorleggen:

Piloot A: strak in het tenue met korte mouwen, een tattoo op de onderarm, verder een enigszins sportief postuur van normale lengte.
Piloot B: strak in het tenue met korte mouwen, g e e n tattoo, verder een wat papperig postuur met duidelijk overgewicht.

Piloot A: zie hierboven
Piloot B: het tenue is netjes, maar iets te groot, g e e n tattoo, verder een klein tenger postuur.

Wie zou Jan Publiek prefereren als captain en wat zou de keuze zijn van een Airliner?

Ach kom nou, op een solliciatie ? Piloten C tem Z en niét A of B.

En daar is waar het hier over gaat: verhogen of verlagen van kansen bij een sollicitatie. Als je al 10 jaar werkt bij een airline/bedrijf, en dan zet je een tattoo, of begin je je wat slordiger te kleden, dan zullen ze je daarvoor niet ontslaan omdat de drempel te hoog is. Maar bij een sollicitatie waar er ontelbaar veel kandidaten zijn die er wel "perfect" uitzien ?
 
Back
Top