TV-serie over vliegers-in-opleiding

Ik vind Top Gun Holland eigenlijk een grote reclamespot maarja toch ben ik wel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren:p:

De SP vond dat ook en heeft met hun gemiep kamervragen gesteld. Er is geen geld aan uitgegeven vanuit defensie en ze hebben ook niet de afleveringen geproduceerd.

Als het een reclamespot is dan wel een erg goede, die perfect laat zien wat je te wachten staat en hoe moeilijk de keuring eigenlijk is. Ik heb zat mensen ontmoet die er veel te makkelijk over dachten.
 
De SP vond dat ook en heeft met hun gemiep kamervragen gesteld. Er is geen geld aan uitgegeven vanuit defensie en ze hebben ook niet de afleveringen geproduceerd.

Als het een reclamespot is dan wel een erg goede, die perfect laat zien wat je te wachten staat en hoe moeilijk de keuring eigenlijk is. Ik heb zat mensen ontmoet die er veel te makkelijk over dachten.

oh dat van die SP wist ik niet. Die test dat ze op instrumenten een circuitje (ofzoiets) moeten afvliegen lijkt me best pittig. Maar wat ik me afvraag zou die keuring van de Luchtmacht moeilijker zijn dan die van bijv. KLS, Stella etc?
 
oh dat van die SP wist ik niet. Die test dat ze op instrumenten een circuitje (ofzoiets) moeten afvliegen lijkt me best pittig. Maar wat ik me afvraag zou die keuring van de Luchtmacht moeilijker zijn dan die van bijv. KLS, Stella etc?

Nee de keuring van Stella is het zwaarst en duurt ook het langst. Alleen de keuring van Pan Am Flight academy in Beijing is moeilijker. Van alle chinezen komt daar maar een piep en piepklein percentage doorheen !
 
Nee de keuring van Stella is het zwaarst en duurt ook het langst. Alleen de keuring van Pan Am Flight academy in Beijing is moeilijker. Van alle chinezen komt daar maar een piep en piepklein percentage doorheen !

Stella het zwaarst oh ik had verwacht dat de KLS toch wel de zwaarste had

p.s kan iemand die demonstratievlucht nog herinneren in het begin van de serie? ik heb een filmpje op youtube gevonden van (volgens mij) die vlucht waarbij je zeg maar de piloot ziet tijdens de vlucht:p: is daar iemand geintresserd in want anders wil ik hem wel posten
 
Stella het zwaarst oh ik had verwacht dat de KLS toch wel de zwaarste had

p.s kan iemand die demonstratievlucht nog herinneren in het begin van de serie? ik heb een filmpje op youtube gevonden van (volgens mij) die vlucht waarbij je zeg maar de piloot ziet tijdens de vlucht:p: is daar iemand geintresserd in want anders wil ik hem wel posten

Right, oh btw voor dat filmpje hebben we zowaar een topic! Staan nog best een aantal leuke tussen.
 
Stella het zwaarst oh ik had verwacht dat de KLS toch wel de zwaarste had

p.s kan iemand die demonstratievlucht nog herinneren in het begin van de serie? ik heb een filmpje op youtube gevonden van (volgens mij) die vlucht waarbij je zeg maar de piloot ziet tijdens de vlucht:p: is daar iemand geintresserd in want anders wil ik hem wel posten

Ja de keuring van Stella is echt het zwaarst. Daar moet je voor op je handen op de runway van teuge kunnen lopen. En voor de KLS keuring hoef je alleen maar voor blauw uit te slaan. En de KLu keuring is helemaal appeltje eitje. :blabla: :passed: :D
 
en als je toch een paar jaar intern zit heb je toch niks om je geld aan uit te geven! en mischien zijn het wel lease of huur autos om ze van punt a naar punt b te brengen. ik denk niet dat je een dikke audi gaat kope als je toch meestal intern zit en geen auto kan rijden...

Zijn zeker geen lease auto's, in een van de eerder afleveringen. Te zien via www.topgunholland.kro.nl. Zie je dat ze meegenomen worden om idd zon goedkope bak te kopen. Maar zoals iemand terecht opmerkte ze zitten intern. Je kunt goed sparen. En bovendien. Ze zeiden eerder ook al dat het eigenlijk niet te doen is om zonder auto alleen al op die basis te moeten leven. De grootte is enorm. Het is een vliegveld waar 17.000 mensen werken.
 
En dat was 'em alweer.

Eerste aflevering waarin ik meer vragen erbij heb gekregen dan antwoorden. Zo ben ik wel héél benieuwd op welk onderdeel van de medische keuring Jasper is afgekeurd en wat er verder kan worden gedaan aangezien er 'tijdelijk' werd gezegd toen hij werd afgekeurd.

Verder weer een prima aflevering die een leuk beeld gaf van de survival.
 
Wat ik vooral raar vond is dat hij weet dat hij nog naar een test moet bij het MCH, dus als hij geschikt is, dan drtaait alleen de volgorde om. Maar tegen zijn medekandidaten zegt ie dat t over is. Leuk programma, ik denk dat dit een van de mindere afleveringen is.
 
Ik denk dat ik hier iets verheldering over kan geven, ik ben zelf ook extra getest voor ischias (bij mij is dat een gevoelige zenuw, ((die je been bedient)) omdat ik bij m'n VMO-1 al aangaf dat ik hier soms last van krijg bij kou en/of als ik op bijv. beton zit.

Uitgebreid getest bij het CMH en gesprek met de neuroloog gehad, toen ook een MRI scan gehad en ik was helemaal 'clean'.

Mijn selectie is toen ook stopgezet , heeft ongeveer 2 maanden vertraging opgelopen. Mijns inziens duurt eerlijkheid het langst.

Just my 2-cents
 
Ja dat van die Audi's en BMW's vind ik ook echt niet kunnen! Je hoort er tegenwoordig niet eens meer bij als je niet minstens een A4 hebt!

De basis is gigantisch groot en in de "stad" is niet veel meer te beleven dus als je een keer in het weekend wilt stappen zijn Dallas en Oklahoma City het dichts bij, allebij zo'n 130 mijl. Dus ja, je hebt een auto nodig. Je hebt alleen rond de kerst 1 of 2 weken vrij dus moet je echt van je weekenden genieten. De benzine is goedkoop en in dit land zijn de sociale voorzieningen minder waardoor de belasting een heel stuk lager is en ze kennen hier geen BPM, EcoTax, kilometer-heffing, enz. Verder komt het vooral aan op sparen voordat je naar de VS gaat en in die (ruim) 2 jaar dat je hier zit. Het verhaal buitenland toelage kun je beter schrappen want ook bij Defensie wordt bezuinigd ;) Je hoeft geen honger te lijden hoor, anders hadden die auto's er ook niet gestaan, maar het is niet meer zoals "vroeger" ;) Overigens zijn de meeste van die auto tweedehands gekocht.

Iedereen die bezig is met de selectie of nog gaat beginnen, heel veel succes! Doe je best want het is echt de moeite waard! En als je vindt dat het te zwaar is, wacht dan maar tot je op de KMA zit, of de EMVO, of Sheppard of Ft. Rucker, Springfield en alles wat daarna nog komt... De selectie is er niet voor niets en is gebaseerd op jaren lange ervaring. Per jaar solliciteren meer dan 2000 jongens en meiden en slechts een handje vol heeft het geluk dat zij over die capaciteiten en eigenschappen beschikken die de Luchtmacht (of Marine) belangrijk vindt. Als je dan hard blijft werken en een beetje spaart kun je misschien ook een keer door Texas rijden in een A4, A5 of M3... En niet te hard rijden he!:grijns:
 
ik vond het ook een mindere aflevering. ik vind het ook zo kort een half uur... ze rouzen veel selecties doorheen zonder informatie te geven bijv. PO2 jaa je moet een presentatie inproviseren. het is meer dan aleen dat. medishe keuring zag je aleen ogen en fitheids keuring, nou er gebeurt meer dan dat. het lijkt allemaal zo makkelijk zoals hun dat laten zien maar in het echt jost het veel meer moeite. ik denk dat ze expres niet de mindere dingen laten zien zodat er meer mensen aanmelden :p:
 
ik ben tot nu toe verbaasd hoeveel info ze geven, anyway, hopelijk zie ik nog wat over de PVS voordat ik zelf opmoet!
 
Last edited:
En dat was 'em alweer.

Eerste aflevering waarin ik meer vragen erbij heb gekregen dan antwoorden. Zo ben ik wel héél benieuwd op welk onderdeel van de medische keuring Jasper is afgekeurd en wat er verder kan worden gedaan aangezien er 'tijdelijk' werd gezegd toen hij werd afgekeurd.

Verder weer een prima aflevering die een leuk beeld gaf van de survival.

op z'n ogen.... die voldeden niet aan de eisen. tenminste op dat moment niet...
 
Back
Top