engels probleem

saidcarlos

New member
hi,
ik heb gisteren te horen gekregen dat ik bij NLS ben aangenomen:cool:. Er is alleen een klein probleempje namelijk mijn kennis van het engelse taal:wegkwijt:. ze vinden(dat vind ik trouwens zelf ook)dat ik niet voldoende engels spreek en mijn uispraak is al niet te best. zijn er mensen die ergens een cursus hebben gevolgd en die vonden ze goed?
Ik woon trouwens bij amsterdam in de buurt. nog meer tips? ;)

alvast bedankt
 
Als het mij volgende week lukt om door de NLS selectie heen te komen, dan ga ik 4 maanden naar het buitenland om mijn Engels te verbeteren.
 
Misschien een idee om een zelfcursus te doen. Zoek eens op internet naar de cursus Engels van Rosetta Stone. Staat zeer goed aangeschreven. Nadeel is dat de software vrij prijzig is, maar er is vast wel op een andere manier aan te komen.
Veel Engelse boeken lezen helpt ook.
 
Om je Engels te verbeteren zijn er wel wat mogelijkheden, een cursus kun je ook doen maar naar mijn weten leer je veel meer door "spelenderwijs" het engels te leren.

Neem wat boeken uit de bibliotheek en lees ze, kijk een lading engelse films/series of tv programma's zonder NL ondertiteling, je zult merken dat dat toch iets lastiger is dan dat het klinkt (Belangrijk is wel dat je wat inhoudelijk fatsoenlijke films kijkt ipv die wegzit films, je moet goed gebrijpen waar het over gaat en ook na de film, dat valt vies tegen). Wat ook een makkelijke optie is en tegelijkertijd doen wat je leuk vind is gewoon jezelf bij een internationaal flightsim clubje melden. Daar praat je continu Engels met elkaar en je leert er enorm veel van.

Winds,

WvdB
 
Mijn engels is zelf best wel goed, al zeg ik het zelf. Waarom dit is, is volgens mij erg simpel;

Op Curacao hebben we alleen engelse TV (Dish Network :D )
Dus probeer die engelse films te kijken, en niet meer zoveel naar ondere kijken en te lezen wat ze nou eigenlijk zeggen in t nederlands. Van die ondertietelingen leer je niet veel! Ik zie heel veel mensen die alleen maar ondertitelingen aan t lezen zijn!

Ik praat zelf veel engels met vrienden die geen Nederlands kunnen

Op Forums

Met spelletjes

Xbox Live :D
 
Lees een paar luchtvaartboeken, veel BBC en kijk of je iemand kan vinden die goed engels spreekt om eens een paar middagen uitsluitend engels mee te spreken !

Komt goed !
 
kijk een lading engelse films/series of tv programma's zonder NL ondertiteling
Ik kijk al heel lang enorm veel films en tv series zonder ondertiteling, en dat is voor mij heel goed geweest om mijn engels te verbeteren (in de brugklas nog net aan een voldoende voor engels, en nu voor mijn eindexamen met een 9 geslaagd, en dat terwijl ik dyslectisch ben (dyslexie+talenvakken gaan nooit goed samen)).
Dit is iets wat ik heel erg kan aanraden, op de voorwaarde dat je er wel de tijd voor hebt (ik had nooit veel tijd nodig voor huiswerk+ik ben een kortslaper). En het is natuurlijk niet zo'n heel erg vervelende manier om de taal te leren.

Ik zal hier maar niet hardop zeggen wat een goeie manier is om gratis aan Engels talige (nieuwe) films te komen zonder ondertiteling, omdat auteurs dat niet leuk vinden, maar dat is niet al te moeilijk ;) .

Boeken kunnen helpen voor je engels lees/schrijf niveau, TV kan helpen voor je uitspraak en het luisteren.

Gefeliciteerd met je aanname bij de NLS, en succes ermee!

PS. Ik heb dan wel nog 1 voordeel, omdat ik dyslectisch ben lees ik zoiezo bijna nooit de ondertiteling (omdat ik het vaak toch niet bijhoud), en daarom word ik zoiezo wel gedwongen om mee te luisteren, dit is natuurlijk ook zo aan te leren om bij gewoon TV kijken niet naar de ondertiteling te kijken (alleen bij woorden die je niet snapt).
 
Films zonder ondertiteling veel engels lezen helpt goed om je uitspraak en woordkennis uit te breiden. Wij praten thuis op woensdag alleen engels met elkaar, nederlands verstaan we die dag niet. De uitspraak wordt hier niet beter van, maar je leert wel goed woorden in zinnen te gebruiken die ergens diep in je hersenpan zijn blijven hangen.
 
Over uitspraak zou ik me niet zo'n zorgen maken, in Engeland doen ze dat ook niet. Heb je ooit iemand verstaan die uit Liverpool komt? Of uit de heuvels van Schotland? Ik in ieder geval niet. ;)
 
Een Nederlander over de radio daarentegen pik je er altijd tussenuit...

Tsja, je kunt zeggen wat je wilt over Nederlanders met hun RT-accent (en soms is het inderdaad best genant)....ze zijn wel het beste te verstaan. wun, toe, trie...is nog altijd duitelijker dan one, tue, tuie van een Engelsman, als je snapt wat ik bedoel.
 
Ah joh, anders blijf je gewoon een paar maanden in het buitenland, vind ik zelf ook geen slecht idee.
 
Tsja, je kunt zeggen wat je wilt over Nederlanders met hun RT-accent (en soms is het inderdaad best genant)....ze zijn wel het beste te verstaan.


Ja, door andere Nederlands sprekenden. Hahaaaaaaaaaa.:haha::haha::haha: ROTFLMAO!!!
 
Gefeliciteerd met je aanname. Goede keus.

Ik had hetzelfde probleem als jij toen ik met een 3.6 voor Engels van het VWO afkwam. Toen ik mijn Engelse leraar vertelde dat ik voor een Engelse airline wilde gaan vliegen moest hij lachen. Wie het laatst lacht, lacht het hardst zal maar zeggen. Ik ben na het VWO twee maanden naar de UK geweest intern bij EF International Language schools. Is echt hele goede training die je daar krijgt ook kunnen ze je in een gastgezin plaatsen. Dan gaat je progressie nog harder. Ook kun je de Engelse cultuur leren wat handig kan zijn voor na je opleiding, want er zijn hier op dit eiland meer banen dan in NL.

Succes ermee

Hasta
 
Back
Top