Aangenomen!

Dag jongens en mannen!

Vanochtend heb ik eindelijk met leercontract bij de DFA mogen tekenen! 24 maart begin ik met de opleiding!

Na een cruise in de middelandse zee, ben ik gisteren terug gekomen. Ik heb in de cockpit de hele reis mee mogen vliegen, en heb alles op film staan. Als ik weer in Curacao ben (morgen ochtend vlieg ik terug) zet ik het digitaal, en probeer ik het op youtube te zetten!

Ik wil iedereen die me gesteunt heeft afgelopen (2) maanden! Mede dankzij jullie heb ik de moed erin gehouden!

Vanavond biertje voor jullie allemaal ;)

Groeten !!!
 
Gefeliciteerd !
ps waarom heb je voor dfa gekozen ?
ik dacht ergens te lezen dat je kls ging doen ?

Veel plezier en succes!
 
hoe heb je het in GODSNAAM voor elkaar gekregen de hele reis in die cockpit te mogen zitten :eek:

Op onze terugreis uit turkije vlogen we met een turkse maatschappij. Ik vroeg aan een stewardess of ik misschien even in de cockpit mocht kijken. Ze zei toen dat dat tegenwoordig allemaal niet meer mocht enzo. Toen we net waren opgestegen ging ik naar de wc en toevallig stond de co daar te wachten. Die moest ook naar wc. Dus ik maakte even een praatje met hem en vroeg of ik in de cockpit mocht kijken. Hij moest dit overleggen met de captain. Even later kwam hij terug en het mocht. Een tijd gepraat met beiden over mijn droom van het vliegen. Verder heb ik de hele vlucht in de cockpit gezeten :cool: !! Zelfs de landing mocht ik bij zijn. Een unieke ervaring :)
 
Goed om te horen Pattyboy! Ik ben vanaf begin maart 'gestationeerd' te Eelde/Paterswolde....... Alvast succes met je opleiding!
 
Last edited:
vlak na 9/11 mocht het niet meer nee, maar de laatste tijd hoor ik wel dat veel maatschappijen er weer wat soepeler in worden.
 
Heey mede klasgenoot,

Heb vorige week de 26e november mijn handtekening gezet bij de DFA en start ook de 24e Maart 2008.
Nog maar een ding te doen voor die tijd, het regelen van een kamer ;)

En idd je heb veel geluk dat je in de cockpit mocht zitten, tegenwoordig zijn ze niet allemaal zo makkelijk en zeker niet met de landing.

Greetsz,
Sander
 
Probeer het bij transavia altijd weer, mag noooooit. Wel ervoor of erna, maar niet tijdens de vlucht helaas. Zou het zo graag eens een keer mee willen maken. Lucky bastards!

Zal het maar met mn World Air Routes dvd's moeten doen :p
 
Ik heb van CUR - AMS de hele 10 uur vol in de cockpit mogen zitten. Ik ken de grond baas van KLM persoonlijk (ook lid van de club) en hij zei laat me even bij de piloten kijken of je even mag kijken. Hij kwam terug en zei dat ik me rotzooi moest pakken en in de cockpit mocht kijken.

In de cockpit toen heel veel gepraat. was erg gezellig, een captain, co, en een co co (MD-11). Toen ze klaar waren met push back vroegen ze of ik het leuk zou vinden om te blijven zitten ! Jah geen probleem, dus ik in de middelste jumpseat de hele vlucht zo ongeveer gezeten! Dit waren de leukste piloten ooit! Ik herriner me de co piloot, xxxx heette hij volgens mij!

De vlucht naar Milan vanaf AMS heb ik niet in de cockpit gezeten. Dit kwam door het gestress van de stewardess en het helemaal vergeten was te vragen.

De terug vlucht van Milan naar AMS kwam ik binnen en stond de captain bij de deur. Dus ik vroeg of ik even snel in de cockpit mocht kijken. Jah kom maar even binnen. En praten weer natuurlijk, dat ik piloot ben op curacao, hup hun kennen curacao dus over curacao praten en het vliegen, en daarna begonnen over mijn ATPL studie waarmee ik dus binnekort begin. En ze vroegen weer of ik wilde blijven bij de start! Geen probleem dus.

Een maal de lucht in zeiden ze van ach blijf maar lekker zitten joh! :)

Vandaag in de MD-11 van AMS - naar CUR kende de senior purser me nog van de 1ste vlucht maar helaas zat de cockpit vol vanwege een piloot die uitgechecked werd. Helaas maar ik ben nu blij dat ik thuis ben :)

Bedankt allemaal

en Kawasan, tot maart dan. Ik heb waarschijnlijk het 1ste jaar een kamer bij DFA zelf intern
 
Last edited:
Vanavond biertje voor jullie allemaal ;)

Gefeliciteerd!!!!

Dat biertje he, kan je dat nog even uitstellen. Ben vanaf 7 november op Curacao. Ga daar ook nog even een rondje vliegen (nog bedankt voor de nummers van de vliegclub aldaar). Dus wie weet, tot in de bar :biertje:
 
Jongens, doe dit nou niet. Laat de namen van die mensen er nou buiten.

Als je een paar Amerikanen of Britten op je vlucht hebt, die zien dat je de cockpit ingaat heb je denk ik een probleem als Flightcrew.

Groet KL
 
Hoe bedoel je, wat heeft een Amerikaan of een Brit in een Nederlands toestel te zeggen?

Namen kun je misschien beter inderdaad weghalen uit de post Patty..
 
Zou die naam ff weghalen. Tel je zegeningen anno 2007 als wannabe, maar gooi geen namen/data op internet.

Voor de rest heeft een Amerikaan en/of Brit in een Nederlandse kist net zoveel te zeggen als een Nederlandse passagier in een Britse en/of Amerikaanse kist. Niks nadda noppes.

Wat Kl (correct me if im wrong) wel probeerd te zeggen is denk ik dat als je het wereldkundig gaat maken dat je niks te zoeken had in de cockpit. Dus ook geen directe vriend/familie was van iemand voorin, dat je dan inderdaad gezeik kan krijgen van Britten als je over hun luchtruim heen vliegt (als ze hier vanaf weten).... Maargoed, aan het eind van de rit blijft het een PH kist.
 
Jongens, doe dit nou niet. Laat de namen van die mensen er nou buiten.

Als je een paar Amerikanen of Britten op je vlucht hebt, die zien dat je de cockpit ingaat heb je denk ik een probleem als Flightcrew.

Groet KL

Heb het op de grond meegemaakt op Washington Dulles. Na de vlucht even kijken schijnt kennelijk ook niet te mogen :bwah: Ik hoor die veiligheidsagent nog schreeuwen :grijns:
 
Wat, ben je zomaar naar binnen gestormd?
Volgende keer netjes vragen.

''binnen gestormd'' zijn grote woorden. Ik mocht na de vlucht eventjes kijken. Tijdens een gesprek met de piloten, kwam er opeens een zogenaamde ''veiligheidsagent'' aan boord. Hij zei dat ik direct weg moest gaan. (en nee, dat was niet op een vriendelijke manier). Op de grond al niet in de cockpit mogen vind ik wel erg ver gaan.
 
Misschien moest hij de gate sluiten en was jij de laatste pax die de boel ophield?
Ik dacht even dat je een schreeuwende airmarshal achter je aan had :grijns:
 
Back
Top