SAS Dash8-400

@Viper

Toen ik dat schreef ging het alleen nog om dat ze de vloot weer geground hadden. Dat vind ik toch een verstandig besluit, want het was wachten op een dodelijk ongeval. Dat het probleem bij SAS ligt vind ik ook het meest waarschijnlijke antwoord.
 
Tja, merken die Zweden zelf ook eens hoe het is als ze een pakketje krijgen dat ze zelf in elkaar moeten zetten....die handleidingen van IKEA zijn ook niet een van de meest gedetailleerde:grijns:

Al met al een ernstige zaak voor beide partijen!

Climb350

Misschien is dat het probleem. Ze proberen die hele vloot met 1 imbussleutel in elkaar te zetten.
Hier en daar nog een houte pennetje en een likkie lijm, en het zou moeten houden...
 
Naast de succesvolle Zweedse gehaktballetjes en Smørrebrød, heeft SAS sinds zaterdag in de aanbieding:

Q400 met knäkkepøt

alle 27 in één koop!!! (momenteel nog slechts 24 resterend)
 
Misschien kun je er een succesvolle paraclub mee beginnen? Die van SAS zijn goedkoop, turboprop doet het bij para's ook altijd goed, en bij de landing zit er sowieso niemand meer achterin?
 
Naast de succesvolle Zweedse gehaktballetjes en Smørrebrød, heeft SAS sinds zaterdag in de aanbieding:

Q400 met knäkkepøt

alle 27 in één koop!!! (momenteel nog slechts 24 resterend)

das best resoluut! Waar heb je die info vandaag, of heb ik ergens overheen gelezen??
 
Valt me op dat het alleen bij SAS gebeurt de hele tijd, misschien is er wel sprake van sabotage..... ?? Een engineer die niet meer echt happy is met z'n terms en conditions ?
 
De European Aviation Safety Agency (EASA) trekt het vliegveiligheidcertificaat voor de Dash 8 Q400 mogelijk in :grijns:

bron
 
De European Aviation Safety Agency (EASA) trekt het vliegveiligheidcertificaat voor de Dash 8 Q400 mogelijk in :grijns:

bron

Zou wel een beetje voorbarig zijn. Aangezien het alleen (?) SAS betreft, zal het probleem daar moeten liggen.

Bounty 53 said:
Valt me op dat het alleen bij SAS gebeurt de hele tijd, misschien is er wel sprake van sabotage..... ?? Een engineer die niet meer echt happy is met z'n terms en conditions ?

Jij bent zeker ook degene die in opdracht van 'Little Grey Man' namens de New World Order Chemtrails loopt te trekken?
 
Lijkt me ook niet zo heel erg waarschijnlijk dat de EASA het vliegveiligheidscertificaat intrekt.
Iedereen heeft na de 1e 2 incidenten de gear actuators na moeten kijken. Als ze goed waren mochten ze weer vliegen.
Heeft SAS misschien wat over het hoofd gezien tijdens het nakijken?? Aangezien het weer een gear actuator is.....

Het lijkt me ook dat de EASA behoorlijk commentaar gaat krijgen van de andere EU airlines die met de Dash 8-400 vliegen als het certificaat toch wordt ingetrokken, aangezien het alleen bij SAS gebeurt.
Denk dat dit eerder een beetje te ijverige journalist is die dit heeft geschreven.
 
Mogelijk heeft het met het noordelijke weer te maken. Als de oorzaak corrosie is. Misschien dat er slush tijdens de start op bepaalde onderdelen kan aankoeken? Over langere tijd veroorzaakt dat corrosie, terwijl andere (zuidelijkere) maatschappijen dit probleem veel minder vaak hebben?
 
Ben zelf in Scandinavie vaak op besneeuwde banen geland. Wat men daar doet om de braking action te verbeteren is het strooien van steentjes op de baan.

Dit werkt uitstekend, maar wie zegt dat opspattende stenen geen beschadigingen veroorzaken aan het LG en zodoende de beschermende verflaag beschadigen waardoor er icm slush misschien versnelde corrosie optreed?

Oh ja, niet reversen op die met stenen bestrooide banen ;);)

GF.
 
Back
Top