Crew moet blazen, B737 aan de kant

Aan de kant gezet: "meneer, u moet even de vluchtstrook op" lol
Zeg, wat is er op V(ictor) aan de hand? Ah, 't is een alcoholcontrole.

Niet te hard roepen! Straks staat Campingzender-muppet Andre van der Toorn met Koos $pee langs te baan om 'argeloze piloten' naar de kant te trekken........... Dan mogen we binnenkort ook niet meer bumperkleven of rechts inhalen op SPL of staan er struikrovers langs de taxibaan naar 18R/36L.....

reactie van een piloot: "Tja, ik zag het rode stopbordje niet vanuit de cockpit toen u zo vlak voor mij ging rijden...."
 
Zelf heb ik vrijwel elke dag " grote twijfel aan de geestelijke vermogens" van ons midden en hoger management...zo kan je wel aan de gang blijven met je twijfels.
 
Niet te hard roepen! Straks staat Campingzender-muppet Andre van der Toorn met Koos $pee langs te baan om 'argeloze piloten' naar de kant te trekken........... Dan mogen we binnenkort ook niet meer bumperkleven of rechts inhalen op SPL of staan er struikrovers langs de taxibaan naar 18R/36L.....

reactie van een piloot: "Tja, ik zag het rode stopbordje niet vanuit de cockpit toen u zo vlak voor mij ging rijden...."

Amen!:cool:
 
Niet te hard roepen! Straks staat Campingzender-muppet Andre van der Toorn met Koos $pee langs te baan om 'argeloze piloten' naar de kant te trekken........... Dan mogen we binnenkort ook niet meer bumperkleven of rechts inhalen op SPL of staan er struikrovers langs de taxibaan naar 18R/36L.....

reactie van een piloot: "Tja, ik zag het rode stopbordje niet vanuit de cockpit toen u zo vlak voor mij ging rijden...."

Iedereen in de cabin zonder gordel een bekeuring EN een Gordeldier-cadeau'tje!
 
Het hek is van de dam, je kan nu wachten op de volgende clown, cabin crew of pax, na deze Telegraaf berichtgeving.

Ik weet niet hoe het precies gegaan is dat,”aan de kant zetten”, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze, eh, controle, op de taxitrack is uitgevoerd.
Busje met bromsnorren komt aangesneld, met een trap hotseknontsend hangend aan de trekhaak, slippend en burning rubber voor de neus van de kist tot stilstand komt.
Of waren ze te paard? En dan, over de handheld radio, “1CV aan garage, 1CV aan garage”, “Garage aan 1CV, wat is er?” “Aah, garage, kun je even een trapje sturen, zijn we vergeten” “Begrepen 1CV, out”
En dan, de opperwachtmeester met megafoon, “deur open, politie”. De kist helt een beetje naar links over omdat inmiddels alle paxen links naar buiten kijken.
Als het zo gegaan is dan moeten we concluderen dat Monthy Python terug op aarde is.

Even door fantaserend, het had natuurlijk ook als volgt kunnen gaan tijdens het taxien.
PF, flaps 15, PNF, flaps 15, krkrk, KL.xxxx, hold position, hold position. Throttles closed, remmen. Capt. “Ground, KLxxxx, what problem? KLxxx, switch to 123.45.
Capt. ground, KLxxx, ?? GND, heren het spijt ons maar de KMAR heeft gevraagd jullie te stoppen. Ze willen controle doen. Capt. ehh, controle, ?? beetje late in the game voor dat, controle voor wat? GND, tja, moet je ze zelf maar vragen, shut down engines en open de deur.”
Even bizar als bovenstaande.

Hoe zou het afgelopen zijn als je als Capt. de volgende conversatie zou hebben aangegaan?
KM over de handheld, “kunt u de deur openen, we moeten controleren. Capt. controleren voor wat? KM. dat vertellen we wel als we binnen zijn. Capt. dacht het niet, er komt hier niemand binnen voordat ik weet wat er aan de hand is en dan nog beslis ik zelf wel wat te doen. KM, wilt u gearresteerd worden? Capt. op welke grond? KM, weigering politiebevel op te volgen. Capt. luister ns zwaailicht, je kan daar blijven roepen totdat je een ons weegt maar ik doe niks als jij niks wil zeggen.
ATC, he, wat staan jullie daar te ouwehoeren, komt er nog wat van? Capt. zal even mijn baas bellen, die gaat over dit sort dingen” Ad infinitum etc.
Er zal bij KLM wel een SOP over geschreven worden, "wat te doen als U aan de kant gezet word" :haha:

Zou je als Capt, hier mee in nanny state NL. wegkomen? Staat je baas achter je of word je aan de drooglijn gehangen?
Graag alleen gekwalificeerde ervaringsdeskundigen.

Ben overigens zeer benieuwd naar de motivatie van de betreffende purser, gaat dat al een beetje rond in de SPL wandelgangen?

Cheers
Art
 
@ART,

je hebt idd gelijk het hek is nu van de dam,
misschien zijn we doorgeschoten met het hele CRM gebeuren, bij ons zijn ze van CRM afgestapt, en heet het nu TEM, Threat Error Management. er zijn tussen de 2 echter wel wat verschillen.

Mijn baas zou me beschermen als hij zeker wist dat er geen alcohol in het spel zou zijn en nog lachen ook als je een piss taking actie uithaalt met de politie. Is er wel alcohol in het spel is het onslag op staande voet!!
Een Purser in HKG een vlucht zo vertragen of cancellen is "tjuss" het rare hieraan is weer het feit dat als er wel wat mis zou zijn de purser de hemel in geprezen zou worden. de dubbele standaard zoals gewoonlijk.

vwb die purser, die naam is nu bekend, en elke keer als ze gaat werken wordt hij/zij scheef/niet aangekeken door de cockpit. geen werkbare situatie lijkt mij
en aangezien we als vliegers toch redelijk tijd over hebben, zullen de grappen/opmerkingen niet van de lucht zijn.
Als ik met diegene zou moeten vliegen zou ik vragen of we voordat we naar de kist gaan een breath test kunnen doen zodat er niet gebeld hoeft te worden, uiteraard de tong eruit en die purser helemaal onder hijgen!!!!en opmerken scheelt tijd en geld!:D

lekker kinderlijk ik weet het!!!
 
@ Kliko,

Wat is haar naam dan en ik neem aan dat ze alleen Europa vliegt?
 
binnen KLM is de naam nu wel bekend, ik weet niet wie het is , ik werk niet bij KLM.
is het trouwens een Hij of Zij

k.
 
In de states zijn er nu een aantal alcohol gevallen geweest, eentje waarbij de kist terug moest taxieen naar de gate. Die anderen zijn tijdens de preflight in de kraag gevat. Bij bijna alle gevallen was het de security die bij de checkpoints alcohol rook.
 
Back
Top