Crew moet blazen, B737 aan de kant

X

XDgb14

Guest
ARTIKEL (De Telegraaf)

Lekker om zo'n valse :eek!: als klokkenluider aan boord te hebben.
M.i. volledig terecht dat de cockpit bemanning het voor die dag voor gezien ..... :grijns:
 
Wat een commentaar :eek!:

"Wat een eikel! Naar ik hoop kan die z'n loopbaan als purser wel vergeten. Wie wil er (nog) met een verklikker vliegen?"
"Piloten vinden zichzelf nog steeds veel te bijzonder."
"Ik moet zeggen de laatste paar KLM vluchten waren hel, waarschijnlijk door de oude floot die ze gebruiken op europese vluchten (Fokker 70/100, Boeing 737-300/400)"
"Dit zou standaard moeten gebeuren er wordt onder de crew heeeeeeeel veel gedronken voordat er gevlogen wordt - van een oud stewardess"
"Het blijven valse nichten die Pursers."
"En een test op het gebruik van drugs zou ook niet gek zijn"



Dames en heren, is dit echt gemiddeld Nederland? Dan is deze smiley wel op zijn plek: :huilt:
 
HAHAHA, telegraaf...
Aan de kant gezet: "meneer, u moet even de vluchtstrook op" lol

@ Naudje: Telegraaf lezers zijn niet in te delen in een categorie gemiddeld, ze passen namelijk in geen enkele categorie.

Neem deze reactie: "Welke maatschappij was het?" Nee dan ben je lekker goed in lezen.
 
Schijnt inmiddels het schandaal van de week te zijn bij KLM. De purser zou de politie gebeld hebben, maar de vliegers niet eerst zelf hebben geconfronteerd danwel vriendelijk gevraagd.

Lijkt me een ongelofelijk zwaktebod van de purser (of er verdere dingen speelden, bijvoorbeeld dag 3 van een indeling met dezelfde cockpit, je weet het niet). Ik zou als vlieger ook dusdanig beledigd en voor paal gezet zijn dat ik ook naar huis zou gaan. M'n oren klapperden toen ik het verhaal voor het eerst hoorde.
 
Ik zie niet zo goed met welk recht de Luchtvaartpolitie een reeds vertrokken 737 'aan de kant kan zetten'. De vliegers hebben waarschijnlijk vriendelijk meegewerkt aan het verzoek, maar stel dat ze nee hadden gezegd?

Leuke sfeer heb je dan trouwens.
 
Leuk :wegkwijt:

Van je collega's moet je het maar hebben! Er zijn wel wat meer charmante manieren om zoiets op te lossen denk ik in plaats van tijdens het uittaxien 112 bellen. Het zal haar of hem niet echt in dank worden afgenomen deze actie. Niet door het bedrijf en nog minder door de collega's.

Betrokkene kan zich verheugen op een aantal gezellige vluchten na het ziekteverlof denk ik.... :grijns:
 
Bij bewijsbare verdachten kan men natuurlijk vliegtuigen aan de grond houden, ik zie daar geen probleem. Aansluitend aan het incident had men kunnen besluiten verder te vliegen, dus de LVP had in die zin de vlucht niet gecancelled, alleen delayed.
Dat men, als cockpitbemmaning, geen vertrouwen in de crew meer had, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Men mag, zover ik weet, een crew alleen laten blazen, als ze hun dienst al uitvoeren. Dat wil zeggen, ná offblocks. Niet daarvoor, daar ze nog niet aan het besturen van een voertuig deelnemen. Dus men "moet" het vliegtuig aan de kant zetten..

Tenminste, zo is het hier in DL.
 
Ik ben wel is benieuwd naar het verhaal van de Purser die 112 heeft gebelt.
 
Men mag, zover ik weet, een crew alleen laten blazen, als ze hun dienst al uitvoeren. Dat wil zeggen, ná offblocks. Niet daarvoor, daar ze nog niet aan het besturen van een voertuig deelnemen. Dus men "moet" het vliegtuig aan de kant zetten..

De regels verschillen toch erg per land. Bijvoorbeeld in de UK/US kan iemand
gestopt worden zodra er de intentie is te vliegen onder invloed van alcohol.
Dus dat betekend ook iemand die onderweg is naar het werk of van/naar de
crewroom of op weg naar het vliegtuig! Vergeet ook niet dat alle pre-flight
preparation/briefing in de crewroom onderdeel is van je duty...

De manier waarop hier is gehandeld (door de bertreffende cabin crew) is
bijzonder betreurenswaardig. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar het
reporten van een bemanningslid zoals hier is gebeurd is de absolute laatste optie.
 
Wij hebben ook vaak genoeg random blaas testen voor de Duty.
Zelfs voordat je uberhaupt hebt ingechecked staat er al een potige
Russische die je een blaastest in je gezicht duwt.

"Gyou blaski novw"
 
De manier waarop hier is gehandeld (door de bertreffende cabin crew) is
bijzonder betreurenswaardig. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar het
reporten van een bemanningslid zoals hier is gebeurd is de absolute laatste optie.

Als voor het betreffende lid van de cabin crew pas tijdens het taxiën het vermoeden ontstond, of vlak er voor, dan vind ik de manier van handelen niet betreurenswaardig te noemen. Ik vind het aan de andere kant ook vreemd dat is uitgelekt dat het vermoeden kwam van een van de leden van de cabin crew; waarom is dit niet anoniem gebleven?
 
Als voor het betreffende lid van de cabin crew pas tijdens het taxiën het vermoeden ontstond, of vlak er voor, dan vind ik de manier van handelen niet betreurenswaardig te noemen.

Point taken. Ondanks dat het opzich wel redelijk onwaarschijnlijk is dat het pas in zo een
laat stadium is opgemerkt.
 
Indien het inderdaad de purser zou zijn is het absoluut onwaarschijnlijk dat pas tijdens het uittaxienen het vermoeden van alchohol misbruik rees, omdat deze juist het meeste contact heeft met de cockpitbemanning tijdens de vluchtvoorbereiding. Verder gaat de deur op slot uiterlijk bij het off blocks gaan en is er alleen nog contact tussen cockpit en cabine d.m.v. het ''ready'' melden. De kans dat dan ineens alchohol misbruik opvalt is dan erg miniem.

Tevens kom je als vlieger tussen de tijd van aanmelden in het BMC en off blocks gaan zo veel andere mensen tegen, dat het zeer onwaarschijnlijk is dat niemand anders het gemerkt zou hebben...

Maar hoe dan ook, het is absoluut niet goed te praten dat dit cabinelid niet eerst de betreffende vlieger(s) heeft gevraagt of ze gedronken hadden.
 
Misschien kwam tijdens het uittaxien het platvinkje pas uit de binnenzak .. :grijns:

5564-jack-flask-lg.jpg
 
Zag laatst nog een Boeing aan de kant staan.........

Zeg, wat is er op V(ictor) aan de hand? Ah, 't is een alcoholcontrole. Binnenkort in een NOTAM???

Wel triest dat sommige dingen zo moeten lopen, geeft wel iets aan over de verhouding binnen de crew. In ieder geval, better safe than sorry!
Alleen zal het voor bepaalde personen wel gevolgen hebben.

GF.
 
Zowel de purser in kwestie als de betreffende marechaussee (haar vriend, werkzaam in de meldkamer) zijn geschorst, hangende het onderzoek.

Wat mij betreft blijven ze dat voorlopig. Wat een belachelijke gang van zaken -> je zult maar aan boord hebben gezeten.
 
Back
Top