Ryanair interview via CAE

joostenf

New member
Ondanks dat er veel geschreven is over de grading etc etc...

Ik heb de MCC cursus via CAE in Brussel gedaan, waarbij sim sessie 1 en 5 beoordeeld worden door CAE op geschiktheid. Je hoeft dan niet meer de sim in bij FR.

Ook doe je een written general knowledge test, en een engelse test.


Als je deze asessment positief afsluit, dan maakt CAE een afspraak voor een interview bij FR.. maar weet iemand uit ervering wat er daar allemaal aan bod komt?

Dit omdat je eigenlijk alles uit een gewone selectie al gedaan lijkt te hebben.
 
Last edited:
Je krijgt een uitnodiging om naar East Midlands te komen voor een gesprek.
Dit is exact hetzelfde als voor iemand die voor het volledige assesment komt.
Het enige verschil is dat mensen die de RYR mcc gedaan hebben niet hoeven te simmen.

In andere threads staat een hoop info over het gesprek. check ook Pprune!

succes
 
@Joostenf: heb net de kennisbank ge-update...dussss....info alleen van rondhangen in EMA, misschien dat iemand die recentelijk een interview heeft gedaan dit kan updaten?

@737ES: Nee
 
Ik heb afgelopen februari mn MCC gedaan bij CAE.
Nu heb net een uitnodiging gekregen om naar East Midlands te komen, waarin wel weer een sim assessment is aangekondigd. Is dit een standaard uitnodiging, of je wel of niet de RYR MCC hebt gedaan, of is er wat gewijzigd?
 
Euh, wat denk je zelf?
FYI: grading hoort er nou eenmaal bij....voor de MCC heb je betaald dus die haal je....dat wil niet zeggen dat je de grading haalt, maar het zal wel makkelijker voor je zijn (ga ik vanuit dan)
 
voor de MCC heb je betaald dus die haal je....
idd

Je krijgt een uitnodiging om naar East Midlands te komen voor een gesprek.
Dit is exact hetzelfde als voor iemand die voor het volledige assesment komt.
Het enige verschil is dat mensen die de RYR mcc gedaan hebben niet hoeven te simmen.

Was nav deze (en andere) posts. Ik merk t dus wel.
 
Last edited:
Heb ook de uitnodiging gehad. Het was idd eerst zo dat je GEEN sim meer hoefde te doen in EMA. Dit is dus veranderd; je moet WEL simmen. CAE vertelde in eerste instantie dat je hier niet op af kon vallen omdat het vanuit Ryanair een evaluatie zou zijn van de selecties van CAE, maar dit klopt dus niet. Het is wel degelijk een selectie onderdeel.

Wanneer mag jij? Ik de 17e. Vertrek op de 16e. Suc6!

Iemand nog tips voor accomodatie? Hilton is 95 euro voor B&B, heb nog niet goedkoper gezien.

Greetz,

JC
 
Dat je nu wel een grading moet doen is om eerder genoemde reden natuurlijk wel een beetje te verwachten....

Probeer het Thistle eens met (even bluffen natuurlijk) Ryanair rate...is 57 sterling ex BTW....
En er zijn nogal wat B&B's in Castle Donington (om de hoek) met als max kosten 45 pond...
Je moet wel ff snel zijn, want van 19-22e is de Britse Grand Prix daar...gekkenhuis....tentje zou misschien nog een beter idee zijn
 
Last edited:
Ik heb ook doorgekregen alsnog de sim moeten doen in EMA, ben er niet echt blij mee omdat ik puur voor de grading de mcc heb gedaan (geld verloren op deze manier). Echter staat aangegeven in het contract dat er idd niks gegarandeerd werd. Btje jammer dat het zo gaat....

"Employment as a Pilot
Customer accepts that the selection by CAE and/or Ryanair of the Customer for the training will not guarantee in any way whatsoever that the Customer will actually enter into the Ryanair B737-800 typequalification training program or be employed or retained by Ryanair as a pilot on Ryanair aircraft and Customer hereby waives and releases any rights, claims or causes of action it may have against CAE in this respect."

iedereen succes
 
MCC was in mijn tijd een post van 16000 Euro van het totale NLS budget per leerling...er wordt gewoon geld op verdiend....En zoals eerder gezegd, je betaalt voor je MCC en men wil de gang erin houden leerlingen hun opleiding af te maken, dus dat zegt al bijna genoeg over de kwaliteit van het examen
Maar waar maak je je zorgen over? Als je de MCC op RYR procedures hebt gedaan heb je al kilometers voorsprong....je zal dr aan moeten wennen dat je elke 6 maanden in de sim zit en elk jaar een linecheck doet....part of the game...

En van baangarantie uitgaan is een beetje naief als je niet de KLS doet...

Trouwens, de MCC is altijd volgens KLM-procedures geweest, maar dat betekende niet dat je bij de KLM aangenomen zou worden
 
Last edited:
Onassis, klopt wel wat je zegt. En Baangarantie was het natuurlijk niet.
Maar er werd geadverteerd met MCC & selectie. Ma.w. als je die selectie haalde, hoefde je alleen maar een interview te doen. Dat was de reden dat ik een bijna 7000 euro kostende MCC heb gedaan, waar ze ook voor 4000 euro te doen zijn.

Maar goed, we mogen op bezoek in EMA, en daar ging het om.

André, bedankt voor je tip, is geboekt!
Zijn er nog FR mensen in EMA op de 17e? Misschien 's avonds een biertje doen?
 
JC: onder het topic: Wie kan je niet vertrouwen?: Vliegscholen!
 
Vandaag presentatie van Ryanair mogen bijwonen bij CAE Hoofddorp. Die MCC/grading regeling is erg nog steeds, echter geldt deze alleen dus voor NLSers die hebben aangegeven een Ryanair grading te willen doen (kost e250,- voor overvliegen examinator).

Daarna hoef je alleen nog maar 260,- pond te betalen voor je assesment..that's it. (dit verhaal is zowel door Ryanair, als CAE NLS bevestigd).
 
Dusss... dezelfde examinator als die voor NLS leerlingen heeft mijn checkride als goed voor Ryanair beoordeeld maar omdat ik niet van NLS ben moet ik nog een keer grading doen? .......
 
Dusss... dezelfde examinator als die voor NLS leerlingen heeft mijn checkride als goed voor Ryanair beoordeeld maar omdat ik niet van NLS ben moet ik nog een keer grading doen? .......

Duh

OF je betaalt een ton en dan mag je mekken, of je betaalt minder en dan mag je later op je weg schokken....zie ook: hoe kies ik mijn vliegschool
 
Last edited:
Xolon, ik kan je verhaal niet ontkrachtigen, echter voor zover ik het begreep van CAE vind Ryanair de selectie van CAE niet streng genoeg en willen ze iedereen weer in de sim hebben. Het zou m.n. om het hand-flying gedeelte gaan, want in Brussel word eignelijk vnl. op de automaten gevlgoen en in EMA helemaal NIET.

Djanello is ook NLS en moet dus ook naar East Midlands.
Gister was ik er, en wij waren schijnbaar de 1e lichting CAE MCCérs die dit moesten doen, terwijl bij iedereen initieel was medegedeeld dat je de sim in EMA niet hoefde te doen.
 
Back
Top