Eerste stappen sollicitatie KLM, KlC

Ok, interessant!
Mijn duits laat vast wel iets te wensen over na 6 jaar States, is dat een probleem?
Thanks!

Zoals vaker gesteld hier: Rudi Carell is er ook groot geworden, dus ook al heb je moedermavo gedaan.....gewoon meteen veel schreeuwen en alles komt goed!

Gr, Climb350
 
Ja, die NL'er (woont in DC) op EWR... E.N. ? mooie vent.

Werkt die playboy f/o nogsteeds bij jullie in IAH ? nu snap ik dat je vriendin weg wilt daar... :grijns:
JAX is een flink commute ja van het oosten. Heb zelf DEN-MCO zitten commuten tijdje daar ik na paar maanden Florida wonen met staart tussen de benen weer terug naar huis (Bronco's country) wilde.

FD
 
Wordt er in principe ook, maar biedingsgedrag is altijd lastig te voorspellen zodoende de uitspraak van de sjef dat een enkele DEC ook volgend jaar niet wordt uitgesloten.
 
Inderdaad, ik las dit dus ook in de laatste cockpit info. Met het introductie van de Embrear zal het biedingsgedrag wel enigzins veranderen neem ik aan...
 
Nieuw feit, althans voor mij:

Het komend jaar staat de vliegdienst een druk opleidingsprogramma te wachten. De KLM wil graag binnen het 1e half jaar 120 nieuwe vliegers aannemen.

B777 talk to the unit, 5 november
 
ook ergens gehoord; enige demping van klm haar groei is de kosten van het opleiden van nieuwe vliegers...
 
Nou, dan ben je niet goed geinformeerd, hier komen er een paar:

-Limiet aan aantal vluchten schiphol
-Landingsrechten
-Binnen de bandbreedte van de groei met air france blijven
-Financieren nieuwe vliegtuigen, was tot een paar jaar geleden een redelijk probleem bij klm vanwege een slechte gearing, zal met de winsten van de afgelopen jaren wel iets verbeterd zijn, maar is nog steeds een factor

Bovendien zijn opleidingskosten vliegers niet zo extreem vergeleken met kostenposten als fuel, onderhoud etc.

Maargoed, er zijn vandaag weer wat kisten besteld 2x773 2xa332 en 3 737-700's (maar dat is puur vervanging 3/400, en de freighter van AF komt volgend jaar weer terug, dit met nog 4 777's en 1 airbus die nog afgeleverd moet worden zorgt toch voor een aardige groei, ik denk dat we als de combi's eruit gaan nog wel wat extra groei in het vliegerbestand mogen verwachten aangezien ze die willen vervangen met losse pax en cargo kisten, dus ziet er goed uit!
 
zoals ik zei: hear say..
máár..
limiet vluchten spl.. : er zijn nog genoeg slots bij te krijgen (en t hoeft niet perse van spl te zijn)
voor volgend jaar verwacht met ivm eventuele invoer vliegtax zelfs een verminderde groei van spl.
landingsrechten.. mwah.. alleen maar een kwestie van je bestemming goed kiezen..
ik dacht dat china haar verlanglijstje van internationale luchthavens redelijk groot was.
financiering nieuwe vliegtuigen, heb je het verslag van vandaag even bestudeerd? en de aankondeging die vooral in de franse media goed is opgepikt dat ze volgend jaar een gezamenlijke mega order van +/-100 kisten willen doen?
fuel en onderhoud spelen natuurlijk mee.. maar als er één ica kist wordt bijgevoegd bij klm zijn dat 6! opleidingen.. voordat er 1 extra baas ica is. 10 bazen ica per kist,. you do the math.
ik zeg niet dat Ik gelijk heb..
 
Dus als iemand iets zegt is het zo, en dien je dat zelf weer uit te dragen, is wel erg makkelijk dat 'hear say' :D. Dus omdat ze een paar kisten bestellen is de gearing opeens ok? Misschien hadden ze er stiekem wel meer gewild. Gearing heeft niet alleen maar met mooie winstcijfers te maken, komen veel meer dingen bij kijken, en dan vooral uitstaande schulden, en die zijn aan de KLM kant van de zaak (denk ik) nog behoorlijk hoog, dat waren ze een paar jaar geleden in ieder geval wel, en zulke bedragen maak je niet zomaar goed. Wil niet zeggen dat je geen krediet krijgt, gaat alleen de rente wat omhoog, en als die te hoog is kon je weleens een negatieve return on investment krijgen en worden de apparaten niet gekocht.
Kwestie van je bestemmingen goed kiezen? Er moet natuurlijk wel geld te verdienen zijn. Het is de DDA niet!
Met landingsrechten bedoel ik voornamelijk bi-lateralen, je moet wel toestemming krijgen van het land van bestemming. Weet bijvoorbeeld dat de direct taipei vlucht om die reden nog geen doorgang vind en ze willen al een tijdje op een tweede bestemming in Brazil gaan vliegen, maar daar moeten brazilie en nederland ook nog steeds uitkomen. Ook voor india zijn dit de limiterende factoren. China heeft klm ook maar de rechten voor een bepaald aantal vluchten, dus daar zitten ook restricties aan, maar hier zijn nog wel wat mogelijkheden.
En die mega-order zal gaan om de vervanging van de md-11 en de 400 combi's bij klm: zijn nu volgens mij 35 kisten, als je rekent dat de verhouding in aantal toestellen AF en KLM 2:1 is is dat een 1 op 1 vervanging, en daar zijn kredietverstrekkers niet bang voor om dat te financieren, KLM heeft al bewezen daar geld mee te kunnen verdienen.
Het ligt dus allemaal iets lastiger dan alleen het opleiden van het aantal vliegers.......
 
Vergeet niet dat de aankoop van extra kisten niet per sé groei hoeft te betekenen. Maar de aankoop van een 773 is wel degelijk een uitbreiding, misschien niet qua vloot, maar wel qua capaciteit, mits hij een combi of MD-11 vervangt.

Voor wat betreft India; enig idee waarom de NW047 naar BOM geen codesharing (KL6047) heeft op de stretch AMS-BOM? Omdat dat niet mag van de Indiaanse authoriteiten. Zelfs codesharing ligt blijkbaar gevoelig, laat staan evt. landingsrechten.
 
de eerste 773s vervangen niets. de eerste full pax 747s hebben nog een paar jaar, de eerste combi's nog iets langer. cq: uitbreiding.
 
KLM zoekt onder vrouwen en buitenlanders naar nieuwe piloten

01-02-2008

AMSTELVEEN - KLM gaat alles in het werk stellen om een tekort aan piloten te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij zal niet alleen de eigen vliegschool op Eelde uitbreiden, maar zich ook extra richten op vrouwen en buitenlanders. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage vrijdag (1 februari) in de Telegraaf. Het aantal aanmeldingen bij de opleidingen blijft flink achter bij de vraag naar nieuw cockpitpersoneel.

“We moeten vooral ook vrouwen gaan werven en misschien wel in vrouwenbladen gaan adverteren. Onderstrepen dat het absoluut geen mannenberoep mag worden genoemd”, zegt operationeel directeur Ype de Haan van de KLM in de Telegraaf.

KLM zal ook eerder sollicitanten van buiten de eigen opleiding aannemen. De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen. “Aan onze veiligheidseisen zullen we nimmer morrelen. Liever aan de grond dan schuiven met die grenzen om meer vliegers te krijgen”, aldus De Haan in het ochtendblad. De operationeel directeur doelt op Aziatische praktijken, waar vliegtuigen af en toe de lucht niet in kunnen omdat er te weinig piloten zijn.

Toch zal het bij de KLM voorlopig niet zover komen, concludeert de KLM’er. “Eén ding staat vast: alle vliegtuigen die zijn besteld en worden gebouwd, gaan vliegen. En daarvoor zijn piloten nodig. Om die te krijgen, moeten we wat meer doen.”


Blijf het toch vreemd vinden.... Niet de opleidingseis willen laten vallen. Omdat dit zogenaamd de veiligheidseisen in het geding zou brengen. Terwijl juist bijvoorbeeld Stella en EPST goed aan de weg aan het timmeren zijn.
Maar wel meer vrouwen en buitenlanders.... Hmmm. Vrouwen ok. Maar buitenlanders, hoe willen ze dat nou weer doen?? (Of begrijp ik het verkeerd. En willen ze dat deze mensen aan bijv de KLS beginnen??) Want alleen een x-aantal scholen is goed bevonden, maar dan wel mensen uit het buitenland halen??
Ik begrijp het niet meer. Wie hier antwoord op heeft, help me out here....

Mzzls, PD
 
KLM zoekt onder vrouwen en buitenlanders naar nieuwe piloten

01-02-2008

AMSTELVEEN - KLM gaat alles in het werk stellen om een tekort aan piloten te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij zal niet alleen de eigen vliegschool op Eelde uitbreiden, maar zich ook extra richten op vrouwen en buitenlanders. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage vrijdag (1 februari) in de Telegraaf. Het aantal aanmeldingen bij de opleidingen blijft flink achter bij de vraag naar nieuw cockpitpersoneel.

“We moeten vooral ook vrouwen gaan werven en misschien wel in vrouwenbladen gaan adverteren. Onderstrepen dat het absoluut geen mannenberoep mag worden genoemd”, zegt operationeel directeur Ype de Haan van de KLM in de Telegraaf.

KLM zal ook eerder sollicitanten van buiten de eigen opleiding aannemen. De luchtvaartmaatschappij is niet van plan om te toelatingseisen te versoepelen. “Aan onze veiligheidseisen zullen we nimmer morrelen. Liever aan de grond dan schuiven met die grenzen om meer vliegers te krijgen”, aldus De Haan in het ochtendblad. De operationeel directeur doelt op Aziatische praktijken, waar vliegtuigen af en toe de lucht niet in kunnen omdat er te weinig piloten zijn.

Toch zal het bij de KLM voorlopig niet zover komen, concludeert de KLM’er. “Eén ding staat vast: alle vliegtuigen die zijn besteld en worden gebouwd, gaan vliegen. En daarvoor zijn piloten nodig. Om die te krijgen, moeten we wat meer doen.”


Blijf het toch vreemd vinden.... Niet de opleidingseis willen laten vallen. Omdat dit zogenaamd de veiligheidseisen in het geding zou brengen. Terwijl juist bijvoorbeeld Stella en EPST goed aan de weg aan het timmeren zijn.
Maar wel meer vrouwen en buitenlanders.... Hmmm. Vrouwen ok. Maar buitenlanders, hoe willen ze dat nou weer doen?? (Of begrijp ik het verkeerd. En willen ze dat deze mensen aan bijv de KLS beginnen??) Want alleen een x-aantal scholen is goed bevonden, maar dan wel mensen uit het buitenland halen??
Ik begrijp het niet meer. Wie hier antwoord op heeft, help me out here....

Mzzls, PD




Zie de thread "Oooo KLM / vliegers tekort jaja "...

Greetz,
PH-FLY
 
Last edited:
Back
Top