EPST Kleding

Onzin dat je je zo netjes mogelijk zou moeten kleden. Je moet je kleden naar gelegenheid. Bij een info avond wordt het helemaal niet van je verwacht om in jasje dasje te komen. Bij je fase 1 zelfs nog niet. Natuurlijk wordt het niet gewaardeerd wanneer je in erg 'afwijkende' kleding komt. Bij je fase 2 is het uiteraard wel gepast. Een interview is wat anders dan een test achter een computer. Fase 3 mochten we ook weer gewoon in normale kledij komen.
En om er uit te willen springen door in een pak te komen terwijl andere dat niet zijn vindt ik zowiezo niet een goede instelling. De selectie is niet een wedstrijd tegen de andere piloten in spe, ze kiezen de mensen die aan de eisen voldoen, als dat iedereen is, is dat iedereen. En ze zijn ervaren genoeg om iedereen toch wel te kunnen bekijken op zo'n dag.
 
Onzin dat je je zo netjes mogelijk zou moeten kleden. Je moet je kleden naar gelegenheid. Bij een info avond wordt het helemaal niet van je verwacht om in jasje dasje te komen. Bij je fase 1 zelfs nog niet. Natuurlijk wordt het niet gewaardeerd wanneer je in erg 'afwijkende' kleding komt. Bij je fase 2 is het uiteraard wel gepast. Een interview is wat anders dan een test achter een computer. Fase 3 mochten we ook weer gewoon in normale kledij komen.
En om er uit te willen springen door in een pak te komen terwijl andere dat niet zijn vindt ik zowiezo niet een goede instelling. De selectie is niet een wedstrijd tegen de andere piloten in spe, ze kiezen de mensen die aan de eisen voldoen, als dat iedereen is, is dat iedereen. En ze zijn ervaren genoeg om iedereen toch wel te kunnen bekijken op zo'n dag.

Oke dan doe je toch versleten sneakers, een gymbroek en een shirt aan met geenstijl oid erop?
Je vindt het zelf misschien geen wedstrijd, maar uiteindelijk is het een grote afvalrace. Dat is mijn mening.
 
...een shirt aan met geenstijl oid erop?

Of: steengeil

Mijn mening: Beter overdressed dan underdressed (zoals FD hierboven ook al zei). Als je gaat solliciteren trek je een pak aan, punt. Als het goed is neem je je toekomstige baan (en jezelf ook trouwens) serieus.
 
Ik was dus gisteravond ook bij die informatie avond geweest en daar vertelde dus de directeur van EPST precies wat scagletti heeft geschreven.

Maar als ik selectie bij EPST ga doen dat ik gewoon bij alle fase een pak ga aantrekken :)
 
Wat is uberhaupt het hele probleem van in een pak lopen ?
Miljoenen mensen doen dit iedere dag ! Het is toch zeker geen schande ?
Het ziet er verzorgd uit, toont respect en maakt je net even wat volwassener op uiterlijk gebied.

Ook al ben je de enige die in pak loopt, je loopt echt niet voor gek.
 
Precies, ik ben bij de KLS selectie ook iedere keer netjes in pak gegaan. En ik was daar echt niet de enige hoor!

Het zal bij EPST wel vergelijkbaar zijn, dus gewoon lekker in pak gaan. Je kan beter als enige in pak zijn, als de enige die een spijkerbroek en T-shirt aan heeft.
 
Ik zou gewoon ondanks wat gezegd wordt door de school zelf elke keer in pak gaan. Je kunt het maar één keer verpesten of juist een goede indruk achterlaten, en als piloot moet je straks ook een pak dragen. Voel je je dus niet zo prettig in een pak, dan zul je daar aan moeten wennen, of je moet een andere opleiding kiezen... :cool:
 
Wat ik heb gedaan bij Fase 1 is gewoon vrije tijds kleding. 2e Fase moet je WEL in pak en stropdas.

Ben wel door de eerste fase heen dus aan mijn kleiding zal het wel niet hebben gelegen ;)
 
No offense verder hoor MaT, maar dit is een topic van vijf maanden oud. Ik denk dat de topicstarter ondertussen zijn selecties wel heeft gedaan.
Daarnaast is het onderwerp inderdaad al 1001x besproken...
 
Wat ik heb gedaan bij Fase 1 is gewoon vrije tijds kleding. 2e Fase moet je WEL in pak en stropdas.

Ben wel door de eerste fase heen dus aan mijn kleiding zal het wel niet hebben gelegen ;)

Misschien was je gewoon zo erg goed dat je ondanks je kleding toch maar bent toegelaten tot dag 2. :D
 
Ik heb altijd het idee dat er vervelende stekels in een pak zitten, zo vaak als mensen blijven vragen of ze écht in pak moeten tijdens de belangrijkste dag in hun leven..:rolleyes:
 
No offense verder hoor MaT, maar dit is een topic van vijf maanden oud. Ik denk dat de topicstarter ondertussen zijn selecties wel heeft gedaan.
Daarnaast is het onderwerp inderdaad al 1001x besproken...

Ja ik was er van op de hoogte maar ik dacht ik post het toch maar...mocht er iemand zijn die binnenkort zijn fase 1 heeft o.i.d en die komt op deze pagina terecht, staat het antwoord ook...:p
 
Ja ik was er van op de hoogte maar ik dacht ik post het toch maar...mocht er iemand zijn die binnenkort zijn fase 1 heeft o.i.d en die komt op deze pagina terecht, staat het antwoord ook...:p

Ja idd op jou post EN van die andere 1001. Wat er inmiddels dus 1002 zijn geworden...:passed: Zal idd veel verschil maken.
 
Oké, nog één keer de vuistregel dan...
Op het moment dat mensen je gaan beoordelen of selecteren, gewoon een pak aan trekken. Beter overdressed dan underdressed.

MaT:
Bijzonder slecht advies om hier zo neer te zetten. Misschien dat jij mazzel hebt gehad, maar stel je nou eens voor dat iemand jou advies opvolgt en het daardoor niet haalt...?
 
Wees zeker niet te underdressed. Maar neem het niet te té letterlijk voor fase 1.
Laat gewoon zien dat je aandacht besteed aan je uiterlijk. Dat kan ook zonder een stropdas.

Ikzelf ben gewoon met een spijkerbroek gegaan en ben probleemloos door alle fasen heen gekomen. Doe bij fase 2 wel een pak aan, zeer belangrijk.

Voor de sim (fase 3) heb je ook geen pak nodig.
 
Hoezo kun je het nou té letterlijk nemen? De scholen zien graag dat jij je voor hun opdoft. Dit betekent dat je aanzien voor ze hebt en niet denkt die test er van een leie dakje vanaf te maken. Mijn advies: ga gewoon overal in pak, ik heb po2 niet gehaalt maar dan weet ik iig dat het niet lag aan mijn kleding. Denk je nu echt dat ze tijdens po1 jou uit gaan lachen omdat je een pak aan hebt? Vaak zie je daar al meteen de psychologen voor de volgende test. Het kan alleen maar in je voordeel werken.
 
De dag voor de open dag wordt er op iedere school keurig schoongemaakt en wordt ook de bar nog even extra aangepakt. Waarom denk je dat de school datzelfde van jou niet zou verwachten? Is er een risico aan het dragen van een pak? Nee. Is er een risico aan het dragen van je uitgewassen spijkerbroek? Ja.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker...
 
Back
Top