EPST Kleding

representatief. Pak dus.

Dit onderwerp is denk ik al tien keer besproken. De zoekfunctie werkt echt hoor!
 
representatief. Pak dus.

Dit onderwerp is denk ik al tien keer besproken. De zoekfunctie werkt echt hoor!

Yep, zoals Kermit al zei; kom in pak. Zowel voor de dames als voor de heren.

P.S. Kermit; hoe bevalt de T7? Staat bovenaan mijn all time wish list...
 
Hoi cstheman,

Denk dat het nodige wel gezegd is, pak dus.

Hou je ons op de hoogte van je vorderingen? Ik vind het altijd wel leuk om wat van die nabesprekingen op dit board terug te lezen :)
 
Ik geloof niet dat ik voor de compass een pak aan had. Ik was niet heel erg bang dat de computer mn kleding zou afkeuren. Voor fase 2 ligt het net iets anders.

Maar neem inderdaad het zekere voor het onzekere ;)
 
De eerste indruk is belangrijk.

Ook al ben je er alleen maar voor de compass test, je komt mensen tegen. De secretaresse, de directeur, mensen die later de selectie doen. Wat voor eerste indruk wil je achter laten? Die van de puisterige schoolier? Of die van een serieuze jonge man/vrouw die weet wat 'ie wil?

Je zult nooit een slechte indruk maken vanwege een goedpassend net pak. Vrijetijdskleiding daarentegen...wie weet? In deze selectie-business waar alle kleine beetjes helpen, why risk ruining that first impression?
 
@49015
Suggereer je dat het ook beter is om bij de voorlichting in pak te te komen dan in je vrijetijdskleding? Dit nav je eerste indruk verhaal. De eerste indruk is namelijk in zekere mate al bij de voorlichting. (Overigens een vraag puur uit nieuwsgierigheid)
 
Ik ben bij een voorlichting van EPST geweest, iedereen was in vrijetijdskleding ook een aantal oud studenten.
Dat betekend niet dat het dan beter is, maar het geeft je wel een indruk !
 
Misschien een beetje domme vraag, maar waar wordt je nou opgeleid aan de epst?
Is dat nou in Engeland of wel in nl?
 
Opleiding is in Oxford bij Oxford Aviation...de MCC is bij EPST in Nederland....
 
Bij ons was tijdens de voorlichting ook niemand in pak. Je weet dan dus zeker dat je op een positieve manier al direct in picture valt. Je zal hier overigens heus niet op worden afgerekend of iets dergelijks. Zorg gewoon dat je elke fase in pak komt (dus vanaf de eerste dag).
 
Xaneron, je trekt het heel erg door.
Een infodag is vrijblijvend. Je zult waarschijnlijk niet eens opvallen in de zaal vol wannabe's. (Maar als je er met punkhaar en een ketting door je neus aan komt zetten, dan is de eerste indruk wel degelijk gemaakt.)
Een pak op de infodag is dus lichtelijk overdreven.
 
Waarom zou je in godsnaam niet in pak gaan bij een selectie? Ik zie het nut er niet van in. Toen ik op de open dag kwam was ik niet in pak, maar gewoon net overhemd, colbertje en de meest pijnlijke schoenen die ik heb kunnen vinden. Afgelopen weekend had ik RT examen bij NLS, waar ik niet eens in zit. Ben gewoon in pak gegaan, waarom?

Omdat me dat nodig leek, wat als ze allemaal in pak kwamen en ik niet? Later moet ik toch ook een pak aan?
En wat als ze allemaal niet in pak waren en ik wel (wat ook zo was want het waren allemaal PPL-ers)? Dan had ik een pak aangehad en had ik een positieve indruk gemaakt, wat heb ik er aan gehad? Geen flauw idee maar een goede indruk maken op mensen lijkt me nooit verkeerd, een slechte indruk wel.

Ik zie geen reden waarom je geen pak aan wilt doen, tenzij je je wel heel slecht voelt in pak. Maar dat lijkt me niet zo heel handig, doe het gewoon lekker aan, stropdassje aan met een mooie knoop kan geen kwaad.
 
Ik was altijd in pak bij info dagen of "pre" keuring dagen. Naja, in ieder geval business casual.

Maar ik ben natuurlijk ook al 22/23/24 (moet wel annoniem blijven hier ! :grijns: ), dus ben een oude lul vergeleken met de breezah generatie.

Luister, beter overdressed then underdressed.....

Maargoed, zelf weten. Want stel je toch eens voor dat je er niet 'cool' genoeg uit ziet tijdens een info dag... zitten namelijk altijd 35 lekkere meiden van 17 die een potentiele piloot in opleiding willen in hun leven (....)

FD
 
Last edited:
Maargoed, zelf weten. Want stel je toch eens voor dat je er niet 'cool' genoeg uit ziet tijdens een info dag... zitten namelijk altijd 35 lekkere meiden van 17 die een potentiele piloot in opleiding willen in hun leven (....)

FD

Waarom dacht je anders dat ik dat pak aanhad met die stropdas? Je houdt je toch wel bezig met wat de dames deze dagen leuk vinden he haha ;)
 
Last edited:
Ik heb bij mij op school een paar keer geholpen bij de open dagen, er komen dan soms mensen in een rare leger broek met een (hoe noemen ze dat) gothic hard-rock shirt, gevolg: zowel jij als degene die je selectie gaan afnemen denken hoogst waarschijnlijk....kleine kans.

Het is slim om je zo netjes en serieus mogelijk te kleden, maar je moet je er ook prettig in voelen! First impression is heel belangerijk!
 
Back
Top