Zweefvliegactiviteit winter

Hoi,

Weet iemand of er momenteel in de winter veel wordt zweefgevlogen op EHSB? Dit i.v.m. het eventuele overvliegen van de ATZ (op min. 2000 ft). Ik zou graag van tevoren willen weten of er de betreffende dag dan activiteit is...dan ga ik er namelijk liever met een ruime bocht omheen...

Info over overige zweefvliegvelden is ook welkom...

Alvast bedankt voor de antwoorden,
 
Beste Circuitbreker,
Ik weet dat ze een sleepvliegtuig hebben en een verharde baan dus de kans is groot dat ze in de winter gewoon doorvliegen met hun sleepvliegtuig.
Zo gaat het bij ons namelijk ook op Valkenburg.
We stoppen met lieren tegen de winter aan en daarna doen we onderhoud en slepen we met 1 of 2 kisten op zaterdag en/of zondag.

Met vriendelijke groet,
Gliderpilot23
 
Ik weet dat wij(Zweefvliegers op Valkenburg) niet in de NOTAM's staat aangegeven.
Ik denk dat hetzelfde geld voor EHSB.

EHSB UTRECHT/SOESTERBERG
No active NOTAMs for this location.

EHVB LEIDEN/VALKENBURG
No active NOTAMs for this location.
 
In de FIR EHAA Notams kom ik de volgende Notam tegen:

M0693/09 - PILOTS ARE URGENTLY REQUESTED TO AVOID THE ATZ SOESTERBERG DUE TO
INTENSE LOCAL GLIDERFLYING. INGNORING THE FACT THAT THIS ATZ IS
ACTIVE, HAS ALREADY LEAD TO NUMEROUS NEAR MISSES. PILOTS MUST NOTICE
THAT EVERY INCIDENT WILL BE PASSED ON TO THE DUTCH AVIATION POLICE
FOR FURTHER INVESTIGATION.
FURTHERMORE PILOTS MUST BE AWARE THAT GLIDER LAUNCHING BY CABLE WILL
TAKE PLACE ABOVE THE ATZ SOESTERBERG UP TO 2000FT AAL (ABOVE AD
LEVEL) AND THAT LOCAL GLIDERFLYING CAN BE EXPECTED UP TO FL055. GND - 2000FT
AGL, 12 MAY 07:47 2009 UNTIL 31 DEC 23:59 2009. CREATED: 12 MAY 07:48 2009


Sowieso maar met een bocht omheen dan?
 
Dat is vrij duidelijk inderdaad.
Alleen ik weet niet of de ACvZ (Club op Soesterberg) doordeweeks vliegt.
Je zou gewoon eens kunnen mailen naar de club?

:radar:
 
Probeer achter een nummer te komen, bel ze de dag van je vlucht op en dat geeft je denk ik de meeste zeikerheid.
 
Er wordt momenteel niet veel zweefgevlogen. In de winter doen we het onderhoudt aan de kisten, en het seizoen begint weer rond maart. Echter incidenteel wordt er nog wel een startje gemaakt. Alle vliegactiviteiten vinden plaats langs de 13-31 baan(lier en sleep) en dus niet vanaf de grote hoofdbaan(09-27).
Je kan proberen het clubhuis te bellen op 0346-338557 of de clubmobiel op 06-44708854 mocht je info willen.
 
De notams had ik inderdaad allemaal al gezien, echter er staat niet welke dagen (en tijden) er daadwerkelijk activiteit is. I.t.t. PJE notams waar de data en tijden altijd op staan.

Dan maar inderdaad een belletje naar het clubhuis voor de zekerheid, bedankt voor de info. En of Dutchmil op de hoogte is van de activiteiten op EHSB betwijfel ik, aangezien het geen CTR meer is.
 
Terug
Bovenaan