Zorgverzekering in buitenland

zonnenberg01

New member
Hola,
Na alle waarschijnlijkheid heb ik een baan in het midden-oosten.

Wonen en werken in het buitenland brengt mij dan de volgende vraag:
Wat voor zorgverzekering sluit ik af?

Aangezien ik geen (neem ik aan) inkomstenbelasting hoef te betalen in Nederland ben ik dus ook niet verplicht een nederlandse verzekeraar te hebben. Sterker nog. Maar een paar verzekeraars hebben een "wereldpolis".

Is deze verplichting ook in UAE? Of hebben ze daar goede verzekeraars? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,
TZ
 
Welk bedrijf

Welk bedrijf

Hoi Zonnenberg,
Ga je bij één van de 'groten' in de UAE werken? Een kennis van mij is naar EK gegaan en hoeft zich HELEMAAL geen zorgen te maken over zorgverzekeringen... Vrijwel alles wordt door het bedrijf betaald. Vraag je werkgever om advies, ik neem aan dat zij een Human Resource organisatie hebben die je meer kan vertellen!
Succes en gefeliciteerd!
 
Hoi,

Een korte reactie: ik werk sinds 2006 in het buitenland (Kenia), niet luchtvaart gerelateerd overigens, en heb er voor gekozen om bij OOM een verzekering af te sluiten. Hoe goed buitenlandse verzekeraars misschien ook zijn, ik vond het een fijn idee om dit in Nederland geregeld te hebben. Net voor 2,500 euro facturen ingeleverd (mijn vrouw beviel van ons 1e kind) en binnen 3 weken was het geld volledig overgemaakt. Niet om reclame te maken, maar ik was er erg blij mee!

Succes ermee
 
Als je naar de UAE gaat is je baas verplicht een zorgverzekering voor je af te sluiten alsmede je een ticket naar huis te geven eens in de 12 maanden. Maakt niet uit of je voor EK of een andere vliegt.

Ze hebben wel een paar jaar geleden de prijzen van de medicijnen verhoogd en een aantal verzekeringen dekt die geen 100% dus je moet wat bij betalen.
 
Misschien is er wel een uitwisselingsvedrag zoals met veel EU landen. Middels E106 form kun je dan volledig verzekerd blijven in NL (alleen mogelijk via CZ-Groep afdeling buitenland) als je netjes premies betaald in het andere land...
 
mischien slim om te kijken of je een copy van de labor law voor UAE te pakken kan krijgen want de zorgverzerkering die men in NL zelf betaald komt 100% voor de kosten van de werkgever in de UAE. Als je hoofdpijn hebt van een kater hebt en je gaat naar een neuroloog word het nog vergoed dat soort zaken zijn (wetelijk) goed geregeld in de UAE zou NL nog een puntje aan kunnen zuigen.
 
Hey, van harte met je (mogelijke) baan.
Hoe ben je er zo bij gekomen en zoekt men daar nog meer type rated vliegers?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan