Whiskey Compass
New member
Schiphol heeft sinds kort een startprocedure, die inhoudt dat verkeersvliegtuigen na start geruime tijd op iets boven 1500 ft vliegen, voordat ze verder klimmen. Het idee zou zijn dat men daar geluidsoverlast mee beperkt.
http://www.bezoekbas.nl/userfiles/Toelichting gewijzigde startprocedure KLM 15042014.pdf
Wat ik mij afvraag is of dit niet een risico oplevert voor de gebruikers van de Class G airspace onder de Schiphol TMA. Immers zou het in deze nieuwe opzet kunnen dat een Boeing 747 een paar honderd voet boven een sportvliegtuig, helikopter of zelfs microlight of paramoteur vliegt. Ik kan mij niet voorstellen dat dat geen invloed heeft.
Of zet men de klim in bij de rand van de CTR?
http://www.bezoekbas.nl/userfiles/Toelichting gewijzigde startprocedure KLM 15042014.pdf
Wat ik mij afvraag is of dit niet een risico oplevert voor de gebruikers van de Class G airspace onder de Schiphol TMA. Immers zou het in deze nieuwe opzet kunnen dat een Boeing 747 een paar honderd voet boven een sportvliegtuig, helikopter of zelfs microlight of paramoteur vliegt. Ik kan mij niet voorstellen dat dat geen invloed heeft.
Of zet men de klim in bij de rand van de CTR?