whitelabel
Member
Ik vraag mij iets af!
Als kisten op final zitten met een behoorlijke x-wind zullen zij ook een behoorlijke opstuurhoek/wca hebben.
Zo zie je op foto's dat sommige vliegtuigen met een behoorlijk wca gewoon de baan op komen zijlen.
Hun track zal dan gelijk zijn aan runway heading maar de heading van het vliegtuig niet.
Als dat gevaarte met 130 kts de baan op komt, zal deze er dan niet vanaf schieten?
Het lijkt mij dat die kist dan een behoorlijke zijwaartse klap krijgt, omdat deze na landing op centerline gebracht moet worden.
Hoe zit dat?
Nu weet ik dat er nog een landingstechtniek gebruikt kan worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van rudder en ailerons. Wordt deze techniek ook in de grote luchtvaart gebruikt of alleen in de kleine luchtvaart?
Ik hoop dat jullie mn verhaaltje een beetje snappen.
greetzzz
CAB
Als kisten op final zitten met een behoorlijke x-wind zullen zij ook een behoorlijke opstuurhoek/wca hebben.
Zo zie je op foto's dat sommige vliegtuigen met een behoorlijk wca gewoon de baan op komen zijlen.
Hun track zal dan gelijk zijn aan runway heading maar de heading van het vliegtuig niet.
Als dat gevaarte met 130 kts de baan op komt, zal deze er dan niet vanaf schieten?
Het lijkt mij dat die kist dan een behoorlijke zijwaartse klap krijgt, omdat deze na landing op centerline gebracht moet worden.
Hoe zit dat?
Nu weet ik dat er nog een landingstechtniek gebruikt kan worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van rudder en ailerons. Wordt deze techniek ook in de grote luchtvaart gebruikt of alleen in de kleine luchtvaart?
Ik hoop dat jullie mn verhaaltje een beetje snappen.
greetzzz
CAB