Hoi Vne- junkie!
Is al weer een tijd geleden voor mij maar die Wissenstest is goed te doen. Als voorbereiding kan ik je aanraden om een "commercial Pilot test prep" (yup, FAA/USA) in je kop te stampen. Dan heb je minimaal 80% van de vragen in je broekzak:airforce: Dat zullen ze waarschijnlijk niet verandert hebben. Verder komen er idd nog een paar vragen mbt Airlaw ter sprake (min. fuel reserve VFR (45min.)) etc.
Psychologische Untersuchung mocht je altijd zelf kiezen of Duits of Engels wilde, maar deze dag is het grote struikelblok! Voorbereiden kun je doen bij o.a. Schellinger, ATTC (heb ik alleen maar negatieve verhalen over gehoord), ToPilots (Fürstenfeldbruck, ben ik zelf geweest) of S&P (in Hamburg). Kan je alleen als tip meegeven: oefenen-oefenen en nog eens oefenen!!
assed:
Als je geen vloeiend duits spreekt is dat geen probleem, maar geef aan dat je er mee aan het werk bent. Eventueel veel duitse TV kijken de komende tijd kan je al een heel eind brengen.
Bereid je ook goed voor op je gesprek met Morawitz (de psycholoog). Dat zal geen gemakkelijk gesprek zijn.
"Grading" is een eitje. hebben nu een andere sim. maar komt gewoon op basic vliegen aan. Paar (NDB) intercepts, NDB-approach en ILS. De oude sim was in het begin verschrikkelijk om hoogte/speed te houden maar ff doorzetten en je komt er wel. Nieuwe sim is een twin, maar een hele betrouwbare (geen engine-failures). Voor de sessie krijg je je approachplates/checklist. Kijk/oefen met Linz, Graz, Friedrichshafen. 2 tripjes p/d met Jeppesen Flite-pro heeft mij erdoor gekregen.
iig veel suc6! :radar:
RTW