Wissentest Tyrolean ?!

Vne- junkie

New member
Schon guten nachmittag...

Ik heb al wat info van het board geplukt, maar heeft iemand nog tips mbt de wissentest bij Tyrolean?
Zijn de vragen in het Duits, ATPL niveau etc.

Ik hoor het graag!

Vne- junkie
 
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb al meer dan 6 maanden geleden gesolliciteerd. Eindelijk een e-mail gehad waarin in stond dat mijn papieren ok waren. Maar nog steeds geen uitnodiging, terwijl Tyrolean wel veel mensen schijnt nodig te hebben.

Bertus
 
Hé Bertus,

mijn papieren liggen al een lange tijd bij Tyrolean.
Eind deze maand de 1e ronde. Dit keer in de vorm van de "wissentest" ipv het gesprek met de chef vlieger.
Nu heeft er wel een stroomversnelling plaats gevonden in de vorm van een oproep naar de NLS en de Lufthansa flugschule vanuit Tyrolean / Austrian Airlines.
Een oneerlijke strijd naar mijn mening, maar ik ga er uiteraard voor 1000 % voor!
Vlootuitbreiding is in progress dus blijf contact opnemen.

Mit freundlichen Grüßen,

Vne- junkie
 
Heb eens nagevraagd hoe dat zit met die uitnodiging aan groepen van de NLS, LH Bremen etc.

Het is totaal onbelangrijk of je via je school komt of via je eigen sollicitatie. Het probleem is echter dat men voor 75 nieuwe mensen een selectiegroep van minimaal 600 kandidaten wil hebben. Vandaar dus.

De huidige omstandigheden zorgen er wel voor dat je kansen zouden kunnen stijgen. Volgens info gaan de eerste F100's in de Frühsommer komen. Grote behoefte aan mensen derhalve.

Succes.
 
Hallo Vne-Junkie,

Misschien kun je op het Duitse bulletin board nog wat vinden over de selectie. Daar hebben ze het ook wel regelmatig over Tyrolean. Theorievragen zijn Amerikaanse CPL-vragen geloof ik.
Selectie schijnt wel erg pittig te zijn en er werken volgens mij niet zo heel veel nl-ers.
Je zei eerste ronde wissentest ipv gesprek. Betekent dit dat de selectie veranderd is of dat de volgorde alleen maar veranderd is?

Zal inderdaad even bellen naar Innsbruck. Misschien dat een telefoontje de boel een beetje versnelt.

In ieder geval veel succes eind deze maand.

Grtz Bertus
 
Volgens mij hebben ze alleen de volgorde omgegooid :
1: wissentest
2: grading ( jeppesen flite pro)
3: pshychologisch onderzoek (DE nekkenbreker)
4: gesprek / assesment (Ook een killer)

Eerste 2 in het Engels, daarna im Deutsch..

Tjusss

Vne- : )
 
re: wissentest

re: wissentest

Heren,

Zelf heb ik vier jaar geleden ook de Tyrolean selectie gedaan en wat ik van jullie lees hier is dat het nog niets is verandert t.o.v. toen.

Wat betreft die Wissen test, wij kregen deze in het Duits en ik vond het een pittige test omdat er veel juridisch Duits in gesproken werd en er werden veel van die "regulations" (luftrecht) vragen gesteld. Overigens had ik hem wel gehaald, maar velen NLers vielen af.

Ik weet inmiddels ook dat de vragen komen uit een boek van "Aeronautix". Die schijnt een 1 of andere vliegopleiding te zijn. In die tijd waren er jongens naar ATTC gegaan om de vragen te bestuderen want daar hebben ze het een kopie. Alleen zijn de prijzen schofterig hoog daar. Dus eigenlijk zou iemand ze moeten kopieren daar ofzo.

succes
 
Algemene waarschuwing:

ATTC=oplichters/maffia

Ze beloven veel en blijken dan slechts 35 vragen te hebben, in plaats van honderden.

Ik ben door schade en schande wijs geworden.
 
Hoe hoog moet je niveau Duits spreken eigenlijk zijn?
kan het goed verstaan en spreek het ook wel aardig, maar vloeiend niet natuurlijk.
 
Als je jezelf maar goed verstaanbaar kan maken en niet bang bent om fouten te maken kom je er wel. Ze vinden het ook niet erg als je eens een Engels woord er door heen gooit, als je daarna maar weer door gaat in het Duits.

Grtz

Informatie Tyrolean selectie
 
Hoi Vne- junkie!

Is al weer een tijd geleden voor mij maar die Wissenstest is goed te doen. Als voorbereiding kan ik je aanraden om een "commercial Pilot test prep" (yup, FAA/USA) in je kop te stampen. Dan heb je minimaal 80% van de vragen in je broekzak:airforce: Dat zullen ze waarschijnlijk niet verandert hebben. Verder komen er idd nog een paar vragen mbt Airlaw ter sprake (min. fuel reserve VFR (45min.)) etc.

Psychologische Untersuchung mocht je altijd zelf kiezen of Duits of Engels wilde, maar deze dag is het grote struikelblok! Voorbereiden kun je doen bij o.a. Schellinger, ATTC (heb ik alleen maar negatieve verhalen over gehoord), ToPilots (Fürstenfeldbruck, ben ik zelf geweest) of S&P (in Hamburg). Kan je alleen als tip meegeven: oefenen-oefenen en nog eens oefenen!!:passed:

Als je geen vloeiend duits spreekt is dat geen probleem, maar geef aan dat je er mee aan het werk bent. Eventueel veel duitse TV kijken de komende tijd kan je al een heel eind brengen.

Bereid je ook goed voor op je gesprek met Morawitz (de psycholoog). Dat zal geen gemakkelijk gesprek zijn.

"Grading" is een eitje. hebben nu een andere sim. maar komt gewoon op basic vliegen aan. Paar (NDB) intercepts, NDB-approach en ILS. De oude sim was in het begin verschrikkelijk om hoogte/speed te houden maar ff doorzetten en je komt er wel. Nieuwe sim is een twin, maar een hele betrouwbare (geen engine-failures). Voor de sessie krijg je je approachplates/checklist. Kijk/oefen met Linz, Graz, Friedrichshafen. 2 tripjes p/d met Jeppesen Flite-pro heeft mij erdoor gekregen.

iig veel suc6! :radar:

RTW
 
gewoon je aptl dingetjes leren, dan is het best te doen die wissentest.

Verder is het gewoon elke dag goed presteren en vooral JEZELF blijven!

succes
 
Terug
Bovenaan