Wim Lex en Emirates

Bobo

Active member
Ik kan niet posten in de beroepsfora, vandaar maar hier mijn cri de coeur. Ik kan me er toch wel redelijk aan storen dat het boegbeeld van Nederland en de vaandeldrager van onze cultuur *kuch* z'n koninklijke reet laat vervoeren door Emirates. Wat een zak. De KBX laat hij dan wel even invliegen. Had best anders gekund, dunkt me.
 
Die KBX had inderdaad best in Nederland kunnen blijven als men toch op de kleintjes wil letten.

Het overvliegen van de KBX is echter al jaar en dag de normaalste zaak van de wereld als Lex ergens ver weg op staatsbezoek gaat. Een veel gehoord argument was ("vroeguh") dat met de Fokker een Nederlands product onder de aandacht gebracht kon worden. Dat gaat al jaar en dag niet meer op want Fokker bestaat niet meer.

Dat hij dan vervolgens een maatschappij uit zoekt waarmee hij vanuit AMS (via DBX) met een en dezelfde maatschappij naar SYD/BNE/MLB of PER vliegt en niet het code-sharing pad bewandelt, begrijp ik wel.

Mocht de KLM nu echt zo verontwaardigt zijn, laat ze dan ruggengraat tonen en Lex vertellen dat hij om z'n Rating current te houden maar ergens anders moet gaan vliegen. Verwacht dat dat nu ook weer niet gebeurd, dus e.e.a. lijkt me meer een krokodillen tranen verhaal van met name Telegraaf en andere media om aandacht.
 
Wat Willem Ook doet er zijn altijd wel een aantal azijnpissers die niets beters te dien hebben dan daarover te zeiken.

Kiest hij voor de goedkoopste optie is het niet goed. Kiest hij voor de dure optie dan is het ook niet goed (want dat kan toch goedkoper). Altijd wat. Daarbij vliegt AFKLM niet eens naar Australie dus kom je tich al bij codeshare uit.

Zienhet andere topic hierover.
 
De KBX met pensioen sturen en gewoon een nieuwe G650 of G650ER aanschaffen, ben je in één keer voor de komende 20 jaar van heel het gedoe af.

Als politiek argument kun je zelfs nog aanhalen dat Fokker de staart sectie produceert, dus Nederlandse werkgelegenheid.

Een 737 BBJ is waarschijnlijk wat teveel van het goede en ook flink duurder in aanschaf en operationele kosten. Een G650 is groot genoeg voor het vervoer van de koning en ministers. De rest van het gezelschap (begeleidende ambtenaren etc.) vliegt maar met een lijnvlucht.

Bovendien kan de G650 of G650ER zo ongeveer elke bestemming non-stop aanvliegen.
 
De KBX gaat er over 6 maanden uit, maar de tender voor een vervanger is nog niet eens gestart

Het wordt waarschijnlijk een BBJ of A319ACJ en precies om de reden dat "het volk" het te duur zal vinden wordt de beslissing vertraagd tot na de verkiezingen. Het kabinet wil zich natuurlijk niet in z'n vingers snijden met deze beslissing die koren op de molen van de oppositie zal zijn.
 
WA kan moeilijk zijn gastvliegerschap op een A319/320 voortzetten...

Dat de staat al naar die A319 uit India keek en aangezien Defensie A330 MRTT's heeft aangeschaft geeft al aan dat men neigt naar Een A319
 



BBJ1 zou niet handig zijn. Als je een beetje range wil, dan heb je een aantal aux tanks nodig. Op een BBJ1 met een aantal aux tanks en goede watertank hou je bijna geen ruimte over in de cargo holds.

Om deze reden heeft mijn baas ook een BBJ2 ( 800) aangeschaft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
WingsandWoody: Denk je dat Cityhopper die kist gratis opereert?

Het is geen geheim dat de overheid veel liever die kist in eigen beheer opereert en niet op een civiele AOC van een luchtvaartmaatschappij heeft staan. Alleen al het feit dat Alberto Stegeman zo makkelijk in de KBX kon is voor defensie een reden een militair vliegtuig vanaf een militair terrein te willen. Dat het transport squadron die ook de VIP G-IV vliegt nu A330's krijgt, maakt de stap naar een A319 alleen maar kleiner. Wie had anders die A319 moeten vliegen die men uit India wilde halen?

Zoals Flyingviking al zegt heeft KLM idd geen interesse om een BBJ te opereren.
 
Lekker fladderen

Lekker fladderen

Dat de staat al naar die A319 uit India keek en aangezien Defensie A330 MRTT's heeft aangeschaft geeft al aan dat men neigt naar Een A319
Blijkbaar heeft men weinig tot niks geleerd van de laatste keer dat men een 2e hands vliegtuig kocht; Suggestie van geritsel schaadt Meijling Gmelich en Meijling houdt vol: Gulfstream geen pechkist en Defensie vreest hogere kosten ombouw DC-10.

Iedere keer hetzelfde liedje: dure 2e hands kisten die vervolgens weer voor klauwen vol (belasting)geld moeten worden opgeknapt en gemoderniseerd. Eigenlijk is er maar 1 winnaar in dat scenario: de verkoper van die 2e hands kist. Toeval? :rolleyes:

Prachtig weer die Hollandse zuinige kneuzenkermis. Lekker een beetje Penny wise, Pound foolish aanrommelen in de marge terwijl de gemiddelde dictator van een 3e wereldland (met dank aan Nederlandse 'ontwikkelingshulp' :biertje:) met een fonkelnieuwe BBJ's, ACJ's, G550's en G650's rondvliegt. En die domme Nederlanders maar belasting betalen! :)

Een relatief arm land als Mexico (geen lid van NATO, weinig tot geen vredesmissies over de hele wereld) heeft een nieuwe Boeing 787, Frankrijk een A319CJ, A330 + A340 (plus nog een hele zooi Falcons), Duitsland 2x A319CJ en 2x A340 (plus nog een paar Challengers), Japan 2x 744 (worden vervangen door 2x 777), een arm Afrikaans landje als Gabon heeft een heuse Boeing 777, terwijl een door en door corrupt land als Nigeria een BBJ, een G550 en een Falcon 7x ter beschikking heeft staan voor de regering. :yeehaa:

Maar Nederland heeft een 'Fukker Seventie' en een 2e hands 'Gulfstriem' en wil nu een 2e hands A319 kopen, terwijl WimLex met Emirates naar Australië moet vliegen...

Was het werkelijk te moeilijk om met de KLM tot Singapore of Jakarta te vliegen en dan bijvoorbeeld met de maatschappij van het gastland of een gecharterde privéjet door naar Sydney?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan