Slobby
New member
Stel je maatje of een collega gaat op een zekere dag naast je zitten en je krijgt het vermoeden dat hij onder de invloed is of nog de naween van de avond ervoor bij zich draagt. Voorzichtig kijk je hem aan en vraagt of hij oke is. "Ja hoor", is het antwoord. Wat doe je?
Het onderwerp wordt niet of nauwelijks besproken omdat er een taboe op rust en luchtvaart en verslaving voor de leek geen verband kennen. Onderzoek heeft echter uitgewezen dat er een wezelijk probleem is waar steeds meer vliegers direct of indirect, mee geconfornteerd worden. De gevolgen kunnen zeer groot zijn voor de betrokkenen. Hoe zou jij met zo'n situatie omgaan?:dozey:
Zou je de andere kant op kijken en doen al of er niks aan de hand is of ga je even je handen wassen om vervolgens een telefoontje te plegen?
De detectie mogenlijheden voor alcohol zijn duidelijk. Moeilijker wordt het met drugs.
Jullie gedachte graag.
Hieronder een citaat uit een van de pagina's van de VNV website.
En de link:http://www.vnv-dalpa.nl/vnvinfo/alco/alco3.htm
On the 1 st July 1999 the new Aviation Law (Wet Luchtvaart) came into force in which the relevant alcohol legislation is incorporated. This law applies to all persons involved in air traffic in the Netherlands (Amsterdam FIR), Dutch airlines abroad and traffic control. The law does not differentiate between commercial air traffic and private aviators.
The relevant prohibitive regulations are:
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft with an alcohol level in their blood exceeding 0.2 ‰ or in their breath of 90 µg/L.
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft if he has consumed alcohol during a period of 10 hours preceding such an activity.
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft whilst under influence of a substance (i.e. medicine, drugs) that inhibits his ability to perform his duties properly.
Because the Law speaks of" performance of any activities" the pre-flight preparation phase is included in the prohibition.
The aviation police will be performing breathalyzer tests at random on all crew members in the flight centre as well as on board of the aircraft.
Het onderwerp wordt niet of nauwelijks besproken omdat er een taboe op rust en luchtvaart en verslaving voor de leek geen verband kennen. Onderzoek heeft echter uitgewezen dat er een wezelijk probleem is waar steeds meer vliegers direct of indirect, mee geconfornteerd worden. De gevolgen kunnen zeer groot zijn voor de betrokkenen. Hoe zou jij met zo'n situatie omgaan?:dozey:
Zou je de andere kant op kijken en doen al of er niks aan de hand is of ga je even je handen wassen om vervolgens een telefoontje te plegen?
De detectie mogenlijheden voor alcohol zijn duidelijk. Moeilijker wordt het met drugs.
Jullie gedachte graag.
Hieronder een citaat uit een van de pagina's van de VNV website.
En de link:http://www.vnv-dalpa.nl/vnvinfo/alco/alco3.htm
On the 1 st July 1999 the new Aviation Law (Wet Luchtvaart) came into force in which the relevant alcohol legislation is incorporated. This law applies to all persons involved in air traffic in the Netherlands (Amsterdam FIR), Dutch airlines abroad and traffic control. The law does not differentiate between commercial air traffic and private aviators.
The relevant prohibitive regulations are:
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft with an alcohol level in their blood exceeding 0.2 ‰ or in their breath of 90 µg/L.
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft if he has consumed alcohol during a period of 10 hours preceding such an activity.
* It is forbidden for a member of the crew to perform any activities on board of an aircraft whilst under influence of a substance (i.e. medicine, drugs) that inhibits his ability to perform his duties properly.
Because the Law speaks of" performance of any activities" the pre-flight preparation phase is included in the prohibition.
The aviation police will be performing breathalyzer tests at random on all crew members in the flight centre as well as on board of the aircraft.