Werk in UK

Gooseman

New member
Hallo allemaal!

Het is alweer erg lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Reden dat ik er nu weer op kijk is omdat ik de uitzending van 2 vandaag over die arme werkloze piloten zag.

Hier komt dus het goede nieuws:

In Engeland (Sorry, Groot-Britannie) is er een enorme groei van de luchtvaart! Bijna alle maatschappijen (vooral de charters) nemen nu mensen aan. En vooral ook low-timers!

Ik vlieg zelf ongeveer 3/4 jaar als co op 757 en binnenkort ook 767 bij een grote chartermaatschappij in Engeland, en heb gehoord dat wij deze winter 150 (!!!!) nieuwe piloten gaan aannemen.

Veel mensen zijn nodig voor de 737, welke onderdeel zijn van het low-cost gebeuren, en ongeveer 50 mensen gaan naar de 'main-line' op de 757/767.

Welke maatschappij? Britannia. Maar nu heet het Thomsonfly(.com)

Zoals ik al eerder zei; heel veel engelse charters nemen mensen aan, zoals Thomas Cook, First Choice enz. Kijk ook vooral op www.ppjn.com voor meer details, als die tenminste een beetje up-to-date is.

Voor de mensen die perse in NL willen vliegen: het spijt me zeer, maar ik denk dat daar niet veel toekomst is voor jonge piloten.

Ik sta natuurlijk altijd open voor vragen!


Allemaal veel succes!


'Heinz' (Gooseman is wel erg fout he!)
 
Goeienacht,

Ik ben er net aangenomen (begin 19 september), en de verhalen kloppen. PPJN is up-to-date, behalve dat bovenstaand verhaal nog niet is opgenomen (150 extra piloten, 10 nieuwe 737 voor zomer 2006).

Het mooie is, je hoeft je type niet te betalen (wel een bond van 10000 pond over 5 jaar, maar dat is 2000 per jaar op een EERLIJK salaris). Nou had ik mijn type al, maar toch.

Probeer het, www.thomsonfly.com staat het sollicitatieformulier, vul het in en stuur het op. Het is 13 A4'tjes oid, maar zeker de moeite waard.

Grtzm,

H
 
Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!

Van Harte Hannibal!

Het is echt een top club! Waar kom je op te vliegen? In ieder geval heel veel plezier en ik zie je vast wel eens!
 
Gooseman

Thnx. Ik kom uit DSA (737) te vliegen. Het klinkt niet zo aantrekkelijk als BOH, maar ik denk dat het zeker zeer ok is. De club is volgens mij idd zeker solide, en ze willen 757/737's door elkaar gaan vliegen met dezelfde crews, als ze tenminste goedkeuring krijgen. Dat trekt mij wel, ik houd wel van wat afwisseling.

Hoop je idd snel te ontmoeten!

Grtz,
H
 
First Officers with 1500 hours total time to include either 500 hours jet experience or 1000 turbo hours. 737 Type Rated First Officers may apply with a minimum of 300 hours 737 line experience.

We will have vacancies for Summer 2006 from many of our existing bases. Pilots joining our 737 fleet may have the opportunity to transfer to our 757/76 fleets after a 3-year period subject to vacancies

Please note that CVs are not accepted.




Kunnen wij hier om heen?????

GM
 
GM,

Ik was daar vorige week, en de application met minste uren had 166 uur. Ik weet niet of hij/zij uitgenodigd gaat worden.

Weer een wil is is een weg, en waar vraag is worden mensen uitgenodigd, uren of niet. Het devies is dus: Vul dat formulier in, zij beslissen wel of je voldoende uren hebt.

Grtz en good luck,

H
 
Hannibal,

First of all, welcome in the UK!
(Ik ben er intussen al weer weg, maar daar is mijn carriere ook begonnen)

Even ter info, ookal had jij je type moest je je nog bonden??

Het lijkt me alleen erg sterk als crews 737 & 757 mixed mogen gaan vliegen! Of bedoelde je dat je na 3 jaar de mogelijkheid krijgt om naar de 757 te gaan?

:D
 
Basic_T,

Nee, geen bond als je je type al hebt.

Het 757/737 verhaal is nog niet rond. Ze zijn met een proef bezig met 8 crews, samen met de CAA, die het uiteraard moeten goedkeuren.

Je zit wel 3 jaar gebonden aan het toestel, maar als ze door elkaar willen gaan vliegen dan is het natuurlijk anders.

De time-to-command op de 737 is, naar eigen zeggen circa 4 jaar, dat is ook nog eens redelijk snel dus.

Grtz,
H
 
Hey Gridmora

de markt hier in Engeland is zeker aan het aantrekken en of ze de mensen gaan vinden met dat totaal aantal uur is te betwijfelen. Mocht je nou niet meteen uitgenodigd worden voor gesprek dan zou je misschien eens kunnen overwegen om hier te gaan werken als bijvoorbeeld dispatch bij een van de maatschappijen. Ik ken een jongen die op die manier bij Thomas Cook naar binnen rolde. Hij kwam de juiste mensen tegen en er was toevallig net vraag dus hij zat na 3 maandjes gedispatched te hebben op de rechterstoel. Dit is iemand die heel veel geluk gehad heeft, maar het zou een optie kunnen zijn. Succes met de sollicitaties en hopelijk horen we je snel in de lucht :rt:

ps'99
 
Heeee Hannibal,

ik zit hier al sinds de opening van DSA dus ik zie je daar wel verschijnen, leuk om er weer een Hollander bij te hebben ;)

Groeten,
Tailstrike
 
Terug
Bovenaan