Welke licenses zijn er nog buiten FAA en JAA?

Slobodan

New member
Stel dat ik mijn JAA CPL haal, waar kan ik dan overal vliegen? Kan ik dan ook gaan werken in de emiraten of australie of ergens in afrika of whatever, alleszins niet in de states anders moet ik een conversion naar FAA gaan doen meen ik begrepen te hebben om nog maar te zwijgen van de green card..

Je hebt de JAA en de FAA licenses, zijn er nog meer?
Stel nu (en ik zeg STEL, dit is gewoon een praktijkvoorbeeld) dat ik een wereldreis wil maken met een watervliegtuig :rolleyes: moet ik dan een PPL hebben voor alle regios waar ik heen wil of hoe gaat dit in zijn werk? Als ik een CPL heb, dan heb ik normaal gezien ook een PPL, juist?

Dit lijken mss allemaal domme vragen voor sommigen, maar ik ken er nu eenmaal nog niet veel van..
 
http://www.icao.int/

Alle "vrije" Westers georienteerde landen zijn hier bij aangesloten.
Een van de internationale overeenkomsten is dat je met een brevet van een ICAO lidstaat overvlieg rechten hebt bij alle andere ICAO lidstaten.
Dus nee...je hebt bij een wereldreis niet 165 verschillende brevetten nodig.
 
Dankjewel voor je antwoord. En hoe zit het met werken? Voor Europa heb je een JAA license nodig, voor Amerika FAA. Hoe zit het met de rest van de wereld?
 
Je hebt geen JAA license nodig om in Europa te mogen vliegen, Je hebt een JAA license nodig om een Euopees vliegtuig te mogen besturen... zo zit het; heeft dus niets te maken met de plaats waar je vliegt met dat vliegtuig. Dus je hebt een FAA license nodig om een Amerikaans vliegtuig te mogen besturen..
 
De meeste niet Westerse landen zijn kolonieen geweest.
Betekent zoveel dat ze in de meeste gevallen een syteem gebruiken wat tenminste is afgeleid van het Europese.
Onder ICAO regulations zijn omschrijvingen ook mogelijk.
Zoals bv van JAA naar FAA.
Zo ook van JAA naar iets anders. Kwestie van brevet omzetten in het land waar je vliegt.
Dus FAA naar Nigerian bv is een kwestie van twee schriftelijke examens doen.
Veel Airlines in Afrika, Midden Oosten of Zuid Oost azie vragen een ICAO ATPL wat zoveel betekent dat je met een ATPL uit een willekeurig ICAO land aan de slag kan.
 
Terug
Bovenaan