Weet kan me helpen voor de COVA?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Weet iemand toevallig een site waar ik voorbeeldvragen van de toco kan zien? en/of waar adviezen op staan? mvg AirOne
 
Voorbeeldvragen
Waarom wil je piloot worden?
Waarom wil je bij de kls?
Noem je goede en slechte eigenschappen?
Alle negatieve dingen uit je psychologisch rapport zullen ze naar vragen, voornamelijk hoe het komt dat het zo slecht is.

Ik kreeg verder nog een paar luchtvaartgerichte vragen.
Welke vliegtuigbouwers behalve Boeing en Airbus ken je?

Dat soort dingen kun je een beetje verwachten.
Ze lopen je levensbeschrijving langs en stellen aan de hand daarvan vragen.
 
Iets duidelijker:

Voor het gesprek bij de ToCo (op de KLS neem ik aan) kijkt diezelfde ToCo naar je resultaten bij Grading en Psycho. Vragen die je zowiezo gaat krijgen zijn vragen die daar op van toepassing zijn. Bijvoorbeeld: "Wat vond je goed gaan bij de gradng, en wat minder goed? Ik zie hier dat je een vraag over <iets> fout had bij het theorietoetsje, weet je nu wel wat het goede antwoord had moeten zijn?" of "Uit je psychologisch onderzoek bljikt dat je eigenwijs bent. Wat doe je er aan om dat te verbeteren?"

Het is geen tweede psychologische keuring, het is slechts zo dat de ToCo het beeld datze van jou gekregen heeft wil bevestigen of bijstellen. Lees dus goed je psychologisch rapport door, en regel alvast eerlijke antwoorden op eventuele vragen. Eerlijk is belangrijker dan "wenselijk" jezelf klem lullen is dom en je was toch al psychologisch gechikt...

Succes!
 
En heel belangrijk:

Niet liegen!!

Je hoeft jezelf niet af te zeiken als je iets niet kan, maar ontkennen heeft ook geen zin. Je kan best zeggen dat je er van op de hoogte bent dat iets niet goed is en dat je probeert dit te verbeteren. Dan kan je natuurlijk ook verwachten dat er gevraagd wordt hoe je dit wil doen.

En probeer gewoon relax te blijven. De meeste mensen vinden naderhand dat het gewoon een gezellig/relax gesprek was.

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan