Weer een mooie Video, Part III

"I guess you could technically call this airstrip out here an airport, but they only have the one airstrip. And they don't even have a control tower."

Ja, dat zijn wel absolute minimumvoorwaarden voor een vliegveld natuurlijk. 😃

Only in America... Dit is niet eens het enige dergelijke airpark toch?

Ken geen voorbeelden in Europa waar de openbare weg meteen ook taxibaan is. Bestaan er huizen (voor permanente bewoning) met een taxibaan in de achtertuin? ;) Los van farm strips en dergelijke.

Laatst bewerkt:
Dit is niet eens het enige dergelijke airpark toch?
Iedere staat heeft er wel een aantal.
In Florida bv zijn 80+ openbare (public) vliegvelden en ongeveer hetzelfde aantal privé velden. Varieert van een korte grasbaan in the middle of nowhere to verharde banen van 1.5km en een hangaar van $10M.
Ikzelf woon op 1.5km van mijn “thuis” vliegveld en 3 km de andere kant op is een AirPark met huizen aan de taxibaan.

Vroeger….heel vroeger was Rotterdam naar Eindhoven een XC waarvoor ik 3 dagen moest plannen.
Na twee maanden VS (time building, IR en CPL) was dit een ‘lokale’ vlucht waarvoor ik niet eens een lijn op de kaart hoefde te zetten. Nederland was ineens heel klein geworden.

Only in America... Dit is niet eens het enige dergelijke airpark toch?

Ken geen voorbeelden in Europa waar de openbare weg meteen ook taxibaan is. Bestaan er huizen (voor permanente bewoning) met een taxibaan in de achtertuin? ;) Los van farm strips en dergelijke.
Er zijn er wel enkele waar de openbare weg de runway kruist. Ik denk dat Gibraltar daar de bekendste is, maar de Shetlands heeft er ook eentje, maar daar rij je bijna aan de rand, niet in het midden.

EBKT heeft ook enkele hangars buiten de airport fence. Daar taxi je ook over de openbare weg, al lijken ze de luchthaven steeds meer uit te breiden.

Er zijn er wel enkele waar de openbare weg de runway kruist. Ik denk dat Gibraltar daar de bekendste is, maar de Shetlands heeft er ook eentje, maar daar rij je bijna aan de rand, niet in het midden.

Als je op Schiphol Oost werkt kun je parkeren achter de toegangspoort. Veel parkeerruimte, maar op sommige plaatsen staan wel bordjes dat je kruisende vliegtuigen kan tegenkomen. En dat zijn dan vaak Boeings en Airbussen die van en naar de onderhoudshangaar worden gesleept. Mooi gezicht als je daar met je auto voor staat te wachten.

Ziet er tof uit. Ik word sowieso dromerig als ik filmpjes zie van die Amerikaanse dorpen met hangar houses en straten waar vliegtuigen en auto's overheen rijden. Toch ben ik wat sceptisch over hoe dit in NL uit gaat pakken, maar ik ga het volgen. Zal nog wel even duren, maar het zou ook mega tof zijn!

Ziet er tof uit. Ik word sowieso dromerig als ik filmpjes zie van die Amerikaanse dorpen met hangar houses en straten waar vliegtuigen en auto's overheen rijden. Toch ben ik wat sceptisch over hoe dit in NL uit gaat pakken, maar ik ga het volgen. Zal nog wel even duren, maar het zou ook mega tof zijn!

Als je een eigen vliegtuig bezit wel ja. Ik wacht nog even tot mijn volgende leven. Met alle ideeën die ik in dit leven opdoe kan ik de volgende keer op tijd de juiste keuzes maken.

Terug
Bovenaan