Watervliegtuigen

chupito

New member
Hoe zit dat eigenlijk in NL? Iemand hiermee bekend? Mag je overal op water landen dan of alleen op aangewezen plekken? Lijkt me mooi.

C.
 
Nederlandse Luchtvaartwet samengevat: vliegen is verboden tenzij anders aangegeven.

Zo ook met watervliegen. Mag in principe niet in Nederland tenzij je toestemming hebt van burgemeester van de gemeente waarin het betreffende water ligt. Met die toestemming kan je bij de provincie een ontheffing aanvragen die je elk jaar opnieuw moet kopen. Wings over Holland heeft voor de PH-DUK een ontheffing (en voor de Catalina ook dacht ik) om op sommige stukjes water een splash-and-go te maken.

Kortom voor watervliegen moet je eigenlijk niet in Nederland zijn (helaas).

mvg
Ditched
 
Tja, voor het heerlijke klimaat hoef je ook niet te blijven ;-)

Seaplane rating staat bij mij ook nog steeds op het programma, zal waarschijnlijk volgend jaar worden in Como. Prachtig gebied, en je mag 'm overal neerzetten. Circuit baan 34 (geloof ik); vlieg op het station af, dan volg je de winkelstraat, draaien bij de kathedraal, vervolgens vlak over het dak van het stadion naar final!! Super toch?!

de groeten,

Ditched
 
Lijkt me wel wat, inderdaad voldoende water in dit landje. Had ik laatst misschien toch moeten gaan stemmen... :1855:
 
Terug
Bovenaan