Wat moet ik doen ?!?

Volgensmij kun je daar op dit moment nog geen goed antwoord op geven, de toekomst zal uitwijzen waar de maatschappijen het merendeel van de vliegers gaat halen.
 
Wat is precies je vraag dan?
Zie je het niet zitten weg te zijn uit de NL of ben je bang dat de kwaliteit achteruit gaat nu ze gaan verhuizen?
 
Er worden niet zoveel NLS’ers aangenomen omdat ze hun opleiding in Nederland hebben gevolgd, en gewend zijn aan het Nederlandse weer.:haha: :wegkwijt: (Las ik net ergens op het BB, had ik nog nooit gehoord trouwens, maar is een goeie). Maar omdat de school zo goed zijn best doet om hun leerlingen met 200hr te plaatsen. Of je het vliegen nu in Portugal leert of ergens anders dat maakt natuurlijk weinig uit. In het noorden van Portugal is het ook geregeld slecht zicht of IMC.
Hoorde dat de opleiding dan ook van 105.000 euro naar 99.000 euro gaat. Toch weer een extra reden lijkt mij. En de KLS heeft voor als nog alleen maar de KLM. En het is maar de vraag voor hoelang dat nog zo blijft.

Grtz Mike5
:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: extra bier met dit warme weer:biertje: :biertje: :biertje:
 
Ben het helemaal - en dit komt niet vaak voor - met Mike5 eens.

De marketingstrategie van CAE/NLS voor het plaatsen van ab-initio's loopt momenteel goed. Velen gaan met 200 vlieguren naar Ryanair, de Exel Aviation Group, VLM en Dutchbird.

Dit is niet omdat zij allemaal zo top vliegen (uitzonderingen daargelaten, maar die heb je op elke school), maar omdat er actief bemiddeld wordt met maatschappijen.

Ik denk dat de NLS opleiding zelfs beter wordt nu ze volledig naar Portugal gaan. Minder luchtruimrestricties en het veelal betere weer zorgt ervoor dat de opleiding soepel voltooid kan worden.

Succes met je beslissing!
 
Een voordeel van goed weer is dat je opleiding sneller kan doorlopen en je dus minder rente betaald!
 
Speedy zei:
Ik denk dat de NLS opleiding zelfs beter wordt nu ze volledig naar Portugal gaan. Minder luchtruimrestricties en het veelal betere weer zorgt ervoor dat de opleiding soepel voltooid kan worden.

Succes met je beslissing!

Aan minder luchtruimrestricties & beter weer kleven toch zeker ook wel nadelen, of niet soms? Je kunt beter gewend zijn aan een hectisch luchtruim en later in een rustiger luchtruim terecht komen dan andersom.... En is het niet zo dat je beter meer ervaring kunt hebben met slecht weer dan met mooi weer?
 
He speedy,

Moet jij vanavond niet heel veel biertjes gaan drinken i.p.v. het met mij eens zijn:D :D

Grtz Mike5

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :yeehaa: :yeehaa:
 
RE:

RE:

NLS gaat idd naar portugal en ik zou zeggen. HEERLIJK.
Vaak goed weer. Goede leeromstandigheden. Leuke omgeving en je zit zo in spanje of faro.
Misschien dat ze het opleidingsconcept wel iets aan zullen passen.
Nu ist het alleen een jaar theorie en dan pas vliegen en ik denk persoonlijk dat het makkelijker studeren is als ze dit gaan combineren.
Dat is mijn opvatting. Of ze dit ook zullen doen weet ik niet.

een iedergeval succes

Greetz
 
Mike5 zei:
Hoorde dat de opleiding dan ook van 105.000 euro naar 99.000 euro gaat. Toch weer een extra reden lijkt mij.

Noem je dat een extra reden? Het kan toch nog veel verder omlaag, gezien de kosten bij de opleidingsinstituten in de omringende landen. Vooral in het klimaar waar ze nu zitten kunnen de kosten flink omlaag...
Hoop dat het een gerucht was wat je hoorde, anders vind ik het wel een beetje schandalig en blijf je alleen maar betalen voor de naam.
 
Jah precies, en € 6000,- minder op een bedrag van € 105.000? Dat is niet iets wat je mee moet nemen in je beslissing denk ik.
 
Hoorde deze bedragen van een financiële instelling. Dus niet via via en daar een broer van.
Je hebt inderdaad gelijk dat het maar een minuscuul bedrag is, bedoelde het ook een beetje cynisch. Je kunt vast in Portugal een JAR opleiding volgen voor de helft van het geld.
Blijft wel het feit dat de NLS een goede na zorg heeft. Maar daar betaal je inderdaad voor.
Als je de prijs van de NLS vergelijkt met die van MP. Liggen de prijzen nu wel akelig dicht bij elkaar. Met dat verschil dat je tot nu toe bij MP geen enkele kans maakt als je met 200hr van school afkomt.
Als je zo gek bent om nu een vliegopleiding te gaan beginnen en nog gekker dat je daar heel veel geld voor wilt uitgeven (lees: bij een Nederlandse FTO) doe dan maar de NLS.
Maar dit heeft weer niets met de topic te maken en wil ook niet weer de eindeloze discussie oproepen.

Grtz Mike5
 
En als je jezelf nu eens rechtsstreeks inschrijft bij die school in Portugal? Zou je toch dezelfde opleiding moeten krijgen? Zal best eens kunnen schelen...En gratis cursus portugees erbij kan nooit kwaad, is ieg weer een extra land plus heel brazilie voor je toegankelijk, wel wat beter voor algemene ontwikkeling plus carriere kansen dan dat stink nederlands dat niemand spreekt..ik zou het wel weten, begin maar alvast aan de salsa cursus dan kan het helemaal niet meer stuk!
 
Ik hoor enkele mensen hier dat het daar zo'n lekker weer is en dat het dus een voordeel zou zijn...

Bedenk wel dat Evora een ongecontroleerd veld is met een baan van 1200x25 meter, zonder ILS, NDB's of VOR's in de buurt, laat staan de R/T die nergens over gaat!

Dit betekent dat je de hele tijd onder een Zulu flighplan weg moet, en onder een Yankee flightplan moet terugkomen. Oftewel als de minima onder de VFR minima zijn kun je gewoon niet weg.
In de zomer is dit geen probleem, maar van pakweg november tot maart kan het een lange tijd zeer slecht zijn.

Ik heb er vorig jaar bijvoorbeeld voor 20 uur vliegen 5 weken gezeten, omdat het weer gewoonweg bagger was.

En als je al weg kunt en je wilt approaches e.d. maken, dan zul je naar Beja moeten (als je daar al terecht kunt!). Dit betekent dus eerst minimaal 15 min heen, en 15 min terug vliegen.
En met de seneca gaan ze hiervoor naar Lisabon, dus reken maar uit...
Ik denk dat daarom een meervoud van de Nav trips naar spanje zullen gaan.

De NLS is naar Evora gegaan voor het VFR gedeelte van de opleiding, en daar is het veld perfect voor (uitgezonderd het weer in de winter dan). Maar om er degelijk IFR te vliegen zal er toch het een en andere aangepast moeten worden.

Verder zal eerst een goede campus gebouwd moeten worden, want ik denk dat het evora hotel niet zo blij zal zijn met 60 leerlingen voor één jaar in 't hotel. Laat staan de leerling zelf!

Voordeel is wel dat je niet zelf hoeft te tanken...:rolleyes:

P.s. rechtstreeks inschrijven kan, maar dan vlieg je niet onder de NLS sylabus, en heb je dus niet 'alle' voordelen van de NLS leerling. Het is krom maar voor de naam NLS betaal je dus gewoon...
 
RTO zei:
Maar om er degelijk IFR te vliegen zal er toch het een en andere aangepast moeten worden.

Wat ik heb gehoord zijn ze dat van plan en komt er volledige ATC met IFR mogelijkheden...
 
Ik begin me steeds meer af te vragen wat dan de meerwaarde is van de NLS ten opzichte van bv die school in Portugal: AAE. Is de opleiding van de NLS 50000 euro meer waard?
NLS levert nu vooral mensen af die nog eens moeten betalen voor hun typerating: zo'n 35000 euro vaak. Dus kom je na 2 jaar NLS op zo'n totale schuld van tegen de 150000 euro (100000 opleiding + levensonderhoud + rente + typerating) Ruim gerekend natuurlijk.
De toekomst van de Kls is zeer onzeker heb ik het idee als totaal onafhankelijk toeschouwer. Ze moeten zelfs leerlingen in Belgie werven om genoeg mensen (lees geld) te lokken. Hoeveel staan er nu op de wachtlijst? Zo'n 200 of nog meer? Air france zal zeer kritisch bekijken of die vliegschool wel een toegevoegde waarde heeft voor het totale bedrijf.
Epst vond ik een goede keuze (ten tijde van het contract met ctc) en heb daarom daar ook selectie gedaan. Helaas afgewezen in de 2de fase.
Binnen een jaar rond ik een universitaire studie af waarin ik direct aan het werk kan. Is het nu een hele verkeerde denkwijze te gaan werken en dan een modulaire opleiding te gaan starten? Of eerst een goedkopere spaanse opleiding, zoals AAE, te gaan doen en dan te gaan werken tot dat een vliegjob gevonden is?
Moeilijke keuzes, maar keuzes moeten genomen worden :)
 
Pontius zei:
Air france zal zeer kritisch bekijken of die vliegschool wel een toegevoegde waarde heeft voor het totale bedrijf.

Daar komt nog eens bij dat toen Air France een tijdje geleden vliegers nodig had, ze deze bij NLS vandaan haalden:rolleyes:
 
Als je per se nu een vliegopleiding wil beginnen, zou ik zeker geen modulaire opleiding gaan volgen.

Het scheelt je waarschijnlijk pingels, maar in een marktsituatie als de huidige zou ik zeker met een diploma van een gerenommeerde vliegschool rond willen lopen. Het doet je in ieder geval nooit kwaad. En of je nu NLS, KLS of EPST zou moeten doen...geen clue.

Persoonlijk geef ik (nu) de voorkeur aan EPST omdat zij toch een hoop lui weg hebben kunnen zetten. Maar het blijft koffiedrap loeren.

Laaaaters,
Koen
 
Terug
Bovenaan